Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Łodzi. W latach 2010-2013 pobierała nauki tańca współczesnego w Akademii Tańca Współczesnego „Danceworks Berlin” w Berlinie. Była stypendystką Prezesa Rady Ministrow za osiągnięcia w nauce w roku 2009. Jeszcze podczas nauki w Szkole Baletowej współpracowała z Teatrem Wielkim w Łodzi. Brała udział w następujących warsztatach:– „Maximum Dance Course” – Nederlands Dance Theatre NDT – repertuar współczesny teatru NDT (Haga), – „Mabel Alter Balletschool” – repertuar klasyczny (Haga), – Międzynarodowe Warsztaty Tańca Współczesnego Poznań.Ma w dorobku pracę m.in. w:– Knutschfleck Berlin Variete (Berlin) – jako tancerka i choreograf,– Das Andere Theater (Berlin), teatr pantomimy – jako mim, – Instalacja „Still Disco” w choreografii Anny Luelli Zahner (Berlin oraz Dusseldorf) – jako aktorka, – Wiener Festwoche – projekt „Agora I” (Wiedeń) – jako aktorka.Od września 2016 r. jest tancerką w zespole Teatru Rozrywki. Tańczy w spektaklach:– Jesus Christ Superstar A. L. Webbera,– Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse'a,– Producenci M. Brooksa,– Rękopis znaleziony w Saragossie J. Potockiego,– Billy Elliot E. Johna,– Bulwar Zachodzącego Słońca A. L. Webbera,– Underground R. Talarczyka.Tańczy również w koncertach sylwestrowych oraz koncertach SYLWESTER BIS.
Hochbergowie. Panowie na Pszczynie i Książu Jeden z najpotężniejszych i najzamożniejszych rodów, obecny na Śląsku od XIII wieku do roku 1945. Nas interesować będzie linia hrabiowska Hochbergów, kojarzona z największym zamkiem na terenie współczesnej Polski, czyli Książem koło Wałbrzycha. A także wywodząca się z niej linia książęca, rezydująca od połowy XIX wieku w Pszczynie. Gośćmi Krzysztofa Karwata będą najlepsi w kraju znawcy biografii i dorobku zmarłego tuż przed II wojną światową księcia Jana Henryka XV i jego poprzedników, z których większość nosiła to samo imię.Przyszły książę urodził się w roku 1861 w Pszczynie. W latach 1897–1918 piastował funkcję wiceprezydenta prowincji śląskiej. W 1907 przejął po ojcu jeden z największych majątków w Niemczech – dobra pszczyńskie (m.in. ok. 40 tysięcy hektarów ziemi, 6 kopalń węgla kamiennego, browar w Tychach) i wałbrzyskie (m.in. ok. 10 tysięcy hektarów i 3 kopalnie węgla kamiennego). W latach I wojny światowej pełnił funkcję pułkownika i oficera cesarza Wilhelma II, któremu na prawie dwa lata oddał do dyspozycji swój zamek w Pszczynie. Po I wojnie wspierał ideę niepodległości Górnego Śląska, by ostatecznie przyjąć obywatelstwo polskie i stać się jednym z liderów mniejszości niemieckiej w przedwojennym województwie śląskim. W roku 1937 państwo polskie przejęło ponad połowę jego dóbr. Jan Henryk XV zmarł kilka miesięcy później. Jego synowie walczyli z nazistami – jeden w brytyjskim lotnictwie, drugi w Armii Polskiej gen. Władysława Andersa. Pszczyńska rezydencja Hochbergów. Zdjęcia: Arkadiusz Ławrywianiec
18. WAKACYJNY PRZEGLĄD PRZEDSTAWIEŃTerrence McNallyMARIA CALLAS. MASTER CLASSOch-Teatr z Warszawy
