Muzyk, kompozytor, autor tekstów, producent muzyczny. Od początku lat 90. nagrywał i współpracował z wieloma polskimi wykonawcami, m. in. z zespołem Tilt Tomka Lipińskiego, z zespołem Macieja Maleńczuka Pudelsi (przez ponad 6 lat), z którym nagrał dwie płyty, by potem wraz z liderem odejść do grupy Homo Twist. Jako producent, realizator oraz muzyk nagrał z Homo Twist także dwa krążki. Muzyka Piotra Lewickiego znalazła się na ścieżkach dźwiękowych takich filmów jak: Ono Małgorzaty Szumowskiej („Ces’t la vie” z tekstem Macieja Maleńczuka), Skrzydlate świnie Anny Kazejak, (piosenki z płyty „Kto nie pije z kolegami...”) oraz na płycie z muzyką do filmu To ja, złodziej Jacka Bromskiego.Artysta współpracował z Renatą Przemyk przy albumie Odjazd, zawierającym piosenki ze spektaklu Freda Apke pod tym samym tytułem, który miał prapremierę w Teatrze Rozrywki. Piotr Lewicki był też producentem i aranżerem koncertu-benefisu Renaty Przemyk w 2009 roku. Grał w autorskich projektach: Bachleda Józef, Redkot, Soomood, Lala i jevo kamanda. Jest autorem oprawy muzycznej dla wielu stacji radiowych i multimediów, wśród których znalazły się również dwa śląskie radia.Piotr Lewicki współpracuje z Teatrem Barakah, będąc producentem i kompozytorem muzyki do takich spektakli jak: Statek dla lalek M. Marković, Martwe wesele A. S. Todorovića, Szyc H. Levina (z muzyką Renaty Przemyk) oraz głośnego spektaklu Poper H. Levina, wystawianego przez Teatr Nowy w Poznaniu, w Lesznie a także gościnnie – w Izraelu. W roku 2012 skomponował muzykę do spektaklu Body Art I. Bauersimy i R. Desvignesa dla Teatru im. W. Horzycy w Toruniu. Obecnie występuje w duecie muzyczno-filmowym CINEMAPARADISO. Z zespołem Pudelsi i Maciejem Maleńczukiem grał w spektaklu Bal u Wolanda, wystawianym w Teatrze Rozrywki. Jest kompozytorem muzyki do wystawianego w „Rozrywce” spektaklu Dwa ukochania. Foto: arch. pryw. Piotra Lewickiego
Polski muzyk-pianista, kompozytor, dyrygent; ostatni żyjący przedstawiciel autentycznych przedwojennych klezmerów w Polsce. Trudno w kilku zdaniach streścić ogromny dorobek artystyczny i pedagogiczny Leopolda Kozłowskiego – urodzonego we Lwowie w rodzinie klezmerów, absolwenta Konserwatorium we Lwowie i Krakowie, specjalizującego się w muzyce żydowskiej i cygańskiej.Leopold Kozłowski to wieloletni kierownik muzyczny Państwowego Teatru Żydowskiego w Warszawie, a także Cygańskiego Zespołu „Roma”. Autor szeregu kompozycji muzyki teatralnej, blisko współpracujący również z Polskim Radiem i Telewizją. Ma w swym dorobku wielką liczbę realizacji zagranicznych – w całej niemal Europie, w krajach byłego ZSSR, w USA i Izraelu, a także w Argentynie, Kanadzie i Chinach. Obok Teatru Rozrywki zrealizował scenicznego Skrzypka na dachu dla Teatru Muzycznego w Gdyni, Operetki Wrocławskiej, Teatru Wielkiego w Warszawie i Opery Krakowskiej. Leopold Kozłowski jest autorem muzyki do filmu Austeria w reżyserii Jerzego Kawalerowicza, a także do obrazu I skrzypce przestały grać (o holokauście