POŻAR W BURDELU to trupa teatralna założona przez Michała Walczaka i Macieja Łubieńskiego w 2012 roku. Zespół tworzy kolejne przedstawienia w ramach cyklu, liczącego sobie już prawie dwadzieścia „odcinków” – spektakli. Każdy odcinek jest odrębną całością, zarazem stanowiąc jeden z rozdziałów losów stałych postaci, czyli specyficznych mieszkańców Warszawy. Bazyliszek, zamożni mieszkańcy strzeżonego osiedla, miejscy dziwacy, przedstawiciele władzy, terapeuta miasta i inni – wszyscy pod wodzą BurdelTaty kochają się, nienawidzą, zabijają, zmartwychwstają i przeżywają najdziksze przygody. Utalentowany zespół aktorski, muzyka na żywo, fajerwerki inteligentnego humoru i iskry erotycznego napięcia – całość kipi energią, żywiołowością i magią teatru. To trzeba zobaczyć, to trzeba przeżyć. Michał Walczak i Macieja Łubieński za Pożar w burdelu otrzymali nagrodę magazynu „Co jest grane”: Wdechę w kategorii „wydarzenie roku 2013”.W rankingu „Wprost” 2014 Michał Walczak został uznany za jednego z pięćdziesięciu najbardziej wpływowych ludzi w Polsce (na zaszczytnym miejscu 49.).Najważniejsza nagroda – miłość publiczności – nie jest przyznawana formalnie i oficjalnie. Zespół otrzymuje ją podczas każdego przedstawienia, gdy nadkomplet widzów wita gorącymi brawami nowy program, a obsługa widowni dostawia kolejne krzesła, aby pomieścić wszystkich chętnych. Na pierwsze spektakle ludzie szli z rezerwą. Jednak już po kilku chwilach, kiedy okazywało się, że "Pożarowi w Burdelu" bliżej do Kabaretu Olgi Lipińskiej (temu dawniejszemu, z panem Tureckim) niż do dowcipu biesiadnego - byli kupieni. Fama o brawurowym kabarecie szybko się rozeszła, już na trzeci odcinek nie można było dostać biletów.(Izabela Szymańska, Gazeta Wyborcza) „Pożar..." oswaja lęki, uczy zrywać maski, które nakładamy, zachowywać dystans do samych siebie.(Krzysztof Kwiatkowski, Wprost) …trzeba krzyczeć: ‘Ludzie, idźcie do burdelu na Pożar!’. To miejsce, które trzeba było wynaleźć, które uwalnia od wstydów i kompleksów, od zahamowań i rozczarowań, uczy rozmowy i dystansu.(Piotr Gruszczyński, dwutygodnik.com) zdjęcia: Kasia Chmura
Szanowni Państwo,dla widzów, którzy płacą za bilety na spektakle przelewem, utworzyliśmy subkonto. Prosimy dokonywać wpłat za bilety na poniższy rachunek Teatru Rozrywki:
ING Bank Śląski SA o/Chorzów nr 69 1050 1243 1000 0090 3047 5132Jednocześnie informujemy, że dotychczasowy numer konta nadal funkcjonuje i dotyczy wszystkich innych niż należność za bilety wpłat.ING Bank Śląski SA o/Chorzów nr 37 1050 1243 1000 0010 0000 4497Za utrudnienia przepraszamy!
Dom za miastem, późny wieczór, gospodarze z przyjaciółmi wracają z przyjęcia. Na gorącym uczynku zostaje przyłapany złodziej. Ale nie jest to zwyczajny opryszek. To złodziej sympatyczny, zagrany brawurowo przez Cezarego Żaka. Złodziej, który przeszukując dom poznał najgłębsze tajemnice mieszkańców. Złodziej z fantazją, psycholog, który wywróci wzajemne relacje mieszkańców do góry nogami. Ale czy jest to jedyny złodziej, który pojawi się na scenie?ZŁODZIEJ to komedia jednego z najpopularniejszych brytyjskich autorów Erica Chappella w reżyserii Cezarego Żaka.ZŁODZIEJ to komedia kryminalna, błyskotliwe żarty, brawurowe zwroty akcji i zaskakujący finał.ZŁODZIEJ to gwiazdorska obsada: Renata Dancewicz, Izabela Kuna, Cezary Żak, Rafał Królikowski, Leszek Lichota.
