Córka altowiolistki, Joanny Mizery-Zalejskiej (ur. 2000). W 2007 roku rozpoczęła naukę w Zespole Państwowych Szkól Muzycznych I st. w Katowicach w klasie skrzypiec. Obecnie jest uczennicą Gimnazjum Muzycznego II stopnia w ZPSM w Katowicach w klasie altówki. Jej pasją jest muzyka i śpiew. Interesuje się również plastyką, bardzo lubi malować. Po raz pierwszy wystąpiła na deskach Teatru Rozrywki w grudniu 2004 roku w ostatnich spektaklach musicalu Evita A. L. Webbera i T. Rice'a. Od roku 2012 występuje w musicalu Skrzypek na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka, jako Szprynca.Foto: Joanna Mizera-Zalejska
Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi. Współpracowała z Teatrem Nowym im. K. Dejmka w Łodzi, w którym grała w spektaklu Przygody Barona Münchhausena oraz w przedstawieniach Horror vacui i Kukułka, które były koprodukcją z Nieformalną Grupą Avis. Za rolę w spektaklu Kukułka otrzymała nagrodę dla najlepszej aktorki na II Festiwalu Teatrów Nieinstytucjonalnych „X-OFF 2008”. W Teatrze Scena Prapremier Invitro gra Desdemonę w spektaklu Już się ciebie nie boję, Otello.Jest współzałożycielką Nieformalnej Grupy Avis, która działa od roku 2007. Przy najnowszej produkcji tej grupy, sztuce Witkacego Wariat i zakonnica była asystentem reżysera.Ma w swoim dorobku kilka ról w serialach telewizyjnych. Z Teatrem Rozrywki związała się w roku 2010. Poza rolami w spektaklach, Ewelina Stepanczenko-Stolorz bierze również – jako solistka – udział w koncertach sylwestrowych i rozrywkowych chorzowskiej sceny. Ważniejsze role w Teatrze Rozrywki:– Anna Page w przedstawieniu Wesołe kumoszki. Musical wg W. Szekspira,– Hudel w Skrzypku na dachu J. Bocka, J. Steina i S. Harnicka,– Żona 3 w Położnicach szpitala św. Zofii P. Demirskiego,– Adwokat w Our House T. Firtha i Madness,– Biskup w sukience, Zakonnica, Kobieta Ciemnogrodzka w spektaklu Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego,– Kobieta Dieta w sztuce Bierzcie i jedzcie P. Demirskiego,– postaci w spektaklu Złanocki, czyli bajki dla potłuczonych J. J. Połońskiego– Matka Dumrula w spektaklu Dumrul Szalony G. Dilmena.Foto: Tomasz Zakrzewski
Aktor, absolwent PWST w Krakowie, Wydział Aktorski, Wydziały zamiejscowe we Wrocławiu. Współpracował z: Teatrem Polskim w Warszawie (1995-2010), Teatrem Szwedzka 2/4 w Warszawie (1991-1992), Teatrem na Kresach w Suwałkach (1990-1993), Teatrem Narodowym w Warszawie (1987-1990), Teatrem im. Stefana Żeromskiego w Kielcach (1986).Niektóre role teatralne: – Don Carlos w Don Juanie Moliera w reż. Bogdana Augustyniaka, – Diabeł w Dziadach A. Mickiewicza w reż. Krystyny Skuszanki,– Głumow w I koń się potknie A. Ostrowskiego w reż. Macieja Z. Bordowicza, – Leander w Maskaradzie L. Holberga w reż. Krystyny Skuszanki, – Sasza Pankratow w Dzieciach Arbatu A. Rybakowa w reż. Jerzego Krasowskiego,– Ariel w Burzy W. Szekspira w reż. Krystyny Skuszanki, – Fortunio w Świeczniku A. de Musseta w reż. Edwarda Myška, – Sasza Pankratow w Rok 1935 i lata następne A. Rybakowa w reż. Jerzego Krasowskiego, – Pan Tadeusz w Panu Tadeuszu A. Mickiewicza w reż. Andrzeja Szczepkowskiego, – Bucka Mulligana w Tak chcę, tak na motywach J. Joyce'a w reż. Henryka Baranowskiego, – Doktor w Paradach J. Potockiego w reż. Krzysztofa