polskich Cyganów) – produkcji polsko-amerykańskiej (reż. Aleksander Ramati) z Horstem Bucholtzem w roli głównej, z udziałem m.in. Aleksandra Bardiniego. Jest również współautorem amerykańskiego serialu filmowego Wichry wojny, w którym wystąpił legendarny odtwórca Tewjego – Chaim Topol, a także znana z Love story Allie McGraw. Współtworzył włosko-angielsko-francuski film Jerzego Skolimowskiego Wiosenne wody (z Nastasją Kinsky), a szczególne miejsce w artystycznej pracy Leopolda Kozłowskiego zajmuje współpraca ze Stevenem Spielbergiem – był on jednym z autorów i konsultantem muzycznym Listy Schindlera. „Ostatni klezmer Galicji” jest m. in. autorem spektaklu Rodzynki z migdałami, składającego się z pieśni żydowskich, śpiewanych po polsku i w języku jidisz. Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji musicalu Skrzypek na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka. Leopold Kozłowski podkreślił, że wszystkie przedstawienia Skrzypka na dachu, których był współrealizatorem, dostarczyły mu wiele satysfakcji. „Szczególną jednak przyjemność odnalazłem w pracy z młodym zespołem Teatrem Rozrywki, stawiającym sobie bardzo wysoki próg pracy artystycznej, i bardzo głęboko zainteresowanym kulturą i muzyką żydowską.” Foto: Jan Poprawa
Absolwent katowickiej Akademii Muzycznej, skrzypek, kompozytor, aranżer. Od dwunastu lat związany z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach. W teatrze debiutował opracowaniem muzycznym Czarodziejskiego fletu W. A. Mozarta w Teatrze Dzieci Zagłębia im. J. Dormana w Będzinie. W dorobku ma kompozycje do spektakli: – Złota różdżka, Kopciuszek D. Stępień, O dziewczynce Katarzynce Czerwonym Kapturkiem zwanej D. Czajkowskiego, Jacek i Placek K. Makuszyńskiego, Tymoteusz i Psiuńcio J. Wilkowskiego (wszystkie w Teatrze Dzieci Zagłębia im. J. Dormana w Będzinie),– Czarnoksiężnik z krainy Oz wg F. Bauma, Mała księżniczka A. Klucznika (Teatr Maska w Rzeszowie),– Dokąd pędzisz, koniku? R. Moskowej, Klonowi bracia E. Szwarca, Kopciuszek M. Guśniowskiej, Najmniejszy bal świata M. Prześlugi (Śląski Teatr Lalki i Aktora Ateneum w Katowicach),– Śpiąca królewna H. Januszewskiej (Teatr Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach),– Piotruś Pan J. M. Barriego (Teatr Lalek Arlekin w Łodzi oraz Miejski Teatr Miniatura w Gdańsku),– Kopciuszek D. Stępień, Piotruś Pan J. M. Barriego (Teatr im. Hansa Christiana Andersena w Lublinie),– Jaś i Małgosia D. Stępień (Teatr Lalki i Aktora w Wałbrzychu oraz Teatr Capitol w Warszawie),– Alicja w krainie czarów D. Czajkowskiego (Miejski Teatr Miniatura w Gdańsku),– Czerwony Kapturek J. i W. Grimmów (Teatr Lalki i Aktora w Wałbrzychu oraz Teatr im. Hansa Christiana Andersena w Lublinie),– Księga dżungli R. Kiplinga (Teatr Lalki i Aktora w Wałbrzychu). Michał Kowalczyk jest autorem aranżacji na kwartety smyczkowe, orkiestry kameralne i symfoniczne. Jego opracowania wykonywały filharmonie w Katowicach i Wrocławiu oraz orkiestra kameralna Chamber Orchestra of Luxembourg. Muzyk zajmuje się również przygotowaniem wokalnym aktorów do spektakli. Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji spektaklu Złanocki, czyli bajki dla potłuczonych. Foto: arch. pryw. Michała Kowalczyka
