recital i śląska premiera płyty Artura Gotza pod patronatem TVP 2TUTAJ: teledysk MILIONERZY
Nareszcie mężczyzna XXI wieku został z wnikliwością opisany w piosenkach. W kolejnych trzynastu utworach znajdujemy odpowiedzi na pytanie, jaka jest kondycja psychofizyczna współczesnych mężczyzn. Bohaterami stali się zakochani, naiwni, nawróceni, nienasyceni, zdradzający, bogaci, nieśmiali i ci bardzo śmiali przedstawiciele płci męskiej. Dowiadujemy się, z czym musi zmagać się mężczyzna nienasycony i jak radzi sobie z pożądaniem do żony bliźniego, czego jest w stanie dopuścić się nadgorliwy teść, jakimi zaletami obdarzony jest mężczyzna nawrócony, jak na psychikę mężczyzny wpływa podział na ducha, duszę i ciało, jakie są przyczyny picia alkoholu przez mężczyzn, na co mężczyźni mają alergię i na koniec – co postanawia mężczyzna, który chce być idealny.https://www.youtube.com/watch?v=oVrbKICRVjc zdjęcia: K. Piątek
teksty i muzyka: Agnieszka Chrzanowskaprojekcje: Mateusz Mirowski
Arturowi Gotzowi towarzyszy zespół muzyczny w składzie:
Dariusz Igielski – instrumenty klawiszowe, akordeonPrzemek Przem.Ko Kowalski – gitara basowaArtur Mostowy – perkusja zdjęcia: Janusz Szymański
ARTUR GOTZ – urodzony w Krakowie aktor młodego pokolenia, a także wokalista, absolwent PWST im. L. Solskiego w Krakowie – Filia we Wrocławiu (2006 r.). Występuje na scenie od jedenastego roku życia, a w wieku 15 lat rozpoczął współpracę z Teatrem The Imagination w Londynie, gdzie wystąpił w trzech premierach.
Aktualnie aktor scen Warszawy (Teatr 6. Piętro Michała Żebrowskiego) i Łodzi (Teatr Nowy im. K. Dejmka);w latach 2006-09 był aktorem Teatru Rozrywki w Chorzowie; współpracował również z Teatrem Współczesnym i Teatrem Kamienica Emiliana Kamińskiego w Warszawie.
Jako wokalista debiutował w krakowskiej Piwnicy pod Baranami, w której rozpoczął współpracę z kompozytorem Zygmuntem Koniecznym. Z jego piosenką wydał singiel „Usposobienie przyjemne”, a w sierpniu 2010 r. odbyła się premiera jego debiutanckiej płyty „Obiekt seksualny” z 17 piosenkami o tematyce damsko-męskiej (wyd. Luna Music Wrocław). W Walentynki 2015 ukaże się druga płyta „Mężczyzna prawie idealny” z piosenkami, które napisała dla niego Agnieszka Chrzanowska.
Artur Gotz prezentuje swoje recitale w całej Polsce, a także w Amsterdamie, Berlinie, Brukseli, Pradze, Wiedniu, na Cyprze oraz podczas tournee po USA (Kalifornia i Ohio). Artysta zagrał również duże radiowe koncerty na antenie Radia Dla Ciebie w Warszawie, Radia Kraków, Radia Gdańsk, Radia PiK w Bydgoszczy.
Występował na festiwalach teatralnych w Czechach, Francji, Słowacji, Wielkiej Brytanii i na Łotwie, a także na 27. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu w 2006 r. w koncercie EnergiaPro Młodzi.
Współpracował ze Studiem 68 of theatre arts London w Gdyni, pod patronatem Seana Connery’ego.
Jest laureatem Międzynarodowej Nagrody Konsula Generalnego Republiki Czeskiej; w 2013r. otrzymał Stypendium Artystyczne Prezydenta Miasta Łodzi, a w 2014r. Stypendium Miasta Stołecznego Warszawy.
Zagrał kilka ról filmowych m.in. seminarzystę Jurija Nogę w filmie Karol – człowiek, który został papieżem oraz Reportera Dzikowskiego w Wielkich ucieczkach, Wojtka Wystracha w Ścianie śmierci oraz w popularnych serialach.