recital i śląska premiera płyty Artura Gotza pod patronatem TVP 2TUTAJ: teledysk MILIONERZY
Nareszcie mężczyzna XXI wieku został z wnikliwością opisany w piosenkach. W kolejnych trzynastu utworach znajdujemy odpowiedzi na pytanie, jaka jest kondycja psychofizyczna współczesnych mężczyzn. Bohaterami stali się zakochani, naiwni, nawróceni, nienasyceni, zdradzający, bogaci, nieśmiali i ci bardzo śmiali przedstawiciele płci męskiej. Dowiadujemy się, z czym musi zmagać się mężczyzna nienasycony i jak radzi sobie z pożądaniem do żony bliźniego, czego jest w stanie dopuścić się nadgorliwy teść, jakimi zaletami obdarzony jest mężczyzna nawrócony, jak na psychikę mężczyzny wpływa podział na ducha, duszę i ciało, jakie są przyczyny picia alkoholu przez mężczyzn, na co mężczyźni mają alergię i na koniec – co postanawia mężczyzna, który chce być idealny.https://www.youtube.com/watch?v=oVrbKICRVjc zdjęcia: K. Piątek
teksty i muzyka: Agnieszka Chrzanowskaprojekcje: Mateusz Mirowski
Arturowi Gotzowi towarzyszy zespół muzyczny w składzie:
Dariusz Igielski – instrumenty klawiszowe, akordeonPrzemek Przem.Ko Kowalski – gitara basowaArtur Mostowy – perkusja zdjęcia: Janusz Szymański
ARTUR GOTZ – urodzony w Krakowie aktor młodego pokolenia, a także wokalista, absolwent PWST im. L. Solskiego w Krakowie – Filia we Wrocławiu (2006 r.). Występuje na scenie od jedenastego roku życia, a w wieku 15 lat rozpoczął współpracę z Teatrem The Imagination w Londynie, gdzie wystąpił w trzech premierach.
Aktualnie aktor scen Warszawy (Teatr 6. Piętro Michała Żebrowskiego) i Łodzi (Teatr Nowy im. K. Dejmka);w latach 2006-09 był aktorem Teatru Rozrywki w Chorzowie; współpracował również z Teatrem Współczesnym i Teatrem Kamienica Emiliana Kamińskiego w Warszawie.
Jako wokalista debiutował w krakowskiej Piwnicy pod Baranami, w której rozpoczął współpracę z kompozytorem Zygmuntem Koniecznym. Z jego piosenką wydał singiel „Usposobienie przyjemne”, a w sierpniu 2010 r. odbyła się premiera jego debiutanckiej płyty „Obiekt seksualny” z 17 piosenkami o tematyce damsko-męskiej (wyd. Luna Music Wrocław). W Walentynki 2015 ukaże się druga płyta „Mężczyzna prawie idealny” z piosenkami, które napisała dla niego Agnieszka Chrzanowska.
Artur Gotz prezentuje swoje recitale w całej Polsce, a także w Amsterdamie, Berlinie, Brukseli, Pradze, Wiedniu, na Cyprze oraz podczas tournee po USA (Kalifornia i Ohio). Artysta zagrał również duże radiowe koncerty na antenie Radia Dla Ciebie w Warszawie, Radia Kraków, Radia Gdańsk, Radia PiK w Bydgoszczy.
Występował na festiwalach teatralnych w Czechach, Francji, Słowacji, Wielkiej Brytanii i na Łotwie, a także na 27. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu w 2006 r. w koncercie EnergiaPro Młodzi.
Współpracował ze Studiem 68 of theatre arts London w Gdyni, pod patronatem Seana Connery’ego.
