Absolwent Studium Teatralnego „L’art. studiO”, prowadzonego przez aktorów krakowskich teatrów: Starego, Słowackiego i Teatru STU oraz wykładowców PWST w Krakowie. Aktor dramatu-ekstern z weryfikacją ZASP.W latach 1994-1995 zdobywał pierwsze doświadczenia zawodowe, będąc w podstawowym składzie Kabaretu Artura I. W 1995 roku rozpoczął naukę w Studium Wokalno-Aktorskim przy Teatrze Muzycznym im. D. Baduszkowej w Gdyni. W latach 1996-2001 pracował na etacie w zespole aktorskim Teatru Rozrywki w Chorzowie, doskonaląc jednocześnie warsztat wokalny pod kierunkiemmgr Danuty Bogus. Od 2001 roku, jako „wolny strzelec”, współpracuje z innymi teatrami. A są to: Opera Na Zamku w Szczecinie, Teatr Muzyczny im. D. Baduszkowej w Gdyni, Teatr Muzyczny ROMA w Warszawie, Teatr Rampa w Warszawie, Teatr im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie, Teatr Muzyczny w Poznaniu. Ma na swoim koncie współpracę z Katarzyną Gaertner, Bartłomiejem Gliniakiem, Zygmuntem Koniecznym, Włodzimierzem Korczem, Zbigniewem Łapińskim, Dariuszem Łapińskim, Marcinem Partyką, Piotrem Rubikiem. Od września 2010 kreował główną rolę (Jean Valjean) w głośnej inscenizacji musicalu Les Miserables C. M. Schönbergaw stołecznym Teatrze Muzycznym ROMA, następnie grał w nim w musicalu Deszczowa piosenka N. H. Browna, B. Comden, A. Greena i A. Freeda (Tenor), a później w musicalu Mamma Mia (Sam Carmichael). Grał również Jagiełłę w widowisku muzycznym Krzyżacy H. F. Tabęckiego. W Teatrze Muzycznym w Poznaniu gra Henry'ego Jekylla w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a oraz Che / Peróna w musicalu Evita A. L. Webbera i T. Rice'a. W Teatrze Rozrywki zagrał m. in.:– Gilberta w Ani z Zielonego Wzgórza wg L. M. Montgomery,– Pedro w Człowieku z La Manchy M. Leigha, D. Wassermana i J. Dariona,– Saszę, Mendla i Perczyka w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,– Janosika w śpiewogrze Na szkle malowane K. Gaertner i E. Brylla,– Che w musicalu Evita A. L. Webbera i T. Rice’a,– Rocky'ego i Frank'n'Furtera w The Rocky Horror Show R. O’Briena,– Piotra i Jezusa w Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice’a,– Henry'ego Jekylla w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a. NAGRODY:– Grand Prix, Nagroda ZASP za „indywidualność estradową” oraz Nagroda Publiczności na Festiwalu im. Anny German w Zielonej Górze (2005).
Pedagog tańca, choreograf. Jest absolwentką (z wyróżnieniem) Konserwatorium Tańca Barata w Lake Forest, Illinois, gdzie studiowała m.in. taniec klasyczny, współczesny,jazzowy, pedagogikę tańca, choreografię, produkcję tańca oraz improwizację. Nauczyciel tańca współczesnego w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Bytomiu. Gościnnie współpracuje z John Cranko School w Stuttgarcie. W latach 2012-2015 była kierownikiem zespołu baletowego Teatru Rozrywki. Tworzy autorskie wariacje współczesne i przygotowuje uczniów szkoły do udziału w konkursach tańca w kraju i za granicą. Do najważniejszych jej realizacji choreograficznych należą spektakle:– Na krawędzi (przedstawienie autorskie, Tczew / Teatr Rozrywki),– Zagubieni w sobie (przedstawienie autorskie, Gliwicki Teatr Muzyczny),– Ballady kochanków i