Wirtuoz akordeonu, solista i kameralista. Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach (z wyróżnieniem), dwukrotny stypendysta Ministra Kultury i Sztuki. Laureat wielu krajowych i międzynarodowych konkursów muzycznych (Klingenthall, Niemcy – I nagroda, Arenzano, Włochy – IV miejsce, Bardolino, Włochy – I nagroda i Grand Prix konkursu, Castelfidardo, Włochy – III miejsce); odbył wiele podróży koncertowych po Europie i USA.Od 1988 r. wraz z Jerzym Sieczką tworzy duet akordeonowy Acco-Duo. Jest muzykiem niebywale wszechstronnym. Jego repertuar obejmuje utwory od baroku do muzyki współczesnej, również muzykę rozrywkową. Nagrywa, promuje często dzieła awangardowe, dopełnił wielu prawykonań, również kompozycji jemu dedykowanych lub powstałych z jego inspiracji. Komponują dla niego m.in. Edward Bogusławski, Aleksander Lasoń, Sławomir Olszamowski, Wiesław Cienciała, Bogdan Dowlasz. Marek Andrysek jest wykładowcą w Akademii Muzycznej w Katowicach, pełni również funkcję wicedyrektora w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Chorzowie.W Teatrze Rozrywki bierze udział w spektaklu "Szkoła Bluesa" oraz w recitalu Elżbiety Okupskiej "Hymn do miłości".
WIZJONERZY I WYNALAZCY
BUENOS AIRES TANGO SHOWkoncert gościnny zespołu TANGO ATTACKKoncerty zespołu TANGO ATTACK (zarówno ze znakomitymi polskimi orkiestrami, jak i bardziej kameralne wersje) są bardzo dobrze przyjmowane przez publiczność i często stanowią powtarzający się element repertuaru w miejscu, w którym zespół choć raz zagrał. Repertuar jest mocno rozpięty i oscyluje pomiędzy tangami argentyńskimi a polskimi, utworami nowo zaaranżowanymi i premierowymi kompozycjami zespołu, między klasycznymi utworami złotej Ery Tanga, a nowoczesnym electro-dance-tangiem (najnowszy projekt). TANGO ATTACK: Zespół nowoczesnego tanga, czerpiący inspirację zarówno z tradycji jak i awangardy tanga argentyńskiego na świecie. Sprawnie poruszając się we wszystkich nurtach związanych z tangiem sprawiają, że każdy ich koncert jest sugestywnym i pełnym poezji, tańca i muzyki spotkaniem z archetypami dobra i zła, życia i śmierci, okraszonym brawurowymi popisami instrumentalnymi. W skład zespołu wchodzą wirtuozi w swoich dziedzinach: Grzegorz Bożewicz – bandoneon i akordeon, Piotr Malicki – gitara akustyczna i elektryczna, oraz Hadrian Filip Tabęcki – fortepian i aranżacje. Repertuar wyznaczony jest jedynie granicami wyobraźni – od klasycznego tanga w nowych aranżacjach po tangowe remake'i utworów popularnych i specjalne autorskie kompozycje. Zespół na stałe współpracuje z najlepszymi w Polsce tancerzami tanga argentyńskiego (para mistrzowska Anna Iberszer i Piotr Woźniak) a także z wybitnymi postaciami piosenki z całego świata (Andres Martorell – Urugwaj, Olga Avigail – Izrael, Chris Schittulli – Francja, Katarzyna Jamróz, Anna Ozner, Olga Szomańska – Polska). Założony w 2015 roku zespół na stałe współpracuje z orkiestrami w całej Polsce (AUKSO Orkiestra Kameralna Miasta Tychy, Elbląska Orkiestra Kameralna, Orkiestra NFM we Wrocławiu, Sądecka Orkiestra Kameralna, Sinfonietta Cracovia i Śląska Orkiestra Kameralna) wykonując wiele koncertów symfonicznych i kameralnych, dokonując licznych rejestracji audio. W maju 2017 zespół Tango Attack zarejestrował koncert z Olgą Avigail pod tytułem „Yidish Tango” w Jerozolimie (płyta CD ukazała się