STAROŚĆ NIE JEST DLA MIĘCZAKÓW najnowszy program kabaretowy Piotra Bałtroczyka
Bałtroczyk twierdzi, że ważne jest, by dobrze zacząć. Zaczyna więc niebanalnie. "Dobry wieczór Państwu, nazywam się Piotr Bałtroczyk i jestem atrakcją. A Wy jesteście dla mnie atrakcją, bez Was czułbym się jak w domu – samotny i niepotrzebny''... I to właściwie jedyny powtarzalny fragment wieczoru, reszta jest zawsze niespodzianką, również dla Bałtroczyka. Przyznał się kiedyś, że ma głowie jakieś siedem godzin monologu i zawsze zagadką jest dla niego, co wybierze z tajemnych szufladek umysłu Bałtroczyk Estradowy. Są wciąż dla siebie zagadką, Bałtroczyk Estradowy (BE) i Bałtroczyk Zwykły (BZ), i to być może, utrzymuje jednego i drugiego w wysokiej dzielności bojowej, mimo kiepskiego peselu, który ich łączy. Z BE jak uprzejmy był się wyrazić Janusz Grzywacz, " słowa sypią się jak gówno z barana". BZ zazwyczaj milcząc okupuje przytulny kącik w rogu, oddając się lekturze bądź nałogom, lub usiłując bezskutecznie oddać się nadobnej dziennikarce, by w końcu jednak wybrać nałóg bądź lekturę, czy gitarę. Rządy przychodzą, rządy odchodzą, Unia drży w posadach, i na tym tle Bałtroczyk jawi się jak oaza stabilności. Nie zmienia się od lat jego negatywny stosunek do garniturów, które traktuje jak zawodowe zło konieczne; i bałwochwalczy do ciężkich motocykli, które ujeżdża w długich trasach. Wielbi obrazy Jana Stanisławskiego i akustyczne gitary ze szlachetnego drewna, których twórcy też byli Mistrzami. Wiele jest rzeczy, które Bałtroczyka interesują, od budownictwa drewnianego na ukochanej Warmii, przez nowe techniki szpachlowania, do przystawek w Telecasterach. I to wszystko jest inspiracją. I tak powstają wciąż nowe fragmenty narodowej epopei. Zapraszamy na kolejną wersję opowieści Piotra Bałtroczyka. Posłuchajmy, co też mu się przydarzyło, od czasu ostatniego z Nim spotkania...(wg kultura.poznan.pl)
Woody AllenMIŁOŚĆ W SAYBROOKgościnnie Teatr 6. Piętro z Warszawy Miłość w Saybrook to wyjątkowa zabawa różnymi gatunkami teatru, której głębszym celem jest opowieść o złożonej prawdzie ludzkich uczuć. Opowiadając o miłosnych problemach trzech małżeńskich par, Woody Allen z właściwą sobie błyskotliwością miesza różne konwencje, włączając komedię, absurdalną groteskę oraz kryminał, a robi to, żeby z teatralnej fikcji wydobyć trochę prawdy o naszych tęsknotach i niespełnieniach. Małżeństwo z siedmioletnim stażem świętuje kolejną rocznicę ślubu w swoim uroczym domu. Niespodziewane pojawienie się dawnych właścicieli domu ujawni ukryty w tajemnym schowku porażający sekret... Jeśli dodamy do tego tajemniczego mężczyznę (UWAGA! W tej roli Andrzej Poniedzielski) oraz serie ciętych żartów, lawinę nie zawsze grzecznych dowcipów oraz muzyczne wstawki śpiewanych hitów o miłości – otrzymamy niezwykle zgrabną komedię. Tekst: Woody Allen, przekład i reżyseria: Eugeniusz Korin, scenografia: Maciej Chojnacki, kostiumy: Beata Harasimowicz, ruch sceniczny: Anna Głogowska, kierownictwo muzyczne: Tomasz Szymuś. Występują: Szymon Bobrowski, Barbara Kurdej-Szatan, Marcin Perchuć, Katarzyna Kwiatkowska, Wiktor Zborowski, Joanna Liszowska, Andrzej Poniedzielski czas trwania: 90 minut bez przerwy