morderców R. Talarczyka (Teatr Korez w Katowicach),– Korowód według Marka Grechuty oraz Szwejk – obydwa spektakle R. Talarczyka(Teatr Polski w Bielsku-Białej),– Underground R. Talarczyka (Teatr Śląski w Katowicach),– Kram z piosenkami L. Schillera (Teatr im. A. Mickiewicza w Częstochowie, Teatr Syrena w Warszawie)– Bal w Operze J. Tuwima (Teatr Groteska w Krakowie),– Zwierzęta Dr Dolittle H. J. Loftinga (nominacja do ZŁOTEJ MASKI za choreografię, ZŁOTA MASKA za przedstawienie – Teatr DzieciZagłębia w Będzinie oraz Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu),– The Fairy Queen H. Purcella (Opera na Zamku w Szczecinie, Teatr Wielki w Poznaniu),– Piękna i Bestia oraz Królowa śniegu (spektakle autorskie, Teatr J. Ch. Andersena w Lublinie),– Manru J. I. Paderewskiego (Opera Śląska w Bytomiu),– Bal Maskowy G. Verdiego (Opera Narodowa w Tel Avivie),– Mefistofele A. Boito (Chorwacki Narodowy Teatr w Splicie),– Baron Cygański J. Straussa II, Don Giovanni W. A. Mozarta, Carmen G. Bizeta oraz – wspólnie z Jackiem Tomasikiem – Ariadna na Naxos, Tannhäuser R. Wagnera (Opera Krakowska)oraz spektakle w Teatrze Rozrywki:– Rumbugiługi, czyli nie zapominajcie sióstr Andrew M. Ratyńskiego,– KRZYK według Jacka Kaczmarskiego R. Talarczyka (ZŁOTA MASKA za choreografię),– Rent J. Larsona (nominacja do ZŁOTEJ MASKI za choreografię),– Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a (nominacja do ZŁOTEJ MASKI za choreografię, ZŁOTA MASKA za „spektakl roku”),– Zobacz Alicjo – spektakl autorski,– Frank V F. Dürrenmatta,– Złanocki, czyli bajki dla potłuczonych J. J. Połońskiego (ruch sceniczny),– Billy Elliot E. Johna i L. Halla,– Underground R. Talarczyka. W latach 2010-11 artystka była zapraszana do współpracy przy inscenizacji Gali Baletowej Grand Pas...! w Operze Krakowskiej. W 2013 r. stworzyła choreografię do Małej Księżniczki, wystawianej w Państwowym Teatrze w Izmirze. Autorskie spektakle Katarzyny Aleksander-Kmieć Piękna i Bestia oraz Królowa Śniegu brały udział w międzynarodowym festiwalu „Little Ladies Little Gentlemen” w Ankarze (2009, 2012), a Królowa Śniegu gościła również na festiwalu w Gazianteb (również Turcja, 2013). W roku 2014 odbyła się prapremiera spektaklu ...z niezapisanego dziennika do muzyki K. Pendereckiego (III kwartet smyczkowy) z choreografią artystki. Premiera, w wyk. Baletu Opery Krakowskiej, miała miejsce na Międzynarodowej Gali Baletowej Grand Pas...!Katarzyna Aleksander-Kmieć reżyserowała 10. Galę Baletową z okazji Międzynarodowego Dnia Tańca w Operze Śląskiej w Bytomiu (2017). NAGRODY:– Nagroda za najlepszą współczesną choreografię na XII Ogólnopolskim Konkursie Tańca w Gdańsku (2001),– Nagroda za współczesną choreografię na I Międzynarodowym Konkursie Baletowym „Złote Pointy” w Szczecinie (2008),– ZŁOTA MASKA 2005 za choreografię do spektaklu KRZYK według Jacka Kaczmarskiego (Teatr Rozrywki),– Brązowy Krzyż Zasługi (2005),– Dyplom Ministra Kultury (2006),– Nagroda Marszałka Województwa Śląskiego dla Młodych Twórców (2006),– Nagroda Prezydenta Bytomia w dziedzinie kultury (2008),– odznaka honorowa „Zasłużony Dla Kultury Polskiej” (2009),– Nagroda za najciekawszą choreografię tańca współczesnego 