18. WAKACYJNY PRZEGLĄD PRZEDSTAWIEŃIgor SawinKTO NAS ODWIEDZIOch-Teatr z WarszawyUWAGA WIDZOWIE! W SPEKTAKLU WYKORZYSTYWANY JEST STROBOSKOP!"Kto nas odwiedzi" to rodzaj czarnej komedii, zaskakującej, groteskowo mrocznej i z humorem, choć nie tak oczywistym, jak w tradycyjnej farsie bywa. (Anna Czajkowska, Teatr dla Was – cała recenzja tutaj...)Rzecz dzieje się nocą w starym zamku, który odwiedzają duchy. Ta sztuka to brawurowe, popisowe partytury dla dwojga aktorów, a na scenie wspaniałe osobowości: Jadwiga Jankowska-Cieślak i Jan Peszek. Reżyserem jest Cezary Tomaszewski, autor sławnej autorskiej wersji operetki Lehara Wesoła wdówka, wystawionej w Wiedniu, w której obsadził cztery polskie sprzątaczki. Premierę spektaklu zaplanowano na 16 czerwca 2016 r.reżyseria: Cezary Tomaszewskiscenografia i kostiumy: BRACIA w składzie: Agnieszka Klepacka i Maciej Chorążyświatło: Antoni Grałek
OBSADA:Jadwiga Jankowska-CieślakJan Peszek
I znowu spotkamy się ze znakomitym aktorstwem, świetnymi tekstami i najwyższych lotów reżyserią. 18. Wakacyjny Przegląd Przestawień - to trzy tytuły z repertuaru stołecznych teatrów: Polonia i Och-Teatr.I tak, 1 sierpnia 2016 r. zaplanowaliśmy komedię Igora Sawina Kto nas odwiedzi z Jadwigą Jankowską-Cieślak i Janem Peszkiem. To najnowsza propozycja Och-Teatru, której premiera odbędzie się 16 czerwca br. 2 sierpnia br. zapraszamy na długo oczekiwany w Chorzowie spektakl Na czworakach Tadeusza Różewicza w reżyserii i z udziałem Jerzego Stuhra (Teatr Polonia). I wreszcie 3 sierpnia br. – wybitna kreacja Krystyny Jandy w sztuce Terrence McNally'ego Maria Callas. Master Class (Och-Teatr).Gorąco zapraszamy!
22. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych A Part PIETRUSZKA – ROZSZERZENIEGranhøj Dans (Dania) Polska premiera! UWAGA! SPRZEDAŻ BILETÓW – WYŁĄCZNIE W KASIE TEATRU ROZRYWKI(nie ma możliwości zakupu przez Internet!)Granhøj Dans to znakomity wizualny teatr tańca z Aarhus w Danii, założony i prowadzony przez tancerza i choreografa Palle Granhøja. Punktem wyjścia do wszystkich, realizowanych od blisko 30 lat przedsięwzięć grupy jest „technika przekraczania przeszkód” ("Obstruction"). W procesie kreacji zadaniem aktora-tancerza jest praca nad własną osobowością, przekraczanie własnych ograniczeń i wydobycie z tego, co wewnętrzne cech ogólnych, rzucających światło na ludzką egzystencję w ogóle. Dlatego też w spektaklach Granhøj Dans obserwujemy na scenie nie tyle tancerzy i choreografię, co po prostu: mężczyzn i kobiety – szczerych, prawdziwych i kompletnych. Od kilku lat Palle Granhøj wraz z międzynarodową grupą performerów tworzy spektakle nawiązujące do muzycznej klasyki, zarówno rozrywkowej (Cohen), jak i poważnej (Mahler, Strawiński).„Pietruszka – Rozszerzenie” to kolejna autorska interpretacja baletu Strawińskiego, po świetnie przyjętym dyptyku Granhøj Dans opartym na sławnym „Święcie wiosny”. „Pietruszka ” Granhøja to jedyna w historii godzinna wersja tej baletowej tragifarsy z 1911 roku, traktującej o miłosnym trójkącie trzech lalek, powołanych do życia przez ponurego lalkarza Czarodzieja podczas jednego z rosyjskich „skomorochów”. W oryginale, w Balecie Diagilewa, główną rolę tragicznie zakochanego klauna Pietruszki zagrał jego gwiazdor Wacław Niżyński. W interpretacji Granhøj Dans „Pietruszka” to prawdziwie międzynarodowy eksperyment taneczno-muzyczny, realizowany przez Duńczyka z udziałem pianistki z Rosji oraz czwórki aktorów-tancerzy rodem z czterech krajów: Grecji (Balerina), Szkocji (Maur), Węgier (Pietruszka) i Polski (Czarodziej). W chwilami żartobliwym, chwilami tragicznym tonie teatralność, muzyczność, sztuki wizualne i taniec zespalają się w jedno, tworząc intrygującą, niesztampową całość. Reżyseria: Palle Granhøj.Występują: Bill Eldridge, László Fülöp, Mikolaj Karczewski, Sofia Pintzou, Maria Eshpai.Muzyka: Igor Strawiński.