Pomiędzy Gliwicami a Katowicami.Różne oblicza tożsamości miast
Wieczór poświęcony współczesnym mieszkańcom wybranych miast śląskich. Gośćmi Krzysztofa Karwata będą historycy i kulturoznawcy, którzy korzystając z archiwaliów i multimediów, rozważą, jak - po zmianach granic w roku 1922 i 1945 - ukształtowały się społeczności lokalne. Zastanowimy się, czy i w jakim stopniu dawne granice utrwaliły się w mentalności ludzi i jak postrzegane są dzieje naszego regionu wśród zróżnicowanych grup społecznych, etnicznych i narodowych. Ozdobą wieczoru będzie recital Andrzeja Kowalczyka - aktora Teatru Rozrywki.PARTNERZY:
Jednym z uczestników programu będzie historyk dr Bogusław Tracz, autor niedawno wydanej pierwszej powojennej monografii Gliwic. Końcowe fragmenty jego książki będą ważnym punktem odniesienia, skłaniającym nas wszystkich do głębokiej refleksji: „Procesy, których jesteśmy świadkami na zachodzie Europy, wskazują, że o sukcesie miast już niedługo nie będą decydowały wyłącznie wskaźniki rozwoju gospodarczego, udział w produkcji rynkowej i handlu czy rozwój technologiczny lokalnej infrastruktury i przemysłu, ale także siła tożsamości, która będzie się bezpośrednio przekładała na ich kulturową, społeczną i turystyczną atrakcyjność. Czas pokaże, czy kultura i szeroko pojęte dziedzictwo staną się również kołem zamachowym dalszego rozwoju miast na Górnym Śląsku, lekarstwem na wciąż odczuwalne, bolesne skutki deindustrializacji. Pamięć zbiorowa współczesnych mieszkańców Gliwic [miast na Górnym Śląsku] wciąż zmaga się z dziedzictwem licznych przemilczeń i niedopowiedzeń, a świadomość dziejów, zwłaszcza w jego długim trwaniu, wykraczającym poza drugą połowę XX wieku, jest mniej niż incydentalna. Wynika to z faktu, że ciągłość została zerwana na wielu płaszczyznach, zarówno w aspekcie urbanistycznym, jak i społeczno-kulturowym. Tymczasem znajomość przeszłości pomaga w większym utożsamianiu się z miastem jako miejscem pamięci i zakorzenienia, a identyfikujący się z nim mieszkańcy są bardziej skłonni do podejmowania różnorodnych ról społecznych”.Pocztówka ze zbiorów Muzeum w Chorzowie. Królewska Huta (Chorzów) z okresu międzywojennego. Parę kilometrów od słynnych kominów rozciągała się nowa granica międzypaństwowa. Czy ona mentalnie jeszcze w nas tkwi?
spektakl gościnny100 minut dla urody spektakl muzyczny z poezją Wisławy Szymborskiej 100 minut dla urody czyli poezja Wisławy Szymborskiej w służbie kobiecości. Muzyczny spektakl, pełen humoru i wdzięku, oparty na wierszach Noblistki opowiada o życiu, tęsknotach, dociekaniu Prawdy i Piękna, z właściwą poetce serdeczną ironią. Muzyka Urszuli Borkowskiej rozpisana na aktorski czterogłos wydobywa rytm i rym poezji Szymborskiej i sprzyja uwadze widzów. Izabella Bukowska - Chądzyńska, Katarzyna Dąbrowska, Joanna Trzepiecińska i reżyserka Magdalena Smalara tworzą idealnie zestrojony kwartet, ale każda z nich ma też partie solowe. Wiersze znane i mniej znane oraz fragmenty "Lektur Nadobowiązkowych" składają się na trochę więcej niż 100 minut, 100 minut dla umysłu i serca; tak mało w naszym życiu jest poezji, a przecież tak przyjemnie jest się w niej zanurzyć.