16. Ogólnopolskiego Konkursu Tańca w Gdańsku 2009,– Nagroda dla Pedagoga tańca współczesnego na 2. Międzynarodowym Konkursie Baletowym „Złote Pointy” w Szczecinie (2010),– Nagroda Prezydenta Miasta Bytomia (2010),– Chłopiec z łabędziem – Nagroda Prezydenta Chorzowa w dziedzinie kultury (2014),– Nagroda dla Pedagoga tańca współczesnego na 9. Międzynarodowym Konkursie Baletowym „Złote Pointy” w Szczecinie (2016),– Dyplom Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2016).Foto: Tomasz Zakrzewski
Pianistka, akompaniator, pedagog, dyrygent, chórmistrz. Absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Akompaniator w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. G. Fitelberga w Chorzowie, wielokrotnie uhonorowana Nagrodą Dyrektora za szczególne osiągnięcia artystyczne. W latach 1994-2004 akompaniator-korepetytor w Teatrze Rozrywki w Chorzowie.Przygotowuje wokalnie solistów i zespoły i obejmuje kierownictwo muzyczne przedstawień m.in. w Gliwickim Teatrze Muzycznym (Anna Karenina L. Tołstoja, Ragtime S. Flaherty’ego, High School Musical B. Louiselle, Bulwar zdradzonych marzeń R. Talarczyka, Hair J. Rado i G. Ragniego – przygotowanie wokalne), Teatrze Zagłębia w Sosnowcu (Świniopas J. CH. Andersena, Edith i Marlene E. Pataki, Tango tango J. Niesobskiej, Sztuka kochania, czyli sceny dla dorosłych K. Jasińskiego, Dziady. Część III A. Mickiewicza, Pamiętnik narkomanki B. Rosiek, Niech żyje bal wg A. Osieckiej, Ania z Zielonego Wzgórza L. M. Montgomery), Teatrze Dzieci Zagłębia w Będzinie oraz Teatrze Śląskim im. S. Wyspiańskiego w Katowicach.Juror i kierownik muzyczny 1., 2. i 3. Konkursu im. W. Szpilmana w Sosnowcu. Koncertuje z Filharmonią Śląską i Filharmonią Zabrzańską, m.in. podczas Europejskiego Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy. W roku 2010, podczas Festiwalu ARS CAMERALIS, koncertowała z Ute Lemper oraz orkiestrą Aukso.Jako akompaniator, współpracuje z wieloma aktorami m.in.: Marią Meyer, z którą nagrała dwie płyty: „Maria Meyer śpiewa Brela” i „Ordonka. Miłość ci wszystko wybaczy”, Elżbietą Okupską, Robertem Talarczykiem (CD „Słowa”), Wiolettą Białk, Joanną Rawik, Anną Serafińską, Januszem Szromem, Krystyną Prońko i Kubą Badachem.Współpraca z katowicką NOSPR przyniosła jej do tej pory dwie płyty (IV symfonia Witolda Lutosławskiego oraz Lech Czech Rus – symfonia Grzecha Piotrowskiego).Ewa Zug koncertuje w kraju i za granicą (Czechy, Izrael, Francja, Austria, Holandia, Niemcy, Maroko). Występuje także z Filharmonią Opolską w koncertach muzyki filmowej. Jest liderem septetu Crazy Band.Od roku 2007 jest kierownikiem zespołu wokalnego Teatru Rozrywki. Ponadto przygotowywała do premiery i pracowała z obsadą dziecięcą w musicalu Oliver! Przygotowuje wokalnie aktorów do spektakli muzycznych.Objęła kierownictwo muzyczne spektakli: Przebudzenie wiosny S. Satera i D. Sheika wg F. Wedekinda, Sweeney Todd S. Sondheima (wspólnie z Wojciechem Gwiszczem) oraz Dumrul Szalony G. Dilmena i B. Tongura, a w Historii filozofii po góralsku wg ks. prof. J. Tischnera podjęła się opracowania partii akompaniujących skrzypiec. Objęła kierownictwo wokalne w spektaklach: Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a, Billy