A TO POLSKA WŁAŚNIEKoncert Zespołu Pieśni i Tańca Śląsk Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny to jeden z największych polskich zespołów folklorystycznych, założony 1 lipca 1953 przez Stanisława Hadynę oraz Elwirę Kamińską; siedziba zespołu mieści się w pałacu w Koszęcinie. Ponad stuosobowy skład artystyczny obejmuje chór, balet i orkiestrę. Poziom artystyczny Zespołu przyniósł mu uznanie na całym świecie, liczne nagrody i dyplomy honorowe. „Śląsk” odwiedził 44 kraje na pięciu kontynentach i dał ponad 7 tysięcy koncertów dla ponad 25 milionów widzów. Obecnie w repertuarze Zespołu znajduje się kilkanaście różnorodnych form artystycznych - od wielkich widowisk przynoszących barwną i dynamiczną panoramę folkloru wszystkich regionów kraju, poprzez wielce efektowne koncerty edukacyjne, aż po prezentacje muzyki klasycznej i sakralnej. W swoim dorobku Zespół ma także 12 płyt wydanych w Złotej Kolekcji "Śląska"– wydawnictwa będącego doskonałą kolekcją narodowej muzyki i pieśni. Cztery z nich posiadają status Złotej, jedna Platynowej Płyty. A TO POLSKA WŁAŚNIE to koncert ukazujący piękno kultury narodowej na tle bogactwa spuścizny regionalnej. Całokształt widowiska stanowią ludowe pieśni i tańce charakterystyczne dla poszczególnych regionów Polski, wzbogacone choreografiami tańców narodowych. Dynamika koncertu i barwne kostiumy sceniczne tworzą widowisko, które przenosi widza w świat malowniczej kultury ludowej.Więcej o zespole: http://www.zespolslask.pl/pl/#
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na Wydziale Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu (specjalność wokalistyka jazzowa) i Międzywydziałowego Studium Pedagogicznego Akademii Muzycznej. Wokalistka, nauczyciel śpiewu. W latach 2015-2018 członek Międzynarodowej Organizacji Nauczycieli Śpiewu IVTOM (International Voice Teachers of Mix).Laureatka festiwali piosenki francuskiej i literackiej. W dorobku ma między innymi: laur „Złotej Maski” na Festiwalu Ogólnopolskim Piosenka w Teatralnej Masce w Zamościu, I miejsce na Międzynarodowym Festiwalu Piosenki Francuskiej w Bańskiej-Bystrzycy na Słowacji, I miejsce na Międzynarodowym Festiwalu Piosenki Francuskiej im. Edith Piaf w Krakowie, nagrodę specjalną od Związku Artystów Scen Polskich na Festiwalu im. Łucji Prus „W żółtych płomieniach liści” w Białymstoku, I miejsce na Festiwalu Al Legro – Tribute to Szpilman w Sosnowcu.
Od 2016 roku członek zespołu wokalnego w Teatrze Rozrywki. Wystąpiła dotychczas w licznych produkcjach teatralnych i musicalowych, takich jak:- Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice'a,- Jekyll And Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse'a,- Billy Elliot E. Johna i L. Halla,- Rękopis znaleziony w Saragossie J. Potockiego,- Bulwar Zachodzącego Słońca A. L. Webbera,- Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera,- Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,- Producenci M. Brooksa,- Pinokio. Il grande musical P. Ronchettiego i S. Marconiego.Oprócz udziału w spektaklach wraz z zespołem wokalnym teatru, Joanna Możdżan otrzymała również następujące role w spektaklach:- Chawa w musicalu Skrzypek na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,- Frieda w musicalu Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima, J. Lapine'a,- Masza (Świta Elżbiety Benning) w musicalu Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana,- Girlsa w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,- Michelle w musicalu Zakonnica w przebraniu A. Menkena,- Plameczka Pac w musicalu Koty A. L. Webbera,– Sandy w musicalu Tootsie D. Yazbeka.Bierze również udział w koncertach Teatru Rozrywki, m.in. 25. Przebojowa noc sylwestrowa, Raduj się świecie.W listopadzie 2021 r. odbyła się premiera autorskiego recitalu Joanny Możdżan - La Femme de Paris, powstałego w ramach projektu Sena Inicjatyw Artystycznych PO GODZINACH. Podczas koncertu artystka wykonała największe przeboje piosenki francuskiej.Foto: Tomasz Zakrzewski