Absolwentka Państwowego Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej przy Teatrze Muzycznym w Gdyni. W spektaklu dyplomowym Niech no tylko zakwitną jabłonie zagrała Kokotę Mimi. W latach 2004-10 związana z Teatrem Muzycznym w Gdyni, gdzie można ją było oglądać m.in. w roli Beatrycze w musicalu Francesco, Sereny Catz i Carmen w Fame i więźniarki June w Chicago. Grała również w musicalach: Footloose, Kiss me Kate, My Fair Lady, Spamalot, Skrzypek na dachu, Piękna i Bestia oraz Dracula. Brała udział w zagranicznych trasach spektaklu Kiss me Kate oraz Chess. Zagrała w przedstawieniu Zorba na Scenie Letniej Teatru Miejskiego im. W. Gombrowicza w Gdyni.Współpracuje również z warszawskim Teatrem Muzycznym ROMA. W Deszczowej piosence zagrała Zeldę, a w musicalu Mamma Mia otrzymała rolę Ali. Na Novej Scenie zainicjowała koncerty kolęd i pastorałek „Świąteczny cud”. W Teatrze Rampa na Targówku, w spektaklu Kobiety na skraju załamania nerwowego zagrała Pepę.Występowała w programach telewizyjnych i serialach,m.in. „Na Wspólnej”, „Klan”, „Sąsiedzi”, „Dla ciebie i ognia”, „Korona królów”. Pracuje też jako lektorka audiobooków.W Teatrze Rozrywki gra Sally Bowles w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba.Foto: Artur Wacławek
Norm FosterKOBIETA NA ZAMÓWIENIEgościnnie Ave Teatr Bill (Jacek Kawalec), nudnawy statystyk w stosownym wieku, dostaje na urodziny od swojego najlepszego przyjaciela Leona (Dariusz Niebudek) – niecodzienny prezent. Tym prezentem okazuje się być ankieta matrymonialna. Dziesięć cech idealnej kobiety, o której marzy każdy facet. Hmm.. no może nie każdy, ale z pewnością większość:). Bill początkowo niechętnie przyjmuje zadanie wypełnienia ankiety, jednak z czasem idea stworzenia kobiety idealnej wciąga go bez reszty. Chwilę później niewinny prezent (Beata Zarembianka) puka do drzwi i … Zapraszamy Państwa na przezabawną komedię, w której – jak to i w życiu bywa, nawet najpiękniejsze marzenia gdy tylko zaczną się spełniać, wywracają nasze poukładane życie do góry nogami! OBSADA: Beata Zarembianka,Dariusz NiebudekJacek Kawalec Reżyseria: Marcin Sławiński Tłumaczenie: Mirosław Połatyński
DRZWI OTWARTE
Z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru otwieramy dla Państwa drzwi do Teatru Rozrywki!
Szanowni Państwo, niestety liczba miejsc na tegoroczne Drzwi Otwarte jest ograniczona.BILETY WYPRZEDANE!Zapraszamy na fragment próby do premierowego spektaklu Cabaret, reżyserowanego przez Jacka Bończyka. Będą Państwo mogli podglądnąć, jak pracuje zespół artystyczny tuż przed próbami generalnymi, poczuć atmosferę twórczą i zanurzyć się w świecie wyobraźni. To cenne doświadczenie można skonfrontować z realizacją popremierową spektaklu. Na pewno będą Państwo mile zaskoczeni!Kolejną, nie lada atrakcją będzie stworzenie roli teatralnej na Państwa oczach – od prezentacji aktora, przez charakteryzację, działania z rekwizytem i w dekoracji, do odegrania teatralnej postaci. Odkryjemy sekrety niezwykłych przemian, które możliwe są tylko w teatrze.Zostanie również specjalnie dla Państwa przygotowana scenografia, w której będą Państwo mogli zrobić sobie zdjęcia – oczywiście w kostiumach i charakteryzacji!Zapraszamy do zabawy i wspólnego świętowania w Teatrze Rozrywki!Obchody Międzynarodowego Dnia Teatru połączone są z akcją "Dotknij Teatru", w ramach której można skorzystać z atrakcyjnej oferty cenowej na wszystkie wydarzeniaw okresie od 27 marca do 7 kwietnia 2019 r.Tego dnia kasa biletowa będzie czynna od godz. 9.00 do 17.00.
Rozmowy o śląskich antyfaszystachPokaz filmu „Pięść i dynamit”
O fabularyzowanym dokumencie „Pięść i dynamit. Gawęda o śląskich antyfaszystach w Hiszpanii”(z materiałów promocyjnych):
Zuzanna Bojda#rozczarowanieTeatr Czwarta Scena z Katowic UWAGA! SPEKTAKL DLA WIDZÓW POWYŻEJ 16 LAT!