fbpx

JAN SUŚWIŁŁO

Kompozytor, teoretyk, klawiszowiec, klarnecista. Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej II st. w Olsztynie (klasa klarnetu prof. Mirosławy Nowak-Dobrychłop) oraz Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku, Wydziału Teorii Muzyki, Kompozycji i Dyrygentury.
 
Współtwórca (z Rafałem Christą) granej na żywo oprawy muzycznej do spektaklu Wałęsa. Historia wesoła, a ogromnie przez to smutna Pawła Demirskiego w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku w reż. Michała Zadary.
 
Autor muzyki do następujących dramatów Pawła Demirskiego w reżyserii Moniki Strzępki: Dziady. Ekshumacja, bulwarówka polityczna Był sobie POLAK POLAK POLAK i diabeł czyli w heroicznych walkach narodu polskiego wszystkie sztachety zostały zużyte, Śmierć podatnika, czyli demokracja musi odejść, bo jak nie, to wycofuję moje oszczędności, Diamenty, to węgiel który wziął się do roboty. After Czechow: Wujaszek Wania, Opera gospodarcza dla ładnych pań i zamożnych panów, Sztuka dla dziecka, Niech żyje wojna!!!, Był sobie Andrzej Andrzej Andrzej i Andrzej, Tęczowa Trybuna 2012, Położnice szpitala św. Zofii, O dobru, Firma, Courtney Love, Bitwa warszawska 1920, W imię Jakuba S., Klątwa oraz Bierzcie i jedzcie.
 
Skomponował także muzykę do Trzech sióstr A. Czechowa w reżyserii Krzysztofa Minkowskiego w Teatrze Jeleniogórskim im. C. K. Norwida oraz przedstawienia impresaryjnego Stypa w reżyserii Rafała Urbackiego. Współpracował z Dawidem Załęskim w ramach projektów site-specific: Brutalizm in Ołbin (festiwal 4+4 DNY, Praga 2008) oraz Dreamspace. Byt kształtuje świadomość (haloGaleria MOK w Olsztynie, 2009).
 
Jako klarnecista grał z zespołem Lud Hauza (wydali m.in. EP Kwadrat, 2005; koncerty na terenie Młodego Miasta w Stoczni Gdańskiej i na Warsaw Summer Jazz Days w roku 2005). Jest autorem aranżacji na płycie Piotra Lempy Kolędy (2009).
 
Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji spektakli Pawła Demirskiego: Położnice szpitala św. Zofii oraz Bierzcie i jedzcie.

Foto: Tomasz Zakrzewski