Studiowała na Wydziale Rzeźby oraz na Wydziale Scenografii Akademii Sztuk Pięknych, na której obroniła dyplom z wyróżnieniem w 2006 r.Tworzy scenografie i kostiumy do spektakli w teatrach dramatycznych, muzycznych, w operach oraz teatrach lalek.Współpracowała mi.n. z Teatrem Muzycznym Capitol we Wrocławiu, Teatrem Muzycznym w Poznaniu, Teatrem Muzycznym w Łodzi, Teatrem im. Stefana Jaracza w Łodzi, Teatrem Bagatela w Krakowie, Teatrem im. Cypriana Kamila Norwida w Jeleniej Górze, Teatrem Zagłębia w Sosnowcu, Lubuskim Teatrem im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze, Teatrem im. Stefana Jaracza w Olsztynie, Teatrze Dramatycznym w Warszawie, Operą Krakowską,Wrocławskim Teatrem Lalek, Teatrem Lalek Banialuka w Bielsku Białej, Teatrem Pinokio w Łodzi, Teatrem Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach, Teatrem Lalki i Aktora w Wałbrzychu, Zdrojowym Teatrem Animacji w Jeleniej Górze, Teatrem Dzieci Zagłębia im. Jana Dormana w Będzinie, Teatrem Maska w Rzeszowie, Białostockim Teatrem Lalek itd.Współpracuje z Konradem Imielą, Michałem Kotańskim, Katarzyną Aleksander-Kmieć, Jackiem Gęburą, Ewą Piotrowską, Agatą Kucińską, Jerzym Bielunasem, Robertem Drobniuchem.Jest autorką kostiumów ceremonii otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury Wroclaw 2016.Do bardziej znaczących jej realizacji należą:– Trzej Muszkieterowie w reż. Konrada Imieli, Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu (kostiumy),– Poskromienie złośnicy w reż. Michała Kotańskiego, Teatr Bagatela w Krakowie (kostiumy),– Świętoszek w reż. Michała Kotańskiego, Teatr im. Jaracza w Olsztynie (kostiumy),– Dzieje grzechu w reż. Michała Kotańskiego, Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach (kostiumy),– Tempus Fantasy w choreografii Jacka Gębury, Teatr Capitol we Wroclawiu,– Ich czworo w reż. Małgorzaty Bogajewskiej, Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi,– Umwuka wg W. Tochmana, w reż. Jana Naturskiego, Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu (wyróżnienie za najlepszą scenografię sezonu teatralnego 2013/2014 wg portalu teatralnego Teatr dla Was),– Don Juan Moliera, w reż. Michała Kotańskiego Teatr im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze (kostiumy),– Mefisto K. Manna w reż. Michała Kotańskiego, adaptacja R. Paczocha, Teatr Bagatela w Krakowie (kostiumy),– Rat Pack, czyli Sinatra z kolegami, w reż. Konrada Imieli w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu,– Sam, czyli przygotowanie do życia w rodzinie M. Wojtyszki, w reż. Jakuba Krofty, Wrocławski Teatr Lalek (Nagroda za najlepszy spektakl przyznana na 20. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej),– Don Juan Moliera w reż. Michała Kotańskiego, adaptacja R. Paczocha, Teatr im. C.K. Norwida w Jeleniej Górze (kostiumy),– Frankenstein H.K. Grubera, opera w reż. Roberta Drobniucha, Opera Krakowska,– Myszki i wojna – opera dla dzieci w reż. Roberta Drobniucha, Opera Krakowska, Teatr Muzyczny w Poznaniu we współpracy ze Stowarzyszeniem im. Ludwiga van Beethovena,– Tylko jeden dzień w reż. Agata Kucińska, Zdrojowy Teatr Animacji w Jeleniej Górze,– Koralina – N. Gaiman, reż. Karolina Maciejaszek, Teatr Pinokio w Łodzi,Disco Pigs – E. Walsh, reż. Karolina Maciejaszek, Teatr Rawa, Katowice,– Amelka, Bóbr i Król na dachu T. Dorsta w reż. Roberta Drobniucha w Teatrze Lalki i Aktora Kubuś w Kielcach (scenografia i kostiumy),– Trzy wesołe krasnoludki J. Brzechwy w reż. Konrada Imieli w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu,– Sklep z zabawkami A. Popescu w reż. Roberta Drobniucha