Gitarzysta i kompozytor. Członek Akademii Fonograficznej ZPAV. Swoją karierę zawodową zaczął jako gitarzysta zespołu Republika z Grzegorzem Ciechowskim, Sławomirem Ciesielskim, Pawłem Kuczyńskim oraz w okresie późniejszym (lata 90) z Leszkiem Biolikiem. Jest współkompozytorem (łącznie z Grzegorzem Ciechowskim) wielu piosenek Republiki np. „Mamona”, „My Lunatycy”. Zwany też jest „prawą ręką Grzegorza Ciechowskiego”. Z zespołem Republika wydał kilkanaście płyt, zagrał kilkaset koncertów w Polsce, Europie i Ameryce Płn. w tym wiele na festiwalach, m.in. w Roskilde w Danii (1984) czy Ruis Rock w Finlandii (1984). Wraz z Republiką, jako pierwszym zespołem rockowym w Polsce, wziął udział w widowisku teatralnym „Republika – Rzecz Publiczna” (Teatr Wielki w Łodzi) na podstawie Wyludniacza S. Becketta. Po śmierci Grzegorza Ciechowskiego został „wolnym strzelcem”. Tworzy spółkę autorką z Jackiem Bończykiem. Obaj mają w dorobku kilka teatralnych spektakli muzycznych: Terapia Jonasza (Teatr Rozrywki), Obywatel (Teatr Wilama Horzycy w Toruniu), Kot w butach (Teatr im. W.Horzycy w Toruniu, Teatr Syrena w Warszawie, Teatr Rozrywki), musical Zorro (Teatr Muzyczny w Łodzi). Oprócz tego skomponował muzykę do trzech sztuk teatralnych dla teatru Baj Pomorski w Toruniu: Pinokio, Amelka Bóbr i Król na dachu oraz Karampuk czyli królik z kapelusza. Od 2004 roku jest liderem zespołu Depresjoniści (firmowanym wcześniej jako Bończyk-Krzywański), założonego wraz z Jackiem Bończykiem. Efektem pracy zespołu są płyty „Depresjoniści” (2005), „Ideologia snu” (2010) oraz płyta z piosenkami ze spektaklu Terapia Jonasza pod tym samym tytułem (2009).Zbigniew Krzywański jest laureatem ZŁOTEJ MASKI za sezon teatralny 2012-2013, za muzykę do musicalu Zorro J. Bończyka (Teatr Muzyczny w Łodzi). Foto: Tomasz Zakrzewski
Pianista, kompozytor i aranżer. Od 1975 r. aktywnie uczestniczył w życiu jazzowym. Współpracował z takimi instrumentalistami jak: Janusz Muniak, Jarosław Śmietana, Witold Szczurek, Jacek Kochan, Andrzej Cudzich, Paweł Dalach, Adam Kawończyk, Zbigniew Czarnecki i Ryszard Jasiński.W 1971 roku wziął, jako muzyk, udział w inscenizacji Wszystko dobre, co dobrze się kończy W. Szekspira, a później w Dziadach A. Mickiewicza (obydwa spektakle w reżyserii Konrada Swinarskiego w krakowskim Starym Teatrze). Od tego czasu rozpoczęła się jego przygoda z teatralną sceną. Skomponował muzykę do kilkudziesięciu spektakli dla teatrów na terenie kraju oraz poza granicą.Stale współpracuje z reżyserem Pawłem Kamzą, ale również z Bogdanem Cioskiem, Adolfem Weltchkiem, Andrzejem Sadowskim, Jerzym Zoniem, Bogdanem Rudnickim, Iwoną Bielską, Jackiem Głombem, Robertem Czechowskim i in. Napisał muzykę do następujących spektakli reżyserowanych przez Pawła Kamzę: Wiedźmy P. Kamzy w Teatrze Ludowym w Nowej Hucie, Narkotyki S. I. Witkiewicza i Kordian J. Słowackiego w legnickim Centrum Sztuki – Teatrze Dramatycznym, Wyprawa z cieniem wg J. Brzechwy w Teatrze Animacji w Poznaniu, Kartoteka T. Różewicza, Pan Jowialski A. Fredry, Eine kleine A. D. Liskowackiego oraz Nierządne królestwo P. Kamzy w szczecińskim Teatrze Współczesnym, Tam, gdzie spadają anioły D. Terakowskiej na Scenie Polskiej w Czeskim Cieszynie, Wesele raz jeszcze M. Pruchniewskiego, Szpital Polonia P. Kamzy, Troja, moja miłość Eurypidesa, Wysoka Komedia wg C. K. Norwida oraz Klątwa cesarskiej włóczni P. Kamzy w legnickim Teatrze im. H. Modrzejewskiej, Ferragosto G. Herlinga-Grudzińskiego w Centrum Kultury Teatrze w Grudziądzu (oraz w Teatrze im. W. Bogusławskiego w Kaliszu), Przypadki Mikołaja Doświadczyńskiego I. Krasickiego w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu, Kalisz-Raj wg A. Saint-Exupery'ego, Romeo + Julia P. Kamzy w Teatrze im. W. Bogusławskiego w Kaliszu, Opowieści argentyńskie W. Gombrowicza w Teatrze Polskim w Poznaniu, Kochałam Bogdana W. P. Kamzy oraz Spektakl „.....” S. Wyspiańskiego, Fotografie J. Andermana oraz Moja Molinezja P. Kamzy w Teatrze Łaźnia Nowa w Krakowie i Łzy Ronaldo P. Kamzy w Lubuskim Teatrze uim. Leona Kruczkowskiego. Współpracował z Bogdanem Cioskiem, tworząc muzykę do następujących spektakli: Szelmostwa lisa Witalisa J. Brzechwy, Podanie o Piaście i Popielu A. Gal, Balladyna J. Słowackiego, Tristan i Izolda J. Bediera, Legenda S. Wyspiańskiego, Antygona Sofoklesa i Don Kichote M. de Cervantesa (wszystkie w Teatrze Lalki i Maski „Groteska” w Krakowie), Antygona Sofoklesa, Wyzwolenie oraz Wesele S. Wyspiańskiego (Teatr Zagłębia w Sosnowcu), Brzydkie kaczątko A. Gal (Teatr im. A. Mickiewicza w Częstochowie), Dożywocie A. Fredry i Balladyna J. Słowackiego (obydwa Teatr im. J. Osterwy w Lublinie). Paweł Moszumański skomponował kilkaset piosenek, wiele utworów na chór, zespoły kameralne i orkiestrę. W 1999 roku otrzymał III nagrodę na 19. Opolskim Festiwalu Teatrów Lalkowych za muzykę do spektaklu Księga Dobrej Nadziei w reż. A. Weltschka. Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji spektaklu Historia filozofii po góralsku B. Cioska wg ks. prof. J. Tischnera. Foto: Tomasz Zakrzewski
Kompozytor muzyki teatralnej, aranżer, reżyser nagrań. Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, współzałożyciel działającego w latach 1992-1999 Studia Muzyki Przestrzennej w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie, w latach 1982-1999 związany również etatowo z tym teatrem. Od roku 2003 współpracuje z krakowskim zespołem teatralno-kabaretowym Grupa Rafała Kmity, jako kompozytor muzyki do powstających tam spektakli.Bolesław Rawski jest autorem muzyki do ponad 150 spektakli teatralnych, Teatru Telewizji, muzyki baletowej, a także muzyki do piosenek i pieśni (m. in. do tekstów w jidysz i języku greckim). Współpracuje z polskimi i zagranicznymi scenami (m. in. Teatr Powszechny, Teatr