jesienią 2017 roku w Izraelu). W październiku 2017 zarejestrowany został program przygotowany we współpracy z Sądecką Orkiestrą Kameralną pod dyrekcją Leszka Mieczkowskiego – „Tango Attack – Live in Cieszyn” (premiera płyty - marzec 2018) TANGO ATTACK w składzie:Grzegorz Bożewicz – bandoneonPiotr Malicki – gitaraHadrian Filip Tabęcki – fortepian, aranżacjeoraz goście:Andres Martorell (Urugwaj) – śpiewAnna Ozner – śpiewJacek Bończyk – śpiewAnna Iberszer – taniecPiotr Woźniak – taniec więcej:http://hadrianmusic.co.ukhttp://www.facebook.com/tangoattack
Jest absolwentką Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej oraz Studium Scenografii Akademii Sztuk Pięknych, również w Krakowie. Przez ponad dwadzieścia lat związana była z Teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie. Współpracowała też z innymi krakowskimi scenami: Teatrem Starym, Ludowym i Bagatela oraz Teatrem Polskim w Warszawie, Teatrem Polskim we Wrocławiu i teatrami Gdańska, Opola, Rzeszowa i Torunia. Do jej najistotniejszych osiągnięć należą projekty scenograficzne i kostiumograficzne w takich spektaklach jak: Opowieści Lasku Wiedeńskiego, Niebezpieczne związki, Nie-Boska komedia, Czerwone nosy, Cyd, Trędowata, Moralność pani Dulskiej, Królowa Śniegu (wszystkie w reżyserii Włodzimierza Nurkowskiego), Juliusz Cezar, Żabusia, (reż. Jerzy Goliński), Pan Jowialski (reż. Kazimierz Dejmek), Kupiec wenecki (reż. Tadeusz Minc), Obóz wszystkich świętych (reż. Mikołaj Grabowski), Uzdrowiciel (reż. Katarzyna Deszcz), Dożywocie (reż. Tomasz Obara), Tango (reż. Krzysztof Orzechowski), O rozkoszy (reż. Maciej Wojtyszko).Za kostiumy do spektaklu Opowieści gargantuiczne w reż. Katarzyny Deszcz otrzymała nagrodę na Festiwalu Teatrów Ogródkowych w Warszawie, a za scenografię do Pana Jowialskiego (reż. Krzysztof Orzechowski) oraz Ślubu (reż. Elmo Nüganen) – nagrody na Ogólnopolskich Konfrontachach Teatralnych „Klasyka polska” w Opolu.Najnowsze realizacje Anny Sekuły to m.in.: Turek we Włoszech (reż. Włodzimierz Nurkowski, Opera Krakowska), Don Carlo (reż. Włodzimierz Nurkowski, Opera Nova w Bydgoszczy) oraz – w Operze Wrocławskiej – Kopciuszek (reż. Irina Brook), Pchła Szachrajka (reż. Anna Seniuk) oraz Kandyd (reż. Hanna Marasz).Z Jackiem Bończykiem współpracowała przy spektaklach: Obywatel oraz Czy to jest przyjaźń, czy to jest kochanie (Teatr im. W. Horzycy w Toruniu), Kot w butach oraz Nie dorosłem. Piosenki Stanisława Staszewskiego (Teatr Syrena w Warszawie).W Teatrze Rozrywki zaprojektowała kostiumy do musicalu familijnego Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego.foto: Piotr Kubic
STARE DOBRE MAŁŻEŃSTWOkoncert gościnny
Grupa powstała z męskiego duetu wokalno-gitarowego: Krzysztof Myszkowski i Andrzej Sidorowicz, którzy – jeszcze jako licealiści – zaczęli występować w początkach lat 80. XX wieku. W roku 1984, kiedy duet wziął udział w eliminacjach do Festiwalu Piosenki Studenckiej w Krakowie, zapowiadający go konferansjer zauważył, że muzycy znają się i grają ze sobą tak długo, iż można im przypisać określenie starego, dobrego małżeństwa. Zasiadający wówczas w jury Wojciech Belon, lider Wolnej Grupy Bukowina, zauważył i docenił świeże, optymistyczne brzmienie duetu. Zaprosił SDM do udziału w koncercie Światło, odbywającego się w ramach festiwalu FAMA w Świnoujściu. I tak się zaczęło...
