Od 1 września 2018 r. Dyrektor Teatru Rozrywki.
Aktorka i menedżer kultury, związana Teatrem Rozrywki od ponad 25 lat. Debiutowała jeszcze jako nastolatka w Betlejem Polskim L. Rydla w reżyserii Marcela Kochańczyka na scenie Teatru Rozrywki. Od 1994 roku jako etatowa aktorka miała okazję wystąpić w wielkich i znaczących musicalach jak Cabaret, Evita, Skrzypek na dachu (Cajtl, później Chawa), Czarodziej z krainy Oz (ciocia Emilia/ Wróżka Północy), Na szkle malowane, Jesus Christ Superstar, Dyzma – Musical a także, co wspomina szczególnie, mogła współpracować z samym Józefem Szajną w spektaklu Ślady (Anielica).
Aktorka i menedżer kultury, związana Teatrem Rozrywki od ponad 25 lat. Debiutowała jeszcze jako nastolatka w Betlejem Polskim L. Rydla w reżyserii Marcela Kochańczyka na scenie Teatru Rozrywki. Od 1994 roku jako etatowa aktorka miała okazję wystąpić w wielkich i znaczących musicalach jak Cabaret, Evita, Skrzypek na dachu (Cajtl, później Chawa), Czarodziej z krainy Oz (ciocia Emilia/ Wróżka Północy), Na szkle malowane, Jesus Christ Superstar, Dyzma – Musical a także, co wspomina szczególnie, mogła współpracować z samym Józefem Szajną w spektaklu Ślady (Anielica).
Od 2006 roku na scenie Teatru Nowego w Zabrzu. Do najważniejszych ról należą:
– Izabela w Miarce za miarkę W. Szekspira,
– Antonina w Związku otwartym D. Fo,
– Jenkins w Top Dogs U. Widmera,
– Mimi, Nina, Rozalia we Wszystko o kobietach M. Gavrana.
Zagrała również w wielu farsach, komediach i spektaklach dla najmłodszych.
W Teatrze Rozrywki gra Pamelę Willey w farsie Hotel Westminster R. Cooneya oraz Panią Chasen w spektaklu Harold i Maude C. Higginsa.
Współreżyserowała koncerty zaduszkowe Czy ich jeszcze pamiętasz? oraz Ta noc do innych niepodobna, a także sylwestrowy Zatańczmy! Koncert sylwestrowy 2022/2023.
Wyreżyserowała koncert Jesus Christ Superstar - koncert A. L. Webbera
Jest autorką tłumaczenia tekstów piosenek do spektaklu Pinokio. Il grande musical.
Aleksandra Gajewska jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ze specjalnością menedżerską; od wielu lat zajmuje się zarządzaniem w kulturze i aspektami CSR łączącymi kulturę i przedsiębiorczość. W 2022 roku została powołana na członka Konwentu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Od 2014 zajmowała się pozyskiwaniem funduszy i PR Teatru Rozrywki jako Pełnomocnik Dyrektora.
Od 2014 zajmowała się pozyskiwaniem funduszy i PR Teatru Rozrywki jako Pełnomocnik Dyrektora.
Była członkiem Rady Programowej Filharmonii Śląskiej.
Jest laureatką nagrody „Głowa otwarta na teatr” i finalistką ogólnopolskiego plebiscytu „Mistrz mowy polskiej”. Przegrała wtedy z Grzegorzem Miecugowem, a jak sama mówi, „z nim przegrać to jak wygrać”.
Założycielka fundacji wspierającej młodych twórców i innowacyjne inicjatywy teatralne, aktywnie działała również w obszarze inicjatyw prospołecznych i wspierających organizacje pozarządowe.
Wykładała na wydziałach Zarządzania i Kulturoznawstwa WSZOP w Katowicach. A obecnie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, na kierunku Menadżer Kultury.
Wykładała na wydziałach Zarządzania i Kulturoznawstwa WSZOP w Katowicach. A obecnie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, na kierunku Menadżer Kultury.
Z pasją oddaje się pracy społecznej, jest m.in. wieloletnią wolontariuszką Stowarzyszenia Dress for Success.
W wolnych chwilach poetka, autorka literatury dziecięcej i tekstów piosenek.
Foto: Tomasz Zakrzewski