Absolwent Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie, Filii we Wrocławiu (Wydział Aktorski) oraz Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w Białymstoku w klasie saksofonu. Brał udział w licznych warsztatach aktorskich, wokalnych i dubbingowych, m.in. z Anną Zubrzycki czy Krzysztofem Grębskim. Studiując wiedzę o teatrze na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie kształcił się także w Drama Studio pod kierunkiem Juliusza Chrząstowskiego.Na scenie zadebiutował w spektaklu dyplomowym Niewina w reż. Pawła Miśkiewicza. W roku 2017 Maciej Kulmacz wziął udział w performansie Teatru Polskiego w Podziemiu pt. Tak zwana ludzkość w obłędzie w reż. K. Garbaczewskiego. Rok wcześniej zagrał w głośnym spektaklu 4.12 i koniec Agaty Dudy-Gracz (Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu). Śpiewał też w zespole wokalnym w spektaklu Trzej muszkieterowie w reż. Konrada Imieli (Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu).Mistrz Polski Aktorów w Pływaniu 2017 w stylu motylkowym.Od września 2018 r. jest członkiem zespołu aktorskiego Teatru Rozrywki. Role:– Żołnierz w Producentach M. Brooksa,– Diego de la Vega / Zorro w musicalu familijnym Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,– Dr Fryderyk Frankenstein w spektaklu Młody Frankenstein Mela Brooksa i Thomasa Meehana– Clifford Bradshaw / Bobby w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,– Pablo w musicalu Zakonnica w przebraniu A. Menkena,– Pantalone, Nietoperz, Kupiec w musicalu Pinokio. Il grande musical Saverio Marconiego,– Myszołap w musicalu Koty A. L. Webbera. Śpiewa w koncercie Poeci, których nam zabrakło.Foto: Tomasz Zakrzewski
Clément MichelTYDZIEŃ, NIE DŁUŻEJgościnnie Teatr Kwadrat z Warszawy Uwaga! Spektakl dla widzów od 16. roku życia. ON już z NIĄ nie może. Ale to w ogóle! Fizycznie. Jednak nie jest w stanie jej tego powiedzieć. Przecież jako mężczyzna nie posiada tego specyficznego składnika, nazywanego odwagą cywilną… Ale chwileczkę, żeby było jasne: nie chodzi o seks, bo z tym to jeszcze by pewnie mógł, chodzi o jej OBECNOŚĆ, słodką, niezmienną, wszechogarniającą i… nieodwracalną?!!!
Sabina BaralZAPISKI Z WYGNANIAgościnny spektakl Zapiski z wygnania to bardzo osobiste wspomnienia Sabiny Baral, dwudziestoletniej emigrantki roku 1968, która wyjechała razem z rodzicami. „Ile cierpienia można znieść, zanim się nie oszaleje? Powychodzili z lasów, z dziur w ziemi, z szaf, piwnic i strychów, wyszli półżywi z obozów, wrócili z Syberii i Kazachstanu, do domu, do Polski. A potem, przez następne dwadzieścia trzy lata nie wyjechali (...). Chcieli mieszkać tutaj, tu, gdzie się urodzili ich rodzice i gdzie się urodziły ich dzieci – my. Po wojennej gehennie, po latach cierpienia i strachu, mimo wszystko jeszcze raz zadecydowali, że Polska to ich kraj.I tych ludzi po 1968 roku Polska wyrzuciła”. Krystyna Janda została uhonorowana indywidualną nagrodą aktorską za rolę w spektaklu ZAPISKI Z WYGNANIA w 24. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. adaptacja: Magda Umer i Krystyna Jandareżyseria: Magda Umeropracowanie i kierownictwo muzyczne: Janusz Bogackiprojekcje: Radosław Grabski obsada:Krystyna Janda i Janusz Bogacki z zespołem muzycznym w składzie: Tomasz Bogacki (gitara), Mateusz Dobosz/Paweł Pańta (kontrabas), Bogdan Kulik (perkusja), Marek Zebura (skrzypce) czas trwania: 100 minut bez przerwy
Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach oraz stypendysta North Texas State University, w klasie Ed’a Soph’a i Ron’a Fink’a, jak również Berklee College Of Music. Rodowity chorzowianin.Przebywając w Stanach Zjednoczonych współpracował m.in. z Piotrem Rodowiczem, Grażyną Auguścik, Markiem Dyktą, Bogdanem Hołownią oraz z wieloma amerykańskimi muzykami, m.in. z Davidem Friedmanem, Davem Youngiem, Markiem Soskinem, czy Harvie Swartzem. W Polsce współpracował z zespołami „New Presentation”, „In-Spector” (zespół nagrodzony na festiwalu jazzowym w Hoeillart w Belgii w 1993 roku), z kwintetem Krzysztofa Popka, oraz z wieloma wybitnymi muzykami, takimi jak: Janusz Muniak, Tomasz Szukalski, Henryk Majewski, Sławomir Kulpowicz, Krzysztof Ścierański, Krystyna Prońko, Ewa Uryga, Grzegorz Kapołka, Artur Dutkiewicz, Zbigniew Namysłowski, Lora Szafran.Prowadził wiele warsztatów muzycznych w kraju (m.in. w Puławach) i za granicą (w Kincardine w Kanadzie, obok takich muzyków jak: Dave McMurdo, Alex Dean, Dave Young, z którymi również koncertował).W Teatrze Rozrywki występuje gościnnie w recitalu Alony Szostak "Człowieczy Los" oraz w spektaklu "Szkoła Bluesa".Obecnie jest wykładowcą Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach, gdzie prowadzi klasę perkusji. Aktywnie koncertuje i nagrywa.
Gitarzysta basowy, pianista, działający na polskiej scenie muzycznej od 1985 roku, kiedy to zadebiutował w zespole Zbigniewa Namysłowskiego na festiwalu Jazz Jantar. Uczestniczył w nagraniu ponad trzydziestu płyt, z których wiele wyróżniono prestiżowymi nagrodami, między innymi „Fryderykiem” za album „4 Basy”. W 2001 roku uhonorowany został nagrodą „za wybitne osiągnięcia basowe” przez czasopismo „Gitara i Bas”. Koncertuje w kraju i zagranicą z najwybitniejszymi muzykami jazzowymi i bluesowymi. Darek Ziółek uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Jest wykładowcą w klasie gitary basowej na wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Uniwersytetu Rzeszowskiego. Prowadzi także zajęcia na studiach podyplomowych Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej i w Młodzieżowym Ośrodku Pracy Twórczej.W Teatrze Rozrywki występuje w koncercie Alony Szostak "Człowieczy los", gdzie gra na gitarze basowej.foto: http://darekziolek.com/
ARCHIKOSMOS PO ŚLĄSKUOpowiemy o niegdysiejszych fascynacjach kosmosem i podbojem odległych planet. Towarzyszyła im wiara w nowe możliwości człowieka, która jednocześnie była podbudowana ideologią polityczną i rywalizacją między Wschodem a Zachodem. Śląsk był szczególną areną tej konfrontacji. Naszym narratorem będzie Lech Motyka – dyrektor Planetarium Śląskiego. Ponadto pokażemy film pt. Archikosmos” przedstawiający zrealizowane i planowane inwestycje architektoniczne kojarzące się z ujarzmianiem przestrzeni wokołoziemskiej. Okazuje się, że mimo ograniczeń ideologicznych, jakie nakładano na projektantów, i ogólnej mizerii gospodarczej państwa socjalistycznego, dość skutecznie nawiązywaliśmy do najnowocześniejszych trendów architektury światowej. O komentarz poprosiliśmy Marcina Zasadę – scenarzystę i współautora filmu. Na zakończenie próba sportretowania sylwetki i dorobku artystycznego zmarłego rok temu Jerzego Gottfrieda, jednego z najwybitniejszych architektów modernistycznych, w Chorzowie kojarzonego m.in. ze słynnym „Kapeluszem” w Parku Śląskim.