Jest laureatem Międzynarodowej Nagrody Konsula Generalnego Republiki Czeskiej; w 2013r. otrzymał Stypendium Artystyczne Prezydenta Miasta Łodzi, a w 2014r. Stypendium Miasta Stołecznego Warszawy.
Zagrał kilka ról filmowych m.in. seminarzystę Jurija Nogę w filmie Karol – człowiek, który został papieżem oraz Reportera Dzikowskiego w Wielkich ucieczkach, Wojtka Wystracha w Ścianie śmierci oraz w popularnych serialach.
www.arturgotz.pl
stand-up comedy Monodram na podstawie prozy Jerzego Pilcha („Moje pierwsze samobójstwo”, „Miasto utrapienia”, „Marsz Polonia”), w doskonałym wykonaniu Krzysztofa Grabowskiego, będący jednocześnie uteatralizowaną wersja coraz bardziej popularnego w Polsce stand-up comedy. „Polska jest piłkarską potęgą świata, a papież zawsze jest Polakiem...” Jest to próba wytyczenia i zatarcia granicy między tym, co śmieszne a tym, co tragiczne. Błahe, a poważne. Istotne, a nieistotne. Wszystko to przykryte opowieścią Patryka, który bez skrępowania mówi o sobie, o swojej rodzinie, swoim życiu seksualnym bądź jego braku. To autobiograficzna opowieść z pozoru normalnego człowieka, w której rodzi się czy też odsłania dewiant. Nagrody:– Główna Nagroda Aktorska na 14. Ogólnopolskim Festiwalu Sztuk Autorskich i Adaptacji „WINDOWISKO” w Gdańsku,– I Nagroda na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora (OFTJA) we Wrocławiu,– honorowe wyróżnienie na 2. Ogólnopolskim Festiwalu Monodramu „Monoblok” w Gdańsku. Spektakl powstał w ramach stypendium artystycznego Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego, odbyła się na scenie Teatru im. A. Sewruka w Elblągu. Krzysztof Grabowski kolejny raz pokazuje wielką klasę, tak swobodne aktorstwo to w Polsce nadal rzadkość.(Jarosław Kowal, www.gdansktown.pl) Grabowski zbudował swój spektakl „Patryk K.” z fragmentów trzech powieści Jerzego Pilcha – i zrobił to, a następnie zagrał, znakomicie. Spowiedź zakompleksionego, neurotycznego, stłamszonego przez ojca młodego mężczyzny, który nie potrafi odnaleźć się ani w łóżku kobiety, ani poza nim, znalazła też uznanie u widzów, którzy Grabowskiego oklaskiwali najdłużej(Mariusz Urbanek, Odra)
Trudno nam dzisiaj zrozumieć, jak wielkim wydarzeniem było w latach 40. XIX wieku pojawienie się na Górnym Śląsku kolei żelaznych. Współcześni też mieli z tym problem, skoro na przykład rajcy Bytomia sprzeciwili się poprowadzeniu linii kolejowej przez ich miasto, co na długie lata zepchnęło je na peryferia dynamicznie uprzemysławiającego się regionu. Inaczej postąpiono w Katowicach, które właśnie dzięki kolejnictwu stały się metropolią przemysłową i handlową. Przedstawimy proces rozwoju kolei i jego wpływ na życie ludzi. Towarzyszyć temu będą intrygujące opowieści ze świata obyczajowości i techniki, pełne zaskakujących anegdot i faktów. Gośćmi Krzysztofa Karwata będą: Jakub Halor – ekspert ds. komunikacji, Zbigniew Jakubina – prezes Zarządu Towarzystwa Ochrony Zabytków Kolejnictwa i Organizacji Skansenów Pyskowice oraz Przemysław Nadolski – historyk. Na zdjęciu: parowóz Ty42 24, odremontowany przez Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolejnictwa i Organizacji Skansenów w Pyskowicach.