Dramatyczny, Ateneum w Warszawie, Teatr Polski we Wrocławiu, Teatr Śląski w Katowicach, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, Teatr Współczesny w Szczecinie, Teatr im. Słowackiego, STU, Narodowy Stary Teatr, Bagatela i Ludowy w Krakowie, Contemporary Theatre of Athens (Ateny), COCOON Theatre (Tokio), Arcola Theatre (Londyn), Belgrade Theatre (Coventry). Do najważniejszych realizacji ostatnich lat należą:– Noc Helvera I. Villqista w jego reżyserii (Teatr Bagatela, Kraków) – Wujaszek Wania A. Czechowa, reż. H. Kaut-Howson (Arcola Theatre , Londyn)– Moja córeczka T. Różewicza, reż. M. Fiedor (Teatr Ateneum, Warszawa)– Hamlet W. Szekspira, reż. M. Sobociński (Teatr Bagatela, Kraków)– Dość!... dobry wyrób kabaretopodobny R. Kmity w jego reżyserii (Krakowski Teatr Scena STU)– Beatrix Cenci J. Słowackiego, reż. M. Sobociński (Teatr im. J. Słowackiego, Kraków)– Aj waj! czyli historie z cynamonem R. Kmity w jego reżyserii (Krakowski Teatr Scena STU)– Wesele S. Wyspiańskiego, reż: R. Zioło (Teatr Śląski im. S. Wyspiańskiego, Katowice)– Dżuma A. Camusa, reż. M. Fiedor (Teatr im. S. Jaracza, Łódź)– Otello W. Szekspira, reż. M. Sobociński (Teatr Bagatela, Kraków)– Proces F. Kafki, reż. T. Obara (Teatr Ludowy, Kraków)– Don Juan T. de Moliny, reż. M. Fiedor (Narodowy Teatr Stary im. H. Modrzejewskiej, Kraków)– Tryptyk Wyspiański, reż. M. Fiedor, (Narodowy Teatr Stary im. H. Modrzejewskiej, Kraków)– Samobójca N. Erdmana, reż. M. Fiedor (Teatr Dramatyczny, Warszawa)– Kaligula A. Camusa, reż. A. Duda-Gracz (Teatr im. J. Słowackiego, Kraków)– Dziady: Gustaw-Konrad A. Mickiewicza, reż. M. Sobociński (Teatr im. J. Słowackiego, Kraków)– Mewa A. Czechowa, reż. G. Wiśniewski (Teatr Wybrzeże, Gdańsk)Kubuś Fatalista i jego pan D. Diderota, reż. R. Zioło (Teatr Polski, Wrocław)– Prezydentki W. Schwaba, reż. G. Wiśniewski (Teatr Powszechny, Warszawa)– Biesy F. Dostojewskiego, reż. R. Zioło (Teatr Powszechny, Warszawa)– Płatonow A. Czechowa, reż G. Wiśniewski (Teatr im. J. Słowackiego, Kraków)– Dziady A. Mickiewicza, reż. M. Sobociński (Teatr im. W. Bogusławskiego, Kalisz)– Wiśniowy sad A. Czechowa, reż. P. Miśkiewicz (Teatr Polski, Wrocław)– Bzik tropikalny S. I. Witkiewicza, reż. G. Jarzyna (Teatr Rozmaitości, Warszawa)– Krawiec S. Mrożka, reż. M. Kwieciński (Teatr TV, Kraków)– Historia W. Gombrowicza, reż. G. Jarzyna-Horst Leszczuk (Teatr TV, Warszawa)– Inne rozkosze J. Pilcha, reż. R. Zioło (Teatr TV, Kraków)– Sen nocy letniej W. Szekspira, reż. R. Zioło (COCOON Theatre , Tokio)– Hamlet W. Szekspira, reż. A. Wiśniewski (Theatro Porta, Ateny)– Król Lear W. Szekspira, reż. H. Kaut-Howson (Haymarket Theatre, Leicester oraz The Young Vic Theatre, Londyn) – Cienie wielkiego miasta, balet B. Rawskiego, chor. P. Śliwa (Opera i Operetka Krakowska)– Andergrant – nagrodzona Fryderykiem płyta Renaty Przemyk (piosenki „Aż po grób” i „Każdy trochę jest potrzebny”). Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji spektakli:– Jeszcze nie pora nam spać R. Kmity– Frank V F. Dürrenmatta i P. Burkharda. NAGRODY: – Festiwal Komedii Talia 2005 w Tarnowie – nagroda za muzykę do spektaklu Aj waj! czyli historie z cynamonem, – 22. Konfrontacje Teatralne- Klasyka Polska Opole 1997– wyróżnienie za muzykę do przedstawienia Bzik tropikalny w reż. Grzegorza Jarzyny – 4. Konkurs Polskiej Sztuki Współczesnej w 1998 r. – nagroda Ministra Kultury i Sztuki, Prezesa ZASP-u oraz Prezesa TVP SA za muzykę do spektaklu Teatru TV Krawiec w reż. Michała Kwiecińskiego – 26. Ogólnopolskie Konfrontacje Teatralne Opole 2001– wyróżnienie za muzykę do Dziadów w reż. Macieja Sobocińskiego. DYSKOGRAFIA:Hamlet – muzyka z przedstawienia wraz z fragmentami monologów i pieśni, wyd. EMI Ateny, 1998Bzik tropikalny – muzyka z przedstawień G. Jarzyny Bzik tropikalny, Historia i Penthesilea, wyd. Luna, 2000Aj waj! czyli piosenki z cynamonem – muzyka z przedstawienia wraz z fragmentami monologów, wyd. OKO – ART, 2010.Foto: Tomasz Zakrzewski
Pianista, kompozytor, aranżer. Absolwent Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu jazzowego.Jako kompozytor muzyki teatralnej i kierownik muzyczny spektakli teatralnych współpracował m.in. z:– Teatrem im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie (George & Ira Gershwin),– Teatrem im. H. Ch. Andersena w Lublinie (Przecinek i kropka N. Usenko, Przygody pszczółki Mai W. Bonselsa, Trzej muszkieterowie A. Dumasa, Tymoteusz wśród ptaków, czyli wiosenna przygoda Tymcia J. Wilkowskiego),– Teatrem Piosenki we Wrocławiu (Halucynacje G. Ciechowskiego),– Teatrem Konsekwentnym w Warszawie (Dzieci śmieci A. Fugarda, [JA]3, czyli dwa do jednego T. Jachimka),– Teatrem Dzieci Zagłębia w Będzinie (Calineczka D. Czajkowskiego),– Teatrem Lalki i Aktora w Wałbrzychu (Przecinek i kropka N. Usenko),– Teatrem Muzycznym ROMA w Warszawie (Zdobyć, utrzymać, porzucić, czyli złote myśli na tercet żeński i głos rozsądku K. Jaślara, Tuwim dla dorosłych J. Tuwima, Berlin czwarta rano Ł. Czuja),– Teatrem Ateneum w Warszawie (Sceny niemalże małżeńskie Stefanii Grodzieńskiej),– Teatrem Powszechnym w Łodzi (Weekend na wsi M. Camolettiego),– Teatrem BAJ w Warszawie (Tymoteusz wśród ptaków J, Wilkowskiego)oraz Teatrem Dramatycznym im. G. Holoubka w Warszawie (Operetka W. Gombrowicza). Marcin Partyka aranżował i komponował m.in. dla Polskiej Orkiestry Radiowej, Orkiestry Akademii Beethovenowskiej, Orkiestry Kameralnej Aukso, Filharmonii Świętokrzyskiej, Królewskiej Orkiestry Symfonicznej. Jako aranżer współpracuje z polskimi i zagranicznymi wokalistkami, takimi jak: Anna Serafińska, Magda Kumorek, Barbara Stępniak-Wilk, Anna Karamon, Joanna Piwowar, Joanna Lewandowska czy Rykarda Parasol. Jest kierownikiem muzycznym koncertów galowych i spektakli muzycznych Festiwali Artystycznej Młodzieży Akademickiej FAMA w Świnoujściu, wielokrotnie tam nagradzanym. W roku 2004, podczas XXV Przeglądu Piosenki Aktorskiej otrzymał nagrodę im. Jana Raczkowskiego dla najlepszego akompaniatora Przeglądu, za „wybitny wkład w kreowanie piosenki aktorskiej”. Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji spektaklu Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego. Foto: arch. pryw. Marcina Partyki