FARORZY TRZECHByli najwybitniejszymi humanistami wśród górnośląskich duchownych. Dwaj z nich – Augustin Weltzel, proboszcz z Tworkowa i Johannes Chrząszcz, proboszcz z Pyskowic – byli pionierami na polu historiografii regionalnej, pozostawiając po sobie obfitą twórczość naukową i popularyzatorską, wydając wiele monografii najstarszych miast i parafii górnośląskich. Główne swe dzieła pozostawili w języku niemieckim, ale pisali również po polsku. Niedawno ukazało się tłumaczenie i opracowanie „Wyboru pism. Meminisse iuvat” ks. Chrząszcza. Opowiemy także o bytomskim proboszczu Norbercie Bonczyku, znakomitym pisarzu i poecie XIX-wiecznym, autorze słynnego „Starego Kościoła Miechowskiego”. Gośćmi Krzysztofa Karwata będą historycy i znawcy twórczości Weltzla, Chrząszcza i Bonczyka – dr Bernard Linek z Instytutu Śląskiego w Opolu, dr Sebastian Rosenbaum z Instytutu Pamięci Narodowej w Katowicach oraz Krzysztof Piotrowski. Bł. ks. Emil Szramek pisał o ks. Johannesie Chrząszcza: Mąż wybitny dorobkiem naukowym i po śmierci ks. Weltzla przez długie lata pierwsza powaga w historiografii górnośląskiej. Nie wiadomo, co więcej podziwiać należy, czy gorliwość duszpasterską ks. Chrząszcza, czy też pilność i pełną inicjatywy energie w dziedzinie naukowej. Produktywność jego literacka była nadzwyczajna. PARTNERZY:
Marc FayetLUDZIE INTELIGENTNI CZYLI KTO KOCHA TEN BŁĄDZIspektakl gościnnyTo spektakl o tym, że nie ma nudnych związków – są tylko mało kreatywni partnerzy. A kto kocha, ten błądzi…Faza dojrzałej harmonii nie zadowala ludzi inteligentnych. Dlatego gdy tylko w ich relacjach zaczyna panować spokój, bohaterowie komedii szukają sposobu na zmianę sytuacji. David podejmuje decyzję o rozstaniu ze swoją długoletnią partnerką Chloe. Brak sprzeciwu z jej strony zupełnie go zaskakuje. Ich przyjaciele oraz ich partnerki mnożą teorie i domysły. Może ona go zdradza – sugerują kumple. Może oni wszyscy zdradzają – zastanawiają się w trakcie babskich wieczorów przyjaciółki.
Trzy pary prowadzą rodzaj gry i, jak w reakcji łańcuchowej, kryzys jednego związku wywołuje kolejny. Mężczyźni są z Marsa, a kobiety z Wenus... A nas jak zwykle będą śmieszyć do łez nieudolne próby odkrywania tych obcych sobie planet.
Twórcy teatralnych hitów „Boeing, Boeing” oraz „Imię” zapraszają na kolejną przebojową komedię w gwiazdorskiej obsadzie.Obsada:Renata DancewiczMaria SewerynPaulina HoltzMariusz WitkowskiBartłomiej TopaPiotr BorowskiAutor przekładu: Irma HeltReżyseria: Olaf LubaszenkoScenografia: Justyna WoźniakKostiumy: Tomasz JacykówMuzyka: Szymon WysockiProdukcja: Tito Productions – Katarzyna Fukacz, Damian SłoninaCzas trwania: 90 minut bez przerwyChęć otrzymania faktury prosimy zgłaszać do organizatora: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
MALINOWAkoncert gościnny Stanisławy CelińskiejKoncert premierowy Malinowa… to promocja najnowszej płyty studyjnej, wyczekiwanej przez wielbicieli Artystki od wydania i sukcesu „Atramentowej” (status podwójnej Platynowej Płyty!), zainspirowana spotkaniami z fanami i im dedykowana. Stanisława Celińska kontynuuje docenioną już przez publiczność rolę doskonałej piosenkarki, która wie, jak przyciągnąć słuchacza wykorzystując pełnię dźwięków i emocji.Podczas koncertu usłyszymy nowe brzmienia i utwory w innych niż dotychczas klimatach. Materiał jest w pełni autorski – prawie wszystkie teksty napisała Stanisława Celińska. Powstały one pod wpływem rozmów i historii opowiedzianych przez fanów na spotkaniach po koncertach. Za ich pomocą Artystka chce pomóc słuchaczom w różnych ważnych chwilach i rozterkach życiowych.Za muzykę, aranżacje i produkcję podobnie jak przy poprzednich płytach odpowiedzialny jest Maciej Muraszko.