Elliot E. Johna i L. Halla, Rękopis znaleziony w Saragossie J. Potockiego, Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana, Bulwar Zachodzącego Słońca W. L. Webbera, D. Blacka i C. Hamptona, Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera, Stańczyk. Musical J. Czaplińskiego, Zorro J. Bończyka, Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba, Zakonnica w przebraniu A. Menkena, 24. Gali Sylwestrowej Rozrywka kocha kino, musicalu Pinokio. Il grande musical P. Ronchettiego i S. Marconiego, Tootsie D. Yazbeka; w koncercie Jesus Christ Superstar - koncert A. L. Webbera.Objęła kierownictwo muzyczne i wokalne spektaklu: Koty A. L. Webbera, koncertu: Zatańczmy! Koncert sylwestrowy 2022/2023 w reż. Jakuba Szydłowskiego.Objęła kierownictwo muzyczne, a także gra na fortepianie w recitalu Joanny Możdżan La Femme de Paris, powstałego w ramach projektu Scena Inicjatyw Artystycznych PO GODZINACH i w koncercie Raduj się świecie. Jako pianistka występuje też w recitalu Elżbiety Okupskiej "Hymn do miłości".NAGRODY:– nagroda za najlepszy akompaniament na konkursie wokalnym im. E. Platówny we Wrocławiu,– nagroda na konkursie im. L. Różyckiego w Gliwicach,– Chłopiec z łabędziem – nagroda Prezydenta Chorzowa w dziedzinie kultury (2013),– Medal "Zasłużony dla kultury polskiej" (2015),– Medal im. Kurta Aldera "za osiągnięcia w dziedzinie edukacji" (Chorzów 2015).Foto: Tomasz Zakrzewski
Absolwent Politechniki Częstochowskiej, Wydziału Elektrycznego. Magister inżynier elektroenergetyk. Ukończył także studia podyplomowe na Akademii Ekonomicznej w Katowicach, kierunek Zarządzanie finansami przedsiębiorstw. Uzyskał kwalifikacje naukowo pedagogiczne na Politechnice Częstochowskiej – Międzywydziałowe Studium Kształcenia Nauczycieli Przedmiotów Technicznych. W latach 2011-2013 był Inżynierem utrzymania obiektu w Teatrze Rozrywki. Od lutego 2013 r. pełnił obowiązki Zastępcy dyrektora Teatru Rozrywki, a od września 2013 r. był Zastępcą dyrektora. Od 1 października 2018 r. pracował jako Naczelny inżynier Teatru Rozrywki. Od 5 czerwca 2019 r. do 24 czerwca 2019 r. pełnił obowiązki dyrektora Teatru Rozrywki. W okresie 20 kwietnia 2022 do 30 października 2023 roku był Pełnomocnikiem dyrektora Teatru Rozrywki a od 1 listopada 2023 roku ponownie pełni funkcję zastępcy dyrektora Teatru Rozrywki. Foto: Artur Wacławek
Główny Księgowy.
Absolwentka Donieckiej Akademii Muzycznej (Konserwatorium), Wydział Fortepianu Solistycznego. Posiada trzy kwalifikacje: solista-pianista, solista zespołu kameralnego i akompaniator, pedagog. Przez 15 lat pracowała w Konserwatorium w Doniecku jako akompaniator. W 1983 roku w Użgorodzie (Ukraina) zdobyła wyróżnienie za akompaniament w konkursie dla solistów grających na instrumentach ludowych. Od 1997 roku – czyli od przyjazdu do Polski – pracuje w Teatrze Rozrywki jako akompaniator, przygotowując aktorów do ich muzycznych partii. Gra również na pianinie i keyboardzie w orkiestrze Teatru. Przed spektaklami, w foyer Teatru, tworzy tzw. oprawę muzyczną (fortepian). Akompaniuje Alonie Szostak w recitalu Człowieczy los. Towarzyszy również wielu śląskim artystom jako pianistka podczas ich recitali.