Kompozytor, teoretyk, klawiszowiec, klarnecista. Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej II st. w Olsztynie (klasa klarnetu prof. Mirosławy Nowak-Dobrychłop) oraz Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku, Wydziału Teorii Muzyki, Kompozycji i Dyrygentury. Współtwórca (z Rafałem Christą) granej na żywo oprawy muzycznej do spektaklu Wałęsa. Historia wesoła, a ogromnie przez to smutna Pawła Demirskiego w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku w reż. Michała Zadary. Autor muzyki do następujących dramatów Pawła Demirskiego w reżyserii Moniki Strzępki: Dziady. Ekshumacja, bulwarówka polityczna Był sobie POLAK POLAK POLAK i diabeł czyli w heroicznych walkach narodu polskiego wszystkie sztachety zostały zużyte, Śmierć podatnika, czyli demokracja musi odejść, bo jak nie, to wycofuję moje oszczędności, Diamenty, to węgiel który wziął się do roboty. After Czechow: Wujaszek Wania, Opera gospodarcza dla ładnych pań i zamożnych panów, Sztuka dla dziecka, Niech żyje wojna!!!, Był sobie Andrzej Andrzej Andrzej i Andrzej, Tęczowa Trybuna 2012, Położnice szpitala św. Zofii, O dobru, Firma, Courtney Love, Bitwa warszawska 1920, W imię Jakuba S., Klątwa oraz Bierzcie i jedzcie. Skomponował także muzykę do Trzech sióstr A. Czechowa w reżyserii Krzysztofa Minkowskiego w Teatrze Jeleniogórskim im. C. K. Norwida oraz przedstawienia impresaryjnego Stypa w reżyserii Rafała Urbackiego. Współpracował z Dawidem Załęskim w ramach projektów site-specific: Brutalizm in Ołbin (festiwal 4+4 DNY, Praga 2008) oraz Dreamspace. Byt kształtuje świadomość (haloGaleria MOK w Olsztynie, 2009). Jako klarnecista grał z zespołem Lud Hauza (wydali m.in. EP Kwadrat, 2005; koncerty na terenie Młodego Miasta w Stoczni Gdańskiej i na Warsaw Summer Jazz Days w roku 2005). Jest autorem aranżacji na płycie Piotra Lempy Kolędy (2009). Z Teatrem Rozrywki współpracował przy realizacji spektakli Pawła Demirskiego: Położnice szpitala św. Zofii oraz Bierzcie i jedzcie.Foto: Tomasz Zakrzewski
Podstawowe informacje dla osób z niepełnosprawnością.Teatr Rozrywkiul. M. Konopnickiej 141-500 Chorzów
Jak dojechać?
Teatr znajduje się w centrum miasta. Wokół budynku jest kostka brukowa i betonowe płyty, a do środka można wejść z dwóch stron – od skrzyżowania ulic Konopnickiej i Katowickiej. Wejścia są przystosowane dla osób na wózkach – nie ma tam żadnych wzniesień ani przeszkód. Foyer i parter widowni są w pełni dostępne. Niestety, piętro oraz balkon Dużej Sceny są niedostępne ze względu na brak windy.
Drzwi do widowni są szerokie, a przejścia nie mają wysokich progów, więc poruszanie się jest łatwe. Jeżeli chcesz spotkać się z dyrekcją, zorganizujemy to w foyer, gdzie dostęp jest bezproblemowy. Prosimy jednak o wcześniejszy kontakt mailowy lub telefoniczny.