To utwór sceniczny, uznany za najzabawniejszy w dorobku mistrza farsy, Raya Cooneya. Tu akcja toczy się w sposób zaskakujący i skomplikowany, podczas dni poprzedzających święta, w szpitalu św. Andrzeja w Londynie, w którym właśnie przygotowuje się dla pacjentów przedstawienie okolicznościowe i odbywa się zjazd neurologów. Jednocześnie, wszyscy lekarze, pielęgniarki i ich rodziny, także pacjenci, zostają wplątani w problemy osobiste jednego z lekarzy, który tego dnia dowiaduje się że ma dorosłego, nieślubnego syna. Syn przybywa do szpitala razem z matką, byłą pielęgniarką, tego właśnie sądnego dnia…. Jak zwykle u Cooneya – szalone tempo, niespodziewane rozwiązania, wyraziste charaktery. Plejada znakomitych aktorów, wspaniałe role, kolejna reżyseria Krystyny Jandy i śmiech do łez. tekst: Ray Cooney, przekład: Elżbieta Woźniak, reżyseria: Krystyna Janda, scenografia: Maciej Maria Putowski, kostiumy: Małgorzata Domańska, Maciej Maria Putowski OBSADA:DR DAVID MORTIMORE: Marcin PerchućDR HUBERT BONNEY: Cezary ŻakDR MIKE CONNOLLY: Maciej WierzbickiPRZEŁOŻONA PIELĘGNIAREK: Katarzyna ŻakSIR WILLOUGHBY DRAKE: Piotr MachalicaJANE TATE: Bożena StachuraROSEMARY MORTIMORE: Aneta Todorczuk-PerchućBILL: Grzegorz WarchołPIELĘGNIARKA ODDZIAŁOWA: Alicja PrzerazińskaSIERŻANT POLICJI: Adam KrawczukLESLIE: Otar SaralidzeMATKA: Aleksandra Górska czas trwania: 120 minut z 1 przerwą
KONCERT NOWOROCZNYZapraszamy na sentymentalny, mocno osadzony w tradycji skalnego Podhala, ale i ze współczesnym rockowym zacięciem koncert kolędowy.Usłyszymy rozbudowane instrumentarium, począwszy od tradycyjnych skrzypiec, dudów podhalańskich, fujary słowackiej, po gitarę, perkusję, instrumenty perkusyjne, bas, czy właściwą jazzowi sekcję dętą. Wszystkie te elementy gwarantują, że słuchacz nie będzie się nudził.Program koncertu to tradycyjne polskie, podhalańskie kolędy, ale zdziwiłby się ten, kto spodziewa się tylko klasycznych wykonań. Utwory w tradycyjnym, góralskim, akustycznym wykonaniu mieszają się z tymi energetycznymi, nowocześnie zaaranżowanymi, ale co najważniejsze – naturalnymi, świeżymi, bez sztucznego parcia na wymyślne nowatorstwo, co jest bardzo często spotykane przy interpretacji kolęd.Serdecznie zapraszamy na ten niezwykły, noworoczny wieczór!Występują:Sebastian Karpiel Bułecka – głos, skrzypce, dudy podhalańskie, fujara słowackaBartek Kudasik – głos, altówka Wojciech Topa – głos, skrzypce Józef Chyc – głos, basy podhalańskie Piotr Rychlec – instrumenty klawiszowe Łukasz Moskal – głos, perkusja Tomek Krawczyk – gitara elektryczna Michał Trąbki – gitara basowa Dominik Trębski – trąbka
Absolwent Krakowskiej Akademii im. A. Frycza-Modrzewskiego w Krakowie, Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej (kierunek dziennikarstwo). Student organizacji produkcji na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Od ośmiu lat współpracuje z TVP (strona internetowa Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu). Recital Kamila Franczaka Dni, których nie znamy był jego debiutem reżyserskim i producenckim.
Łukasz Skrzypecki jest pomysłodawcą, współautorem scenariusza i II reżyserem 24. Gali Sylwestrowej Rozrywka kocha kino oraz producentem recitalu Joanny Możdżan La Femme de Paris, powstałego w ramach projektu Scena Inicjatyw Artystycznych PO GODZINACH.Foto: Artur Wacławek