JOSEPH HERTER(3.08.1945-19.12.2019)Potomek polskiej rodziny osiadłej w Stanach Zjednoczonych, do Warszawy przeniósł się w roku 1974. Absolwent pedagogiki w Szkole Muzycznej Uniwersytetu Michigan (The School of Music at the Univeristy of Michigan) w Ann Arbor. Dyrygenturę studiował u Elizabeth Green, Thomasa Hilbisha, Maynarda Kleina i Gustava Meiera w Ann Arbor. Studia uzupełniające odbył w słynnym Tangelwood pod kierunkiem takich mistrzów, jak Seji Ozawa i Kurt Masur. Trzykrotnie był stypendystą Fundacji Kościuszkowskiej w Nowym Jorku (badania nad polską muzyką chóralną, seminarium dyrygenckie w Tangelwood oraz badanie twórczości Zygmunta Stojowskiego). W Warszawie pracował początkowo jako nauczyciel i dyrygent w Szkole Amerykańskiej (American School of Warsaw). Był gościnnym dyrygentem w Teatrze Wielkim i w Teatrze Polskiego Radia. Współpracował z wieloma orkiestrami w całej Polsce, dyrygował na wielu festiwalach muzycznych w Europie i Stanach Zjednoczonych. Z Orkiestrą Filharmonii Narodowej nagrał muzykę Krzesimira Dębskiego do filmu i serialu Alchemik. Prowadził także chór mieszany Schola Cantorum i kierował założoną przez siebie Kameralną Orkiestrą św. Antoniego. W 1990 roku założył Chór Chłopięco–Męski Archikatedry Warszawskiej św. Jana Cantores Minores. Pod jego przewodnictwem chór występował w 17 krajach i brał udział w 26 festiwalach zarówno w Polsce jak i zagranicą, zdobywając na nich czołowe nagrody. Joseph Herter był znanym propagatorem dzieł operowych, orkiestrowych i chóralnych takich kompozytorów, jak: Bax, Barber, Bernstein, Britten, Copland, Hindemith, Honegger, Martland, Menotti and Vaughan Williams. Dyrygował polskimi premierami utworów Marcina Błażewicza, Krzesimira Dębskiego, Jacka Grudnia, Witolda Lutosławskiego, Piotra Mossa, Andrzeja Panufnika, Roxanny Panufnik, Michała Spisaka i Zygmunta Stojowskiego. Współpracował z Gregorian Institute of America w Chicago. Był także znanym publicystą. Od 1989 roku związany był z Teatrem Rozrywki w Chorzowie, gdzie prowadził orkiestrę w koncertach sylwestrowych i rozrywkowych, oraz w musicalach, takich jak: Czarodziej z krainy Oz H. Arlena, E. Y. Harburga i J. Kane'a, Cabaret J. Kandera i F. Ebba, Skrzypek na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka, Człowiek z La Manchy M. Leigha, D. Wassermana i J. Dariona, The Canterville Ghost J. Williamsa, Jesus Christ Superstar A. L. Webbera, Dyzma – musical W. Młynarskiego i W. Korcza, West Side Story L. Bernsteina, Oliver! L. Barta czy Producenci M. Brooksa. Ostatni raz stanął przed chorzowską publicznością 8 marca 2016 r., prowadząc ulubionego Skrzypka na dachu.W grudniu 2019 r. uhonorowany Brązowym Medalem "Zasłużony Kulturze GLORIA ARTIS".Joseph Herter zmarł po długiej i wyczerpującej chorobie.Foto: Tomasz Zakrzewski
Absolwent Wydziału Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu (Dyrygentura Chóralna w klasie Jana Wojtachy oraz kierunku Dyrygentura Symfoniczno-operowa w klasie Mirosława Jacka Błaszczyka) na Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Prowadzi jeden z najstarszych męskich chórów w Polsce – Chór Męski Hejnał przy KWK „Wujek” w Katowicach, wraz z którym otrzymał nagrodę dla dyrygenta na II Festiwalu Pieśni Eucharystycznej „O Salutaris Hostia” w Katowicach-Piotrowicach, Złoty Laur i Puchar Prezesa Oddziału Śląskiego PZCHiO, wyróżnienie honorowe na XVIII Tyskich Wieczorach Kolędowych 2009, II miejsce w kategorii chórów jednorodnych na II Ogólnopolskim Festiwalu Chóralnej Pieśni Maryjnej w Częstochowie. Otrzymał I Nagrodę w kategorii chórów kameralnych z zespołem „Kanon” na XV Tyskich Wieczorach Kolędowych. Dyryguje również Chórem Laudate Dominum przy Parafii bł. Karoliny w Tychach. Kieruje orkiestrą oraz big bandem w Szkole Muzycznej I i II st. im. G. Fitelberga w Chorzowie. Współpracował z Orkiestrą Filharmonii Rzeszowskiej i Orkiestrą Filharmonii Śląskiej. Wraz z Januszem Kohutem, przygotowywał chór do musicalu Szczęśliwi ludzie w Bielskim Centrum Kultury. Prowadził zespoły wokalne w MDK nr 1 im. Artystów Rodu Kossaków w Tychach. Od 2011 roku związany jest z Teatrem Rozrywki w Chorzowie, gdzie dyryguje musicalami, spektaklami muzycznymi oraz koncertami sywestrowymi i musicalowymi. W musicalu Sweeney Todd S. Sondheima powierzono mu kierownictwo muzyczne.Foto: Tomasz Zakrzewski