w Teatrze Maska w Rzeszowie,– Wewnątrz Patty – P. Almodóvar , spektakl dyplomowy Studium Muzycznego przy Teatrze Muzycznym Capitol w reż. Konrada Imieli,– Zaczarowane podwórko - spektakl baletowo-taneczny w reż. Jacka Gębury w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu,– Bajka – Zjajka M. Dużyńskiego w reż. Autora wystawiona w Teatrze Dzieci Zagłębia im. Jana Dormana w Będzinie – Laureat Nagrody Złota Maska w kategorii SPEKTAKL MŁODYCH WIDZÓW,– Królowa Śniegu H. Ch.Andersena, spektakl muzyczno-baletowy w reż. Katarzyny Aleksander-Kmieć w Teatrze im. Hansa Christiana Andersena w Lublinie,– Kopciuszek L. Bardijewskiej w reż. Ewy Piotrowskiej w Teatrze Lalek Banialuka im. Jerzego Zitzmana w Bielsku-Białej,– Mała Syrenka - H. Ch. Andersena w reż. Ewy Piotrowskiej w Teatrze Maska w Rzeszowie spektakl muzyczny,– Ścigając zło w reż. Konrada Imieli w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu (kostiumy),– Świat Garmanna E. Piotrowskiej (na motywach S.Hola) w reż. Ewy Piotrowskiej w Teatrze "Baj", w Warszawie – Spektakl powstał w ramach projektu "Dziecko-teatr-świat. Ponad barierami",– Czarnoksiężnik z Krainy Oz L F. Bauma w reż. Jerzego Bielunasa w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu (kostiumy),– Opowieść wigilijna Ch. Dickensa w reż. Ewy Piotrowskiej w Teatrze Lalki i Aktora w Wałbrzychu,– Piękna i Bestia w reż. Katarzyny Aleksander-Kmieć w Teatrze H. CH. Andersena w Lublinie,– Woyzeck G. Buchnera w reż. Karoliny Maciejaszek w Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie.W Teatrze Rozrywki zaprojektowała kostiumy do spektakli:– Zobacz Alicjo w reż. Katarzyny Aleksander-Kmieć,– Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana,– Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba.W listopadzie 2019 r. została uhonorowana Nagrodą im. Teresy Roszkowskiej, przyznawaną przez Fundację im. Leona Schillera i Polski Ośrodek ITI.Foto: Artur Wacławek
22. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych A Part BPOLAR (DWUBIEGUNOWY)Ayit Ensemble / Beer Sheva Fringe Theatre (Izrael) Po raz pierwszy w Polsce!UWAGA! SPRZEDAŻ BILETÓW – WYŁĄCZNIE W KASIE TEATRU ROZRYWKI(nie ma możliwości zakupu przez Internet!) Ayit Ensemble to grupa teatralna, powołana do życia w Beer Sheva Fringe Theatre, ośrodku teatralnym położonym w samym sercu izraelskiego południa, w Beer Sheva, stolicy regionu Negew i Galilea. Beer Sheva Fringe Theatre to teatr impresaryjny, ale także (lub przede wszystkim) aktywne centrum kreowania własnych oryginalnych produkcji teatralnych o charakterze alternatywnym i awangardowym. Członkowie Ayit Ensemble to artyści „rdzenni”, mieszkający i tworzący w Beer Sheva. BPolar (Dwubiegunowy) to duża autorska produkcja teatralna, będąca wizualną adaptacją Pamiętnika wariata Mikołaja Gogola, noweli, która jest jednym z pierwszych w literaturze opisów choroby dwubiegunowej, na którą cierpi – jak podają niektóre badania – nawet 1% światowej populacji. Reżyserem BPolar jest Yoav Michaeli, doświadczony awangardowy twórca teatralny, jeden z założycieli Beer Sheva Fringe Theatre i jego dyrektor artystyczny. Przedstawienie jest eksperymentem scenicznym, próbą zaprzężenia gogolowskiej opowieści, traktującej o perturbacjach urzędnika wpadającego w sidła obsesyjnej miłości, co wiedzie go ku chorobie psychicznej, w maszynerię bezsłownego teatru totalnego. Na BPolar składają się: gogolowski temat, rozbudowane działania sceniczne, muzyka i video art. Spektakl jest uznawany za jeden z najważniejszych manifestów współczesnego izraelskiego teatru awangardowego. reżyseria: Yoav Michaeliscenografia: Avi Sechviwideo: Eli Levymuzyka oryginalna oraz oprawa muzyczna: Amir Groman. występują:Oren AtiasReut BarbieRoi GurAvihay CohenOfer FreemanTal Shlachtman. Więcej na www.fringeB7.co.il