fbpx





Na tegoroczną licytację przeprowadzoną podczas Balu Prezydenta Chorzowa (10 lutego 2018 r.)
trafił plakat z 1994 r. przygotowany do polskiej prapremiery musicalu Evita.

Na plakacie stworzonym dla chorzowskiej Rozrywki przez znanego polskiego artystę Wiesława Rosochę swój autograf złożyła Maria Meyer - odtwórczyni Evity Perón. Nowy właściciel wylicytował tę sentymentalną artystyczną pamiątkę za 2100 zł. Ale co najważniejsze – pieniądze zebrane podczas aukcji zostaną przeznaczone na zakup aparatu USG dla dziecięcego oddziału hematologicznego w Zespole Szpitali Miejskich w Chorzowie.

Gratulujemy posiadaczowi tego unikatowego plakatu i cieszymy się, że wspólnie mogliśmy wesprzeć tę dobrą inicjatywę.

---




Andrew Lloyd Webber, Tim Rice

Evita

przekład: Andrzej Ozga,
inscenizacja i reżyseria: Marcel Kochańczyk,
choreografia: Przemysław Śliwa,
scenografia: Paweł Dobrzycki,
kostiumy: Dorota Morawetz,
kierownictwo muzyczne: Jerzy Jarosik
polska prapremiera: 11 grudnia 1994 r.
ostatni spektakl: 17 grudnia 2004 r.
liczba spektakli: 172
liczba widzów: 60.530

Główne postacie odtwarzali: Maria Meyer lub Sabina Olbrich jako Evita,
Krzysztof Respondek lub Michał BajorPaweł Kukiz i Janusz Kruciński jako Che Guevara
Jacenty Jędrusik lub Andrzej Kowalczyk jako Juan Perón.

SPECJALNA ZŁOTA MASKA 1995 im. red. Barbary Sośnierz dla Marii Meyer za rolę Evity
oraz ZŁOTA MASKA dla Krzysztofa Respondka za rolę Che Guevary.

Wiesław Rosocha
- autor plakatu

Zajmuje się plakatem, rysunkiem, grafiką, ilustracją i projektowaniem książek. Urodził się w 1945 roku w Sokołowie Podlaskim.

W latach 1969-1974 studiował na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom uzyskał w pracowni plakatu prof. Henryka Tomaszewskiego. W latach 1975-1978 był w ASP asystentem w pracowni malarstwa prowadzonej przez Teresę Pągowską. W okresie stanu wojennego współpracował z wydawnictwami podziemnymi, biorąc udział w niezależnym życiu artystycznym, przy jednoczesnym bojkocie oficjalnego obiegu państwowego. W latach 1984-1989, ale i w późniejszych, uczestniczył w wystawach organizowanych przez Janusza Boguckiego i Ninę Smolarz. W 1990 roku współpracował z Pomarańczową Alternatywą w czasie jej akcji w Warszawie.

W ciągu lat artysta współpracował z wieloma teatrami – Teatrem Wielkim (Warszawa), Operą Novą (Bydgoszcz), Teatrem Rozrywki (Chorzów), Teatrem Wybrzeże (Gdańsk), Teatrem Nowym (Łódź), Teatrem Szwedzka 2/4, Lothe Lachmann Stowarzyszenie Artystyczne Poza, Teatrem Studio (Warszawa). Poza tym artysta nawiązywał współprace z licznymi wydawnictwami w Polsce i zagranicą (m. in. Czytelnik, PIW, Iskry, Albrecht Knaus, Hayakawa, Giunti Blu, Tyto Alba), czasopismami społeczno-kulturalnymi Charaktery, Tygodnik Powszechny i dodatkami do dzienników Rzeczpospolita i Gazeta Wyborcza.

Postawa artystyczna i wybory życiowe Wiesława Rosochy były na początku związane z potrzebą bliskiego kontaktu z otaczającą go rzeczywistością społeczno-polityczną i kulturalną. Dowody tego dał już podczas realizacji dyplomu, w którego skład weszły prace związane - jak sam pisał - z krytyczną obserwacją rzeczywistości, zatytułowane „Łatwo zrobić dziurę w całym”,”Tak krawiec kraje, jak mu materiału staje”, ”Przerwa herbatowa”.

W roku 2005 odznaczony przez Ministra Kultury brązowym medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis.

więcej o spektaklu na stronie - encyklopediateatru.pl

podziekowanie
rosochawieslawevita