Teatr nie posiada oznaczeń w alfabecie Braille’a ani kontrastowych znaków dla osób słabowidzących.
Na parterze znajdziesz kasę biletową, szatnie, foyer, kawiarnię Cafe Bocian, wejścia na widownię Dużej Sceny, windę prowadzącą na foyer Małej Sceny oraz toalety dla osób z niepełnosprawnością.
Bilety
Osoby z niepełnosprawnościami oraz ich asystenci/osoby towarzyszące mogą skorzystać ze zniżek na spektakle własne Teatru Rozrywki (z wyłączeniem premier i koncertu sylwestrowego). Pamiętaj, by mieć przy sobie dokument upoważniający do ulgi.
Dla osób na wózkach
Na Dużej Scenie mamy miejsca dla osób na wózkach: 3 miejsca przed prawą lożą i, w razie potrzeby, 2 przed lewą lożą. Na Małej Scenie dostępne są również 2 miejsca, wskazane zostaną przez strażaka nadzorującego wydarzenie. Prosimy o kontakt telefoniczny celem sprawdzenia dostępności miejsc. Obsługa teatru pozostaje do dyspozycji przez cały czas trwania spektaklu.
Jeśli potrafisz przenieść się z wózka na siedzenie, polecamy na widowni Dużej Sceny skrajne miejsca w rzędach 1–3 po prawej stronie i w rzędach 1–2 po lewej. Asystent/osoba towarzysząca będą odpowiadali za Twoje bezpieczeństwo i komfort.
Warto przyjechać wcześniej, by spokojnie odebrać bilety i dotrzeć na widownię. W razie potrzeby możesz skontaktować się z Biurem Promocji i Obsługi Widza pod numerem: +48 32 346 19 31-33 lub kasą biletową: +48 32 346 19 34.
Parking
Dostępne są 2 oznaczone miejsca parkingowe przy ul. M. Konopnickiej oddalone około 80 metrów od wejścia do budynku.
Wejście
Dostaniesz się do teatru bez problemów – od parkingu przez kasę biletową i szatnię, aż na widownię zarówno Dużej, jak i Małej Sceny. Przy wejściu w okolicach schodów (przy Małej Scenie) oraz przechodząc z szatni na foyer Dużej Sceny, znajduje się pochylnia (łagodne nachylenie).
Toalety
W teatrze przy szatniach jest toaleta dostosowana do potrzeb osób o szczególnych potrzebach.
Winda
Winda w holu prowadzi na foyer oraz widownię Małej Sceny (I piętro).
Liczba miejsc
Duża Scena: 3 miejsca po prawej, 2 po lewej stronie. Mała Scena: 2 miejsca.
Dla osób z dysfunkcją słuchu
Teatr Rozrywki oferuje słuchawki i pętle indukcyjne, które wspierają słyszenie. Można je wypożyczyć w kasie biletowej (dotyczy to miejsc na parterze i środkowym balkonie). Zakup tych urządzeń sfinansowano z funduszu PFRON.
Dla osób z dysfunkcją wzroku
Osoby z psem asystującym są mile widziane w teatrze. Prosimy tylko o wcześniejszy kontakt, abyśmy mogli się przygotować.
Obsługa została przeszkolona w zakresie savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością i chętnie pomoże w poruszaniu się po teatrze.
Dojazd komunikacją publiczną
rozkład jazdy autobusów i tramwajów
Teatr znajduje się:
W spektaklach „Zakonnica w przebraniu", „Koty”, „Curie – trzy kolory”, „School of Rock”, oraz „Hity Musicali!” wykorzystywane są światła stroboskopowe. Natomiast w spektaklu „Pinokio. Il grande musical” pojawiają się światła migające.
W razie pytań, prosimy o kontakt: Biuro Promocji i Obsługi Widza: +48 32 346 19 31-33 Kasa biletowa: +48 32 346 19 34
PianistaFoto: Artur Wacławek