Inspektor orkiestryAbsolwent Studium Wokalno-Baletowego przy Gliwickim Teatrze Muzycznym oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, kierunek Politologia. Niegdyś członek zespołu wokalnego Teatru Rozrywki; śpiewał we wszystkich koncertach sylwestrowych i rozrywkowych (również jako solista), brał udział w takich musicalach, jak:– Cabaret J. Kandera i F. Ebba,– Czarodziej z krainy Oz H. Arlena, E. Y. Harburga i J. Kane'a,– Evita A. L. Webbera i T. Rice’a.– Ania z Zielonego Wzgórza wg L. M. Montgomery,– Pocałunek kobiety-pająka J. Kandera i F. Ebba,– Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice’a,– W 80 dni dookoła świata J. Bielunasa wg J. Verne’a,– Pan Plamka i jego kot A. Koecher-Hensel,– Dyzma – musical W. Młynarskiego i W. Korcza. Otrzymywał również od reżyserów zadania aktorskie. Był:– Synem rabina w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,– Poetą Riuchinem w Balu u Wolanda Ł. Czuja wg M. Bułchakowa. Od roku 2004 był inspektorem orkiestry, a od 2022 roku obejmuje stanowisko organizatora pracy orkiestry Teatru Rozrywki.Foto: Artur Wacławek
GitarzystaAbsolwent Uniwersytetu Zielonogórskiego i Akademii Muzycznej w Katowicach, gitarzysta. W grze łączy elementy jazzu głównego nurtu z sonorystyką i wpływami muzyki rockowej. Był związany z wrocławskimi zespołami sceny niezależnej Ziemia Planeta Ludzi (płyta wydana nakładem wytwórni OM w 2008 roku) oraz z zespołem Robotobibok, z którym koncertował w kraju i za granicą (White Night Festiwal w Tel Awiwie, Sibiu Jazz Festiwal - Sibiu, Ucho Jazz Festiwal - Gdynia) W duecie z Iwoną Kanią brał udział w wielu festiwalach piosenki poetyckiej (m.in. Studencki Festiwal Piosenki w Krakowie; FAMA we Wrocławiu; BAZUNA w Sopocie; Ogólnopolski Konkurs Recytatorski z Finałem we Włocławku). Od 2012 r. lider sekstetu Moon Hoax, którego "muzyka ma więcej wspólnego z jazzem, lecz nie brak w niej pierwiastków rockowych i unoszącego się nad całością ducha free." [M. Michta, Lizard.] (festiwale Jazz Bez - Lviv, Budapest Jazz Festival, Jazz Art, Płyta Moon Hoax - 2014) W 2016 r. podjął współpracę z pochodzącym z Zimbabwe wokalistą i gitarzystą Giftem Musarurwą. Grupa Gift & The Moonbeams nagrała dla brytyjskiej wytwórni Rhythm Bomb Records płytę Gift's sounds, która zebrała bardzo dobre recenzje w prasie fachowej. W marcu 2017 roku gitarzysta wydał swój pierwszy solowy album - The King - Race above the sky, w ktorym wrócił do swoich muzycznych źródeł. Na płytę składa się dziewięć autorskich kompozycji oscylujących w klimatach instrumentalnego rocka i metalu. Strona zespołu: thekingmusic.eu W 2017 r. wziął udział w projekcie Nowosiecka (wraz z innymi artystami polskiej sceny muzycznej takimi jak: Brodka, M. Koteluk, L.U.C., N. Grosiak, P. Rogucki, N. Przybysz, M. Futrak. K. Zalewski), gdzie po koncertach w NOSPR retransmitowanych przez TVP wydano płytę "Nowosiecka".W 2018 wystąpił na scenie Tauron Life Festival Oświęcim z takimi artystami sceny rockowej jak: Kazik Staszewski, D. Malejonek, Moskwa, WŁOCHATY, T. Budzyński, KSU, Ga-Ga, Zielone Żabki, Guma, Rusowicz.W Teatrze Rozrywki występuje m.in. w koncertach zaduszkowych Czy ich jeszcze pamiętasz? oraz Jaromir Nohavica. Między piekłem a rajem. Od 2017 roku współpracuje ze znanym polskim czasopismem muzycznym „Top Guitar”, dla którego realizuje testy sprzętu gitarowego światowych marek.http://topguitar.pl/author/michal-karbowski/ Foto: Artur Wacławek