Dzisiaj STARE DOBRE MAŁŻEŃSTWO ma w dorobku ponad dwadzieścia płyt, tysiące koncertów, i dziesiątki tysięcy fanów. Ostatni album SDM, zatytułowany „Blizny czasu” ukazał się w marcu 2018 r.
Zespół wykonuje na koncertach piosenki z ostatnich płyt, nie rezygnując jednak ze swoich starych „hitów”, które z nimi śpiewa cała widownia. „Czarny blues o czwartej nad ranem”, „Z nim będziesz szczęśliwsza”, „Jest już za późno, nie jest za późno”, „Bieszczadzkie anioły” czy „Piosenka zauroczonego” – to zaledwie kilka z nich. Dzięki poetyckim tekstom i urokliwym melodiom grupa stała się ikoną dla wielu generacji młodych ludzi, którzy pokochali stworzoną przez artystów krainę łagodności i – mimo siwizny na skroniach – trwają w niej do dzisiaj.
Stare Dobre Małżeństwo łączy więc kolejne pokolenia Polaków, rozmiłowanych w poetyce gór i wędrówek, kontemplacji przyrody i harmonii. Gdziekolwiek się pojawią, przyciągają tłumy, a fani śpiewają z nimi wszystkie piosenki od pierwszej do ostatniej frazy. Ich teksty pełne emocji, wzruszają, śmieszą i skłaniają do refleksji, mają w sobie ów niepowtarzalny czar. Więcej o zespole – tutaj...
FREDRO DLA DOROSŁYCH - MĘŻÓW I ŻONgościnnie Teatr 6.piętro z WarszawyTo inteligentna zabawa z teatralną tradycją. Opowiadana z żywiołowym humorem historia o zdradzających i zdradzanych: mężach, żonach i ich kochankach, z zaskakującą puentą i dużą dozą niepoprawności.Rewelacyjna gra aktorska, błyskotliwa inscenizacja, zaskakująca interpretacja i przyjemność słuchania polszczyzny w najlepszym wydaniu.Zagrany od dnia premiery ponad 500 razy spektakl, jest wciąż oblegany przez widzów, a według rankingu tygodnika Wprost osiągnął status jednego z najchętniej oglądanych spektakli dramatycznych w Polsce. Dwukrotnie okrzyknięty "najlepszym" przez publiczność XV Festiwalu Oblicza Teatru (Najlepszy Spektakl oraz Najlepsza Aktorka Jolanta Fraszyńska).
reżyseria - Eugeniusz Korinscenografia - Paweł Dobrzyckikostiumy - Agnieszka Maciejak
OBSADA:
Elwira - Jolanta FraszyńskaJustysia - Joanna LiszowskaAlfred - Konrad DarochaWacław - Michał Żebrowskiczas trwania: 135 minut z 1 przerwą
GWIAZDO ŚWIEĆ, KOLĘDO LEĆkoncertTo muzyczna podróż do krainy najpiękniejszych polskich kolęd i pastorałek, które skomponował i zaaranżował Włodzimierz Korcz. Projekt „Gwiazdo świeć, kolędo leć” ma ponad dwudziestoletnią tradycję. Wielu słuchaczy pamięta jeszcze koncerty z Haliną Frąckowiak i Andrzejem Zauchą. Po jego śmierci, do grona wykonawców dołączył Zbigniew Wodecki...Dzisiaj – ze wspaniałymi artystkami: Alicją Majewską i Olgą Bończyk – śpiewa znakomity Łukasz Zagrobelny.Autorami tekstów są m.in. Ernest Bryll, Wojciech Kejne oraz Wojciech Młynarski. Przy fortepianie zasiada twórca całego projektu, Włodzimierz Korcz.Występują:Olga Bończyk, Alicja Majewska, Łukasz Zagrobelny, Włodzimierz Korczczas trwania: 75 minut bez przerwy