www.arturgotz.pl
stand-up comedy Monodram na podstawie prozy Jerzego Pilcha („Moje pierwsze samobójstwo”, „Miasto utrapienia”, „Marsz Polonia”), w doskonałym wykonaniu Krzysztofa Grabowskiego, będący jednocześnie uteatralizowaną wersja coraz bardziej popularnego w Polsce stand-up comedy. „Polska jest piłkarską potęgą świata, a papież zawsze jest Polakiem...” Jest to próba wytyczenia i zatarcia granicy między tym, co śmieszne a tym, co tragiczne. Błahe, a poważne. Istotne, a nieistotne. Wszystko to przykryte opowieścią Patryka, który bez skrępowania mówi o sobie, o swojej rodzinie, swoim życiu seksualnym bądź jego braku. To autobiograficzna opowieść z pozoru normalnego człowieka, w której rodzi się czy też odsłania dewiant. Nagrody:– Główna Nagroda Aktorska na 14. Ogólnopolskim Festiwalu Sztuk Autorskich i Adaptacji „WINDOWISKO” w Gdańsku,– I Nagroda na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora (OFTJA) we Wrocławiu,– honorowe wyróżnienie na 2. Ogólnopolskim Festiwalu Monodramu „Monoblok” w Gdańsku. Spektakl powstał w ramach stypendium artystycznego Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego, odbyła się na scenie Teatru im. A. Sewruka w Elblągu. Krzysztof Grabowski kolejny raz pokazuje wielką klasę, tak swobodne aktorstwo to w Polsce nadal rzadkość.(Jarosław Kowal, www.gdansktown.pl) Grabowski zbudował swój spektakl „Patryk K.” z fragmentów trzech powieści Jerzego Pilcha – i zrobił to, a następnie zagrał, znakomicie. Spowiedź zakompleksionego, neurotycznego, stłamszonego przez ojca młodego mężczyzny, który nie potrafi odnaleźć się ani w łóżku kobiety, ani poza nim, znalazła też uznanie u widzów, którzy Grabowskiego oklaskiwali najdłużej(Mariusz Urbanek, Odra)
Trudno nam dzisiaj zrozumieć, jak wielkim wydarzeniem było w latach 40. XIX wieku pojawienie się na Górnym Śląsku kolei żelaznych. Współcześni też mieli z tym problem, skoro na przykład rajcy Bytomia sprzeciwili się poprowadzeniu linii kolejowej przez ich miasto, co na długie lata zepchnęło je na peryferia dynamicznie uprzemysławiającego się regionu. Inaczej postąpiono w Katowicach, które właśnie dzięki kolejnictwu stały się metropolią przemysłową i handlową. Przedstawimy proces rozwoju kolei i jego wpływ na życie ludzi. Towarzyszyć temu będą intrygujące opowieści ze świata obyczajowości i techniki, pełne zaskakujących anegdot i faktów. Gośćmi Krzysztofa Karwata będą: Jakub Halor – ekspert ds. komunikacji, Zbigniew Jakubina – prezes Zarządu Towarzystwa Ochrony Zabytków Kolejnictwa i Organizacji Skansenów Pyskowice oraz Przemysław Nadolski – historyk. Na zdjęciu: parowóz Ty42 24, odremontowany przez Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolejnictwa i Organizacji Skansenów w Pyskowicach.
To utwór sceniczny, uznany za najzabawniejszy w dorobku mistrza farsy, Raya Cooneya. Tu akcja toczy się w sposób zaskakujący i skomplikowany, podczas dni poprzedzających święta, w szpitalu św. Andrzeja w Londynie, w którym właśnie przygotowuje się dla pacjentów przedstawienie okolicznościowe i odbywa się zjazd neurologów. Jednocześnie, wszyscy lekarze, pielęgniarki i ich rodziny, także pacjenci, zostają wplątani w problemy osobiste jednego z lekarzy, który tego dnia dowiaduje się że ma dorosłego, nieślubnego syna. Syn przybywa do szpitala razem z matką, byłą pielęgniarką, tego właśnie sądnego dnia…. Jak zwykle u Cooneya – szalone tempo, niespodziewane rozwiązania, wyraziste charaktery. Plejada znakomitych aktorów, wspaniałe role, kolejna reżyseria Krystyny Jandy i śmiech do łez. tekst: Ray Cooney, przekład: Elżbieta Woźniak, reżyseria: Krystyna Janda, scenografia: Maciej Maria Putowski, kostiumy: Małgorzata Domańska, Maciej Maria Putowski OBSADA:DR DAVID MORTIMORE: Marcin PerchućDR HUBERT BONNEY: Cezary ŻakDR MIKE CONNOLLY: Maciej WierzbickiPRZEŁOŻONA PIELĘGNIAREK: Katarzyna ŻakSIR WILLOUGHBY DRAKE: Piotr MachalicaJANE TATE: Bożena StachuraROSEMARY MORTIMORE: Aneta Todorczuk-PerchućBILL: Grzegorz WarchołPIELĘGNIARKA ODDZIAŁOWA: Alicja PrzerazińskaSIERŻANT POLICJI: Adam KrawczukLESLIE: Otar SaralidzeMATKA: Aleksandra Górska czas trwania: 120 minut z 1 przerwą