Zaleskiego, – Żydek , Osiołek w Pastorałce L. Schillera w reż. Jarosława Kiliana, – Sługa Oktawiusza w Juliuszu Cezarze W. Szekspira w reż. Macieja Prusa, – Duda w Śnie nocy letniej W. Szekspira w reż. Jarosława Kiliana, – Minister Sprawiedliwości w Królu Maciusiu Pierwszym J. Korczaka w reż. Cezarego Domagały,– Wituś w Skizie G. Zapolskiej w reż. Piotra Chołodzińskiego, – Lenoks w Makbecie W. Szekspira w reż. Piotra Kruszczyńskiego, – Amfinomos w Odysei Homera w reż. Jarosława Kiliana, – Joseph Grand w Dżumie A. Camusa w reż. Marty Ogrodzińskiej. Grzegorz Gadziomski grał również w wielu filmach, serialach, programach telewizyjnych i reklamach. Role w Teatrze Rozrywki:– postaci w spektaklu Złanocki, czyli bajki dla potłuczonych J. J. Połońskiego,– Leslie w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,– Nauczyciel fechtunku / Moskito / Momo w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego.Występuje w rock-operze Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice'a; śpiewał w Koncercie Sylwestrowym 2014 oraz koncertach SYLWESTER BIS.Foto: Tomasz Zakrzewski
Absolwent PWST w Krakowie. Ma w dorobku liczne role filmowe i teatralne. Gra przede wszystkim w Krakowskim Teatrze Scena STU (m.in. George w Mr Love K. Leach, Papkin w Zemście A. Fredry, Siergiej Wasiliewicz Liputin w Biesach F. Dostojewskiego, Ojciec Laurenty w Romeo i Julii W. Szekspira, Larry w Kogucie w rosole S. Jokica, V Piąty w Wędrowaniu wg Stanisława Wyspiańskiego). Ma w dorobku role na scenach Warszawy, m.in. w:– Teatrze Wytwórnia (Córka słońca oraz Zapis – obydwie sztuki R. Dobrowolskiego),– Teatrze Na Woli im. T. Łomnickiego (Krzywa wieża N. Ptuszkinej),– Teatrze Polonia (Janusz w Panu Jowialskim A. Fredry)– Och-Teatrze (Anioł Arkadiusz w spektaklu Zaświaty, czyli czy pies ma duszę? J. A. Masłowskiego),– Teatrze Capitol (Marcin w Następnego dnia rano P. Quiltera). Zagrał w filmach fabularnych: Karol. Człowiek, który został papieżem w reż. G. Battiato (Oficer niemiecki), Popiełuszko. Wolność jest w nas w reż. R. Wieczyńskiego (Porucznik), Generał – zamach na Gibraltarze w reż. A. Jadowskiej (Bolek), Laura (Paweł), Bilet na księżyc w reż. J. Bromskiego (Podoficer), Dżej Dżej w reż. M. Pisarka (Szef). Gra w serialach, m.in. w Chichocie losu, Blondynce, Generale, Czasie honoru, Instynkcie, Brzyduli, Hotelu 52, Przepisie na życie, Przyjaciółkach i Barwach szczęścia. Występuje w krakowskim kabarecie Grupa Rafała Kmity. Role w Teatrze Rozrywki:– Larry w komedii Kogut w rosole S. Jokica.Foto: Tomasz Zakrzewski
Reżyser, aktor, scenarzysta. Absolwent Wydziału Aktorskiego krakowskiej PWST i Uniwersytetu w Hamburgu (Reżyseria Filmów Fabularnych). Od 1988 roku mieszka i pracuje w Niemczech. W latach 1994-1999 był wykładowcą w szkole musicalowej i teatralnej Stage School w Hamburgu, a od 2002 roku jest docentem w Akademii Realizacji Telewizyjnej państwowych stacji ARD i ZDF w Norymberdze. W 2005 roku założył w Berlinie firmę producencką ADA Film. W swoim dorobku ma wiele ról filmowych, telewizyjnych i teatralnych. Jako reżyser współpracował z wybitnymi aktorami, m.in. z Christophem Waltzem (laureatem aktorskiego OSKARA za rolę w znanym filmie Quentina Tarantino Bękarty wojny). W Niemczech wyreżyserował również kilkanaście filmów fabularnych i spektakli teatralnych. Do jego najważniejszych realizacji scenicznych należą: Libertyn É.-E. Schmidta, Wesele u drobnomieszczan B. Brechta, Trzy siostry A. Czechowa oraz Mordowanie na motywach Ryszarda III W. Szekspira. W Polsce dwukrotnie wyreżyserował Boga mordu Y. Rezy: prapremierę polską na scenie Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie, a następnie – w Teatrze Polskim w Szczecinie. Słowik na podstawie baśni H. Ch. Andersena z muzyką Sabiny Wuesthof był jego pierwszą realizacją reżyserską spektaklu muzycznego. remiera odbyła się w czerwcu 2011 roku w Berlinie. Marek Gierszał jest reżyserem Koguta w rosole S. Jokica, którego prapremiera polska miała miejsce w październiku 2010 roku, w Krakowskim Teatrze Scena STU. Kolejną inscenizację tej komedii zrealizował rok później w Teatrze Rozrywki, a następnie w Teatrze Polskim w Szczecinie (2012). Tam też, w roku 2013, wyreżyserował sztukę W. Szekspira Jak wam się podoba. Role w Teatrze Rozrywki:– Dave w komedii Kogut w rosole S. Jokica.Foto: Tomasz Zakrzewski
Aktor teatralny i filmowy. Występował m.in. w:– Teatrze Ludowym w Nowej Hucie (Bestia w Bestii i Pięknej S. Grochowiaka, Tyrezjasz w Antygonie Sofoklesa, Sidney Sawyer w Przygodach Marka Sawyera M. Twaina, Ludmir w Panu Jowialskim A. Fredry, Dekadent-samobójca, Świadek w Końcu wieku W. Nurkowskiego, Fenton w Wesołych kumoszkach z Windsoru W. Szekspira, Bill w Wieczorze kawalerskim R. Hawdona, Walter Serner w Symfonicznej wazelinie 1917 Ł. Czuja, Karlos w Krawcu S. Mrożka, Pan Młody w Weselu S. Wyspiańskiego, Zizi Blut w Opowieściach jedenastu katów Ł. Czuja, Max Brod w Kafce Franzobela, Samuel Bernstein w Siostrach Parry M. Ronzoni, Orsino w Wieczorze Trzech Króli W. Szekspira, Henryk w spektaklu Życie: trzy wersje Y. Rezy i in.),– w Narodowym Starym Teatrze im. H. Modrzejewskiej (Juda z Kiriatu, Szkolny kolega Iwana w Mistrzu i Małgorzacie M. Bułhakowa),– w Teatrze Śląskim im. S. Wyspiańskiego (Leon w Śnie srebrnym Salomei J. Słowackiego),– w Teatrze Polonia w Warszawie (Wierszynin w Trzech siostrach A. Czechowa),– w Teatrze Na Woli im. T. Łomnickiego (Bajki robotów S. Lema),– w Teatrze Bajka w Warszawie (Kris w spektaklu Mężczyźni na skraju załamania nerwowego A. Burzyńskiej, Cornish w sztuce Zamknij oczy i myśl o Anglii J. Chapmana i A. Marriott, Sextet M. Pertwee),– w Teatrze Capitol w Warszawie (Książę Ferycy, Opak w Bajki robotów S. Lema),– w Krakowskim Teatrze Scena STU (Colin w Kogucie w rosole S. Jokica),– w Teatrze Syrena w Warszawie (One i my R. M. Grońskiego). Grał w wielu filmach fabularnych, takich jak: Brat naszego Boga w reż. K. Zanussiego (Adam Chmielowski w młodości), Marszałek Piłsudski w reż. A. Trzosa-Rastawieckiego, Karol. Człowiek, który został papieżem w reż. G. Battiato (ksiądz Stanisław), Generał Nil w reż. R. Bugajskiego (prokurator), Drogówka w reż. W. Smarzowskiego (Pawlak) i in. Występuje również w serialach, m.in. w: Zostać miss, Samo życie, Fala zbrodni, Na Wspólnej, Ojciec Mateusz, Magda M, Majka, Galeria, Paradoks, Piąty stadion, Hotel 52, Bez tajemnic, Komisarz Alex, Czas honoru oraz Baron 24. Zajmuje się dubbingiem. Role w Teatrze Rozrywki:– Collin w komedii Kogut w rosole S. Jokica.Foto: Tomasz Zakrzewski
Spektakl muzyczno-satyryczny.
Absolwentka politologii ze specjalnością dziennikarską Wydziału Nauk Społecznych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Jeszcze podczas studiów związała się z Regionalnym Ośrodkiem Studenckim „Kocynder” w Chorzowie — klubem należącym wówczas do czołówki polskich ośrodków studenckich. Była członkiem Rady Programowej, później Zarządu „Kocyndra”, a w latach 1986-1992 pełniła funkcję Prezesa ROS „Kocynder”. W tym czasie „Kocynder” organizował imprezy, popularyzujące muzykę jazzową i bluesową (cykliczne imprezy „Jazz w Kocyndrze” okrzyknięto „śląskim Jazz Jamboree”), piosenkę studencką (cykl „Studenton”) oraz twórczość kabaretową („Manewry Kabaretowe”, „Piwnica kabaretowa”). Większość imprez miała zasięg ogólnopolski. Pracę zawodową rozpoczęła właśnie w ROS „Kocynder” na stanowisku kierownika programowego. Pracowała również w takich firmach jak katowicki „Inwestprojekt”, Kombinat Budowlany w Chorzowie oraz spółkach PTH „KaNet” i „KaNet Software House”, gdzie zdobywała wiedzę i umiejętności, związane z wykorzystywaniem komputerów w przemyśle, projektowaniu oraz pracach graficznych.Pracę w Teatrze Rozrywki podjęła w roku 1991, by po dwóch sezonach związać się ze spółką „KaNet Software House”. W latach 1997-2000 roku współpracowała z największym tygodnikiem regionalnym ukazującym się w Chorzowie — „Gońcem Górnośląskim”, pełniąc funkcję sekretarza redakcji, a później redaktora naczelnego. Przez rok była dziennikarzem „Dziennika Zachodniego”.W 2001 roku ponownie podjęła pracę w Teatrze Rozrywki, przez dwa sezony prowadząc impresariat. W latach 2003-2020 była kierownikiem literackim Teatru Rozrywki.Pełniła funkcję asystenta reżysera w kilku koncertach sylwestrowych i spektaklach: Krzyk według Jacka Kaczmarskiego, Pomalu, a jeszcze raz! oraz Piekło i raj. Współreżyserowała koncert zaduszkowy Czy ich jeszcze pamiętasz?, jest również współautorką jego scenariusza. Jolanta Król jest:– współautorką (z Andrzejem Matysikiem) wydawnictwa pt. „Regionalny Ośrodek Studencki KOCYNDER. Szkic monograficzny”, którego treść obejmuje 20 lat działalności klubu (1990),– autorką i wydawcą książki, poświęconej aktorom i pracownikom Teatru Rozrywki pt. „Gwiazdy noszą tenisówki. 35 portretów z Teatrem Rozrywki w tle” (2001),– autorką przekładu z języka słowackiego sztuk Igora Šebo pt. „Pomalu, a jeszcze raz!” (Teatr Rozrywki w Chorzowie, Teatr Capitol w Warszawie, 2006, główna nagroda na Grudziądzkiej Wiośnie Teatralnej „...w duszy gra” 2017) oraz „Kamyk w bucie” (Teatr Rozrywki, 2009),– współautorką (z Jackiem Mikołajczykiem) albumu „Złote Maski – 40 edycji” (2008),– inicjatorką i redaktorem książki Krzysztofa Karwata „Marcel Kochańczyk. 17 lat z Teatrem Rozrywki” (Stowarzyszenie Teatralne ENTRÉE 2010),– redaktorem dwóch tomów wojennych wspomnień chorzowianina, Antoniego Elsnera: „Metamorfozy” (Stowarzyszenie Miłośników Chorzowa 2011) oraz „Metamorfoz ciąg dalszy” (Stowarzyszenie Miłośników Chorzowa 2012),– redaktorem książki Krzysztofa Karwata „Stąd do Broadwayu. Historia Teatru Rozrywki” (Stowarzyszenie Teatralne ENTRÉE 2011),– redaktorem powieści fantasy Jo.E.RACH „Hybryda” (tom 1-3, 2012-2015),– redaktorem powieści fantasy dla młodzieży Jo.E.RACH „Lilith – Dziedzictwo” (2014),– autorką książki pt. „Dobrym aktorem można być wszędzie, czyli subiektywny portret Jacentego Jędrusika” (Stowarzyszenie Miłośników Chorzowa 2015),– autorką współczesnej powieści popularnej „Notoryczna panna młoda” (Wydawnictwa Videograf 2015),– autorką wywiadu-rzeki z Dariuszem Miłkowskim, dyrektorem Teatru Rozrywki, pt. „Życie trzeba prowokować” (Teatr Rozrywki 2018),– redaktorem książki Anny Gomóły, Kamili Gęsikowskiej i Adama Pisarka „Kocynder – 50 lat” (Wydawnictwo Śląsk 2020),– autorką przekładu libretta musicalu Pinokio. Il grande musical Saverio Marconiego (2021). NAGRODY:– Chłopiec z łabędziem – Nagroda Prezydenta Chorzowa w dziedzinie kultury (2011).Foto: Joachim Ziebura
Kompozytor, aranżer, instrumentalista, dyrygent. Wieloletni kierownik muzyczny Teatru Rozrywki w Chorzowie (1979–2018).
Absolwent Wydziału Instrumentalnego w klasie fletu oraz Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Od 1975 roku wykładowca katowickiej uczelni, gdzie prowadzi klasę saksofonu i fletu, a także zajęcia z podstaw improwizacji, metodyki specjalistycznej, analizy form muzycznych, zespoły instrumentalne oraz Big-Band. Dyrektor Instytutu Jazzu w latach 2005–2019, później Prodziekan Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Do grona jego absolwentów należą: Jerzy Główczewski, Maciej Sikała, Tomasz Szukalski, Leszek Wiśniowski i inni.
Niegdyś członek orkiestr Ireneusza Wikarka, Jerzego Miliana i Zbigniewa Kalemby. Ulubiony przez szerokie grono artystów z pogranicza muzyki jazzowej i gatunków pokrewnych, którym przez wiele lat towarzyszył jako dyrygent big-bandów. Współpracował ze Sławomirem Kulpowiczem, Jarosławem Śmietaną, Piotrem Wojtasikiem.
Brał udział w wielu edycjach Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu oraz licznych festiwalach jazzowych. Dyrektor artystyczny Open Jazz Mind Tychy, a także pomysłodawca i dyrektor artystyczny Silesian Jazz Festival. Jak dotąd zrealizowano 14 edycji Śląskiego Festiwalu Jazzowego, a w jego ramach 6 edycji Międzynarodowego Konkursu na Kompozycję Jazzową. W konkursie brali udział uczestnicy z 50 krajów, w tym spoza Europy, a Jarosik pełnił funkcję jego dyrektora artystycznego.
Kierownikiem muzycznym Teatru Rozrywki w Chorzowie (wówczas jeszcze Music-Hallu) został w roku 1979, stając się jednocześnie twórcą i dyrygentem teatralnej orkiestry. Ma w swoim dorobku kierownictwo muzyczne licznych spektakli w „Rozrywce”: – Trala Trala Tralalińscy T. Ryłki, – Huśtawka Cy Colemana, – Ocean Niespokojny A. Rybnikowa i A. Wozniesienskiego, – Jeszcze w zielone gramy T. Wiśniewskiego, – Kat i błazen J. Ježka i J. Wericha, – Dwa razy tak T. Jonesa, – Czarodziej z krainy Oz H. Arlena, E. Y. Harburga i J. Kane’a, – Cabaret J. Kandera i F. Ebba, – Skrzypek na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka, – Evita A. L. Webbera i T. Rice’a, – Gershwin Z. Rudnickiej, – Tango Oberiu. 1928 L. Czuja, – Człowiek z La Manchy M. leigha, D. Wassermana I J. Dariona, – Pocałunek kobiety-pająka J. Kandera i F. Ebba, – Na szkle malowane K. Gaeertner i E. Brylla – Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice’a, – W 80 dni dookoła świata po stu latach J. Bielunasa, – Dyzma – musical W. Młynarskiego i W. Korcza, – Rudolf Valentino K. Dębskiego, Z. Rudnickiej i J. Rudzkiego, – Odjazd F. Apkego, – West Side Story L. Bernsteina, – Canterville Ghost J. Williamsa, – Spin – musical D. Pashleya, – Rent J. Larsona, – Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a, – Przygoda fryzjera damskiego Ł. Czuja wg E. Mendozy, – Oliver! L. Barta, – Producenci M. Brooksa, – Wesołe kumoszki. Musical G. Dorana, P. Englishby’ego i R. Bolta, – Położnice szpitala św. Zofii P. Demirskiego, – Our House T. Firtha i Madness, – Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego – Bierzcie i jedzcie P. Demirskiego, – Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a (wraz z Mateuszem Walachem), – Billy Elliot E. Johna i L. Halla (wraz z Mateuszem Walachem), – Rękopis znaleziony w Saragossie J. Potockiego (wraz z Mateuszem Walachem), – Bulwar Zachodzącego Słońca W. L. Webbera, D. Blacka i C. Hamptona. NAGRODY: – Nagroda indywidualna w konkursie wrocławskiego Jazzu nad Odrą 1971, – Nagroda zespołowa dla Silesian Set (trio Kulpowicz-Dechnik-Jarosik) w konkursie wrocławskiego Jazzu nad Odrą 1972, – Chłopiec z łabędziem – Nagroda Prezydenta Chorzowa w dziedzinie kultury (2002), – Nagroda Prezydenta miasta Katowice w dziedzinie kultury za „wieloletnią i pełną zaangażowania pracę pedagogiczną w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, znaczący wkład w kształtowanie prężnie działającego Instytutu Jazzu oraz stale rozwijaną współpracę z międzynarodowymi środowiskami jazzowymi” (2009),– Srebrny Medal „Zasłużony Kulturze GLORIA ARTIS” (2023).
Wielokrotnie honorowany za działalność pedagogiczną oraz aktywność na polu organizacji życia muzycznego.