koncert w wykonaniu solistów, chóru i orkiestry Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca „Mazowsze” im. Tadeusza Sygietyńskiego pod dyrekcją Jacka Bonieckiego.
W koncercie rozbrzmiewają utwory znane, śpiewane i lubiane, ale także te mniej popularne, jak chociażby polonez „Serca ludzkie się radują” czy kołysanka „Święta Panienka”. Choć opowiadają o tym samym wydarzeniu, są tak różne... W jednych słychać rytm mazura czy oberka, w innych poloneza; z większości emanuje radość, ale i zaduma.
Kolędy w wykonaniu „Mazowsza” od lat towarzyszą wigiliom w polskich domach. Są charakterystyczne. Mają swój rozpoznawalny styl i tradycyjną interpretację, dzięki którym wciąż zyskują uznanie nie tylko w Polsce.
Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca „Mazowsze” im. Tadeusza Sygietyńskiego to jeden z największych na świecie zespołów artystycznych, który w swoim repertuarze prezentuje bogactwo polskiego folkloru. Z uwagi na ponadregionalny charakter „Mazowsze” powszechnie uznawane jest za zespół narodowy.
Choć za rok „Mazowsze” świętować będzie jubileusz 70-lecia, dziś nadal zachwyca młodością i profesjonalizmem, lecz przede wszystkim kolorem, gdyż w repertuarze zespołu znajdują się opracowania 42. regionów etnograficznych.
„Mazowsze" to muzyczne marzenie Tadeusza Sygietyńskiego (kompozytora i aranżera), które spełniło się dzięki artystycznej wizji Miry Zimińskiej-Sygietyńskiej (aktorki filmowej i kabaretowej).
„Mazowsze” to 140. artystów (soliści, chór, balet i orkiestra), 1500 kostiumów, ponad siedem tysięcy koncertów dla 23 mln widzów. „Mazowsze” to 238 zagranicznych tras koncertowych i 194 odwiedzonych miejscowości w Polsce. W minionym sezonie artystycznym „Mazowsze” dało 124 koncerty (z czego 44 na własnej scenie) dla 112. tys. widzów.
Od 2009 roku zespół ma własną, profesjonalną i jedną z najnowocześniejszych w Europie sal widowiskowych, która może pomieścić prawie 600 osób.
W ostatnich latach „Mazowsze” zaprezentowało swoje możliwości, przygotowując specjalny projekt – inscenizację opery „Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale” w reżyserii Andrzeja Strzeleckiego oraz włączając do repertuaru „Mszę koronacyjną” i „Requiem” W. A. Mozarta.