KONCERT NOWOROCZNYZapraszamy na sentymentalny, mocno osadzony w tradycji skalnego Podhala, ale i ze współczesnym rockowym zacięciem koncert kolędowy.Usłyszymy rozbudowane instrumentarium, począwszy od tradycyjnych skrzypiec, dudów podhalańskich, fujary słowackiej, po gitarę, perkusję, instrumenty perkusyjne, bas, czy właściwą jazzowi sekcję dętą. Wszystkie te elementy gwarantują, że słuchacz nie będzie się nudził.Program koncertu to tradycyjne polskie, podhalańskie kolędy, ale zdziwiłby się ten, kto spodziewa się tylko klasycznych wykonań. Utwory w tradycyjnym, góralskim, akustycznym wykonaniu mieszają się z tymi energetycznymi, nowocześnie zaaranżowanymi, ale co najważniejsze – naturalnymi, świeżymi, bez sztucznego parcia na wymyślne nowatorstwo, co jest bardzo często spotykane przy interpretacji kolęd.Serdecznie zapraszamy na ten niezwykły, noworoczny wieczór!Występują:Sebastian Karpiel Bułecka – głos, skrzypce, dudy podhalańskie, fujara słowackaBartek Kudasik – głos, altówka Wojciech Topa – głos, skrzypce Józef Chyc – głos, basy podhalańskie Piotr Rychlec – instrumenty klawiszowe Łukasz Moskal – głos, perkusja Tomek Krawczyk – gitara elektryczna Michał Trąbki – gitara basowa Dominik Trębski – trąbka
Absolwent Krakowskiej Akademii im. A. Frycza-Modrzewskiego w Krakowie, Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej (kierunek dziennikarstwo). Student organizacji produkcji na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Od ośmiu lat współpracuje z TVP (strona internetowa Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu). Recital Kamila Franczaka Dni, których nie znamy był jego debiutem reżyserskim i producenckim.
Łukasz Skrzypecki jest pomysłodawcą, współautorem scenariusza i II reżyserem 24. Gali Sylwestrowej Rozrywka kocha kino oraz producentem recitalu Joanny Możdżan La Femme de Paris, powstałego w ramach projektu Scena Inicjatyw Artystycznych PO GODZINACH.Foto: Artur Wacławek
Absolwentka Instytutu Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego. Tłumacz książek muzycznych i dziecięcych, m.in: „U2. Historie największych utworów” (In Rock, 2013), „Joy Division od środka. Nieznane przyjemności” (Bukowy Las, 2014), „Jak wytrzymać z moją siostrą” (Akapit Press, 2014), „Truskawkowe lato” (Akapit Press, 2014). Współpracowała z Danielem Wyszogrodzkim przy tłumaczeniu musicalach: Sweeney Todd S. Sondheima i H. Wheelera (Teatr Rozrywki, 2012) oraz Niedziela w parku z Georgem (Teatr Rozrywki, 2014).
Popularna i uwielbiana przez kolejne pokolenia dzieci bajeczka o koziołku Matołku i jego podróży do Pacanowa, adaptowana była na scenę wielokrotnie. Warto podkreślić, że ten czterotomowy „komiks” Kornela Makuszyńskiego z genialnymi rysunkami Mariana Walentynowicza powstał jeszcze w latach 1930-1935! My chcemy Państwu zaproponować spektakl w wykonaniu Stowarzyszenia POKO. W interaktywnej bajce, przeznaczonej dla dzieci do lat 12, zawarto edukację, przygodę i zabawę. W świecie przygód Koziołka Matołka dzieci spotykają m.in. gadające drzewo, przekornego szczura i zająca, rozbójników, jeżyka „Igiełkę”, złą czarownicę, dwóch „białych Murzynów”, tańczącego słonia, kapuścianego strażnika, Dzidka i Babcię Kozę, księżniczkę Zosię i chińskiego cesarza! Występują:Róża MiczkoMirosław KsiążekAndrzej Zbieg / Krzysztof Włosiński
MATEUSZ MIROWSKI Absolwent kierunku Architektura Wnętrz i Pracowni Scenografii Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Od początku studiów związany blisko z wrocławską PWST. Autor, współautor i realizator licznych opraw scenograficznych doprzedstawień studenckich Wydziału Lalkarskiego, Aktorskiego oraz Reżyserii Dramatu. Współpracował przy wielu spektaklach dyplomowych, projektując przestrzeń, kostiumy, lalki i formy plastyczne, jak również opracowując plakaty oraz inne formy identyfikacji wizualnej przedstawień. Obecnie (2014) doktorant rodzimej uczelni na kierunku Sztuka Mediów. W ramach studiów III stopnia poszukuje rozwiązań pozwalających na plastycznie i dramaturgicznie spójne zastosowanie multimediów w wydarzeniu teatralnym. Równolegle do działalności akademickiej, obejmującej pedagogiczny nadzór nad pracami studentów, bierze czynny udział w organizacji warsztatów dla dzieci i młodzieży. Wybrane realizacje teatralne: