Krytycy nie mają wątpliwości - to jeden z najciekawszych polskich filmów ostatnich lat, czego potwierdzeniem są prestiżowe nagrody dla realizatorów i aktorów. Podkreśla się wiarygodność tego obrazu. Śląsk i Zagłębie lat 70. minionego wieku są „jak żywe”. Udało się uchwycić atmosferę tamtej epoki i na jej tle pokazać głośną sprawę seryjnego mordercy Zdzisława Marchwickiego.Macieja Pieprzycę od dawna interesował ten temat i jego społeczno-polityczne konteksty. Poświęcił mu jeden ze swoich pierwszych filmów dokumentalnych. Pokazywaliśmy go w Teatrze Rozrywki w roku 2009.Reżyser także tym razem będzie naszym gościem specjalnym.Wieczór poświęcony pamięci Jana F. Lewandowskiego.Maciej Pieprzyca na planie filmu Jestem mordercą. Foto: Arkadiusz Ławrywianiec
Tomson HighwaySONGS IN THE KEY OF CREERecital jazzowy z satyrycznym komentarzem o rdzennej ludności Kanady Tomson Highway to jeden z najważniejszych pisarzy kanadyjskich wywodzących się z ludności rdzennej Kanady (Naród Cree), który zdecydował o kształcie rozwoju teatru autochtonicznego zarówno w kraju, jak i na całym świecie. W roku 1994 został uhonorowany Orderem Kanady (Order of Canada) – najwyższym cywilnym odznaczeniem tego kraju. Czasopismo Maclean's wymieniło go, jako jednego ze stu najważniejszych ludzi w historii Kanady.W Teatrze Rozrywki Tomson Highway zagra na fortepianie w towarzystwie wokalistki Patricii Cano i saksofonisty Marcusa Alego.
O tym, jaki to będzie koncert, możecie się przekonaćna stronie Tomsonasłuchając umieszczonych tam utworów!
Z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru, zapraszamy wszystkich ciekawych zakulisowego świata Rozrywki w nasze progi. Będziemy przyglądać się poszczególnym etapom przygotowań do premiery musicalu Bulwar zachodzącego słońca, zobaczymy jak powstają kostiumy i dekoracje, zajrzymy na chwilę na próbę i przejdziemy teatralnymi korytarzami w magiczny świat sceny! Będzie również okazja przyjrzeć się, a nawet przymierzyć kostiumy znanych i lubianych postaci z wybranych spektakli. A wieczorem zapraszamy na przedstawienie. I wbrew pozorom oraz zdjęciu nie będzie to Skrzypek na dachu :-) Zanurzymy się w historię szalonego naukowca i jego demonicznego podopiecznego – na wesoło. Więcej o spektaklu – tutaj...W ten szczególny dzień bądźcie z nami!
Iwan WyrypajewSŁONECZNA LINIATeatr Polonia z WarszawySłoneczna linia to nowa sztuka Iwana Wyrypajewa. Tym razem znany dramaturg i reżyser dotyka chyba najbardziej aktualnego tematu naszych czasów – budowania komunikacji między ludźmi. Jak wejść z drugim człowiekiem w prawdziwy, głęboki kontakt? Jak wysłuchać i być wysłuchanym? Jak wyjść z formalnych relacji i zacząć prawdziwie porozumiewać się z innymi? Jak się rozwijać i iść swoją drogą, wspólnie przezwyciężając sztampy życia rodzinnego? Autor w mistrzowsko napisanej komedii, z właściwym sobie poczuciem humoru i lekkością przeprowadza seans terapeutyczny na temat: jak być szczęśliwym ze swoją żoną, mężem, partnerem i ze światem w ogóle. Fabuła dramatu opiera się na konflikcie pary małżeńskiej, która na oczach widza próbuje rozwiązać skomplikowane psychologiczne węzły, zastałe blokady i niewybaczone urazy, tak dobrze znane każdemu z nas. Tekst napisany z niezwykłą wirtuozerią. Błyskotliwy humor, świetnie skonstruowane dialogi, porywający rytm. UWAGA! Aktorzy w spektaklu używają nieparlamentarnych wyrazów.przekład: Agnieszka Lubomira Piotrowskamuzyka: Cazimir Liskereżyseria: Iwan Wyrypajewscenografia: Anna Metkostiumy: Katarzyna Lewińskawystępują: Karolina Gruszka (Barbara) i Borys Szyc (Werner)Koprodukcja z WEDA Produkcje
Absolwent Studium Wokalno-Baletowego w Gliwicach. Od 1989 roku związany z Teatrem Muzycznym w Gliwicach, a od 2017 z Teatrem Rozrywki w Chorzowie.
W 2015 roku otrzymał honorową nagrodę Prezydenta Miasta Gliwice za całokształt osiągnięć w dziedzinie upowszechniania kultury.
Role w Teatrze Rozrywki: – Chłopiec z telegrafu w spektaklu Młody Frankenstein Mela Brooksa i Thomasa Meehana, – Tackaberry w musicalu Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera, – Max von Mayerling w Bulwarze Zachodzącego Słońca A. L. Webbera, – Zastępca gubernatora, Wieśniak 2 w musicalu familijnym Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego, – Chór kelnerów w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba, – Gracz w bilard, Taksówkarz w musicalu Zakonnica w przebraniu A. Menkena, – Mieszkaniec miasteczka w musicalu Pinokio. Il grande musical Saverio Marconiego.
Przemysław Witkowicz jest także autorem muzyki do koncertu zaduszkowego Porcelanowe sny.
Foto: Krzysztof Krzemiński
Absolwent Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Ma w dorobku wiele realizacji teatralnych, filmowych i telewizyjnych. Do najważniejszych ról teatralnych należą:– Pan Młody w 2009 spektaklu Zoriushka, Teatr Szwalnia w Łodzi oraz na Edinburgh Fringe Festival 2009,– Eugeniusz Dorn w Dramacie powiatowego performera wg Czechowa, dyplom PWSFTviT w Łodzi (2010),– Sorkow w spektaklu Mistrz & Małgorzata Story wg M. Bułhakowa, Teatr Polski w Bielsku-Białej (2011),– Tadeusz w Hotelu Nowy Świat J. Tomskiej, Teatr Polski w Bielsku-Białej (2011),– Alesz w Opowieściach o zwyczajnym szaleństwie P. Zelenki, dyplom PWSFTviT w Łodzi (2011),– Batman w Piaskownicy M. Walczaka, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2012),– Młody chłopak w Miłości w Königshütte I. Villqista, Teatr Polski w Bielsku-Białej (2012),– Lubelski, Leszek, Kogut w Korzeńcu Z. Białasa i T. Śpiewaka, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2012),– Esteban w Tangu Piazzola, Teatr Rampa w Warszawie (2012),– Szot w Awanturze o Basię wg K. Makuszyńskiego, Teatr Rampa w Warszawie (2013),– Bodo w spektaklu Eugeniusz Bodo – czy ktoś mnie woła, – czy ktoś mnie woła, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2014),– Ksiądz w Koniu, kobiecie i kanarku J. Śpiewaka, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2014),– Kozak w spektaklu Wij. Ukraiński horror M. Gogola, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2014),– Maurin w Najdroższym F. Vebera, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2015),– Ksiądz, Brat Adrian, Brat Wojciech w Sali królestwa J. Śpiewaka, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2015),– Doradca Premiera w Karierze Romualda S. J. Czapliński, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2015)– Piotr w spektaklu Wiwisexia T. Jachimka, Teatr Korez w Katowicach (2016),– Wujek Rafała w spektaklu Wujek.81. Czarna ballada R. Talarczyka (2016). Spektakle były wielokrotnie nagradzane, m.in. na Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu, na Festiwalu Teatralnym „Boska komedia” w Krakowie czy na Festiwalu „Dwa Teatry” w Sopocie. Aktor zagrał w kilkunastu filmach fabularnych (m.in. w Sztuce kochania w reż. Marii Sadowskiej, Miłości w mieście ogrodów w reż. Ingmara Villqista i Gwiazdach w reż. Jana Kidawy-Błońskiego) oraz kilku spektaklach teatru telewizji, m.in. Koniu, kobiecie i kanarku w reż. Remigiusza Brzyka, którzy otrzymał tytuł „najlepszego przedstawienia telewizyjnego” na Festiwalu Teatrów Polski 2016 w plebiscycie TVP Kultura.
FELIKS NETZ (1939-2015). PRO MEMORIA Wybitny poeta, prozaik, tłumacz, dramaturg radiowy, krytyk, publicysta, redaktor. Od roku 1955 aż do śmierci mieszkał w Katowicach. Pracował m.in. w Polskim Radiu Katowice, tygodnikach „Poglądy” i „Panorama” (redaktor naczelny), miesięczniku „Śląsk”. Znawca, komentator i tłumacz dzieł wielkiego węgierskiego pisarza Sandora Maraiego. Wydał kilkadziesiąt książek, w ostatnich latach m.in. powieść „Dysharmonia caelestis”, eseje „Ćwiczenia z wygnania” i tomik poetycki „Krzyk sowy”. Za słuchowisko „Pokój z widokiem na wojnę polsko-jaruzelską” otrzymał nagrodę na sopockim festiwalu Dwa Teatry i wyróżnienie w konkursie Prix Italia. Pokażemy film dokumentalny o Feliksie Netzu, zaprezentujemy fragmenty jego twórczości literackiej. Komentatorami będą jego przyjaciele, m.in. Krzysztof Karwat i prof. Marian Kisiel.
Absolwent anglistyki UAM. Przełożył m.in. teksty Depeche Mode i Stinga oraz biografie Leonarda Cohena, Freddiego Mercury’ego i Jima Morrisona. Tłumaczył też powieści R.L. Stevensona, H.G. Wellsa i Anne Rice oraz współczesną prozę brytyjską (Alan Hollinghurst, Jane Harris) i amerykańską (T.C. Boyle). Jest autorem biografii Björk i Marka Knopflera oraz esejów poświęconych muzyce rockowej. Jako autor przekładów musicalowych debiutował w poznańskim Teatrze Muzycznym, tłumacząc Opowieści zimowe (December Songs) Maury’ego Yestona.Dla Teatru Rozrywki w Chorzowie przełożył Bulwar zachodzącego słońca A. L. Webbera.