MAGIC NIGHTpokaz gościnnyTen wieczór Was oczaruje i zachwyci. Największe hity światowej iluzji, akrobaci ryzykujący życie, najpiękniejsze tancerki rodem z paryskich kabaretów i wyśmienita kuchnia & wino! Tak najkrócej opisać można ten wyjątkowy wieczór z grupą EGO Michała Szuby. Najpierw nie tylko na scenie ale i w powietrzu oczarują Was najpiękniejsze tancerki w piórach i brylantach. Chwilę później w świat magii wprowadzi Was nasz iluzjonista udowadniając, że niemożliwe nie istnieje. Następnie przekonacie się, że największą magią na świecie jest miłość oraz zobaczycie gorące illusion dance show w wykonaniu najlepszych tancerzy grupy EGO. W drugiej części show porwiemy Was do obłąkanego zamku, gdzie swoje eksperymenty na żywych wciąż artystach wykonywać będzie Książę Magii. Zobaczycie najsłynniejsze i najbardziej niebezpieczne hity światowej iluzji, wykonywane między innymi przez legendarnego Harrego Houdiniego czy Davida Copperfielda. To wszystko w towarzystwie akrobatów, którzy igrając z żywym ogniem ryzykują swoje życie na kilkunastu metrach nad sceną. W programie również ekskluzywny drink podany w foyer teatru. scenariusz, reżyseria i choreografia: Michał Szubaprodukcja: EGO Małgorzata Szubawystępują: artyści grupy EGO
Szanowni Państwo,
W trosce o bezpieczeństwo naszej widowni musieliśmy uruchomić procedurę ewakuacji budynku w trakcie trwającego koncertu Kortez - Gość specjalny Panieneczki / Teatr Rozrywki / Chorzów / 22.10 / SOLD OUT
Przepraszamy za zaistniałą sytuację - po sprawdzeniu budynku przez Straż Pożarną będziemy mogli kontynuować wieczór, niestety z uwagi na trwające procedury - nie możemy jasno powiedzieć kiedy to nastąpi. Wszyscy staramy się, aby było to możliwe szybko!
Bezpieczeństwo widza to dla nas priorytet, choć rozumiemy, że w tej sytuacji wiąże się to z nieprzyjemną dla Widowni sytuacją.
Więcej informacji podamy niebawem na naszym facebookowym profilu.
OPOWIEŚĆ O MARSZAŁKU KONSTANTYM WOLNYMNasz region (i to tylko jego wschodnia część) stał się częścią II Rzeczypospolitej dopiero w roku 1922. Ale i to by się nie udało, gdyby nie ludzie, którzy zdołali skupić przy tej idei szerokie rzesze społeczne. Jedną z najważniejszych postaci był pierwszy marszałek Sejmu Śląskiego Konstanty Wolny – przyjaciel i najbliższy współpracownik Wojciecha Korfantego. Opowiemy o nim obrazem filmowym, fotografią, żywym wspomnieniem.Gośćmi Krzysztofa Karwata będą: Wojciech Szwiec – autor filmu dokumentalnego „Misja Wolnego”, dr hab. Małgorzata Myśliwiec z Uniwersytetu Śląskiego, współredaktorka najnowszej pracy zbiorowej o Wolnym oraz Konstanty M. Wolny – wnuk marszałka.„Z początkiem kwietnia 1935 roku prokuratura katowicka wystąpiła do marszałka Senatu w Warszawie o wydanie Korfantego za rzekome oszustwa finansowe, jak czyniła to wielokrotnie. Do Sejmu Śląskiego nawet nie występowała, skoro było dla niej oczywiste, że zaraz będzie rozwiązany. I faktycznie wojewoda Grażyński zwrócił się 30 marca do prezydenta Mościckiego o zamknięcie sesji Sejmu Śląskiego, a ten zamknął sesję 3 kwietnia 1935 roku, by następnie – po kilku kolejnych miesiącach – dokonać jego rozwiązania. W nowym Sejmie Śląskim kadencji 1935-1939 zabrakło opozycji, bo ta zbojkotowała niedemokratyczne wybory. Zabrakło także marszałka Wolnego, który marszałkował we wszystkich wcześniejszych kadencjach (w okresie 1922-1935). I tak miał szczęście, że w pamiętnym 1935 roku nie musiał uciekać z Katowic, jak jego przyjaciel Korfanty”.(końcowe fragmenty artykułu Jana F. Lewandowskiego „Wolny w obronie autonomii” z kwartalnika „Fabryka Silesia” nr 2/2012)