tancerka w zespole baletowym
Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Bytomiu. Od września 2015 r. tancerka w zespole baletowym Teatru Rozrywki.Dotychczas wzięła udział w takich spektaklach jak:– Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse'a,– Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice'a,– Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima,– Rękopis znaleziony w Saragossie J. Potockiego,– Billy Elliot E. Johna,– Underground R. Talarczyka,– Bulwar Zachodzącego Słońca A. L. Webbera,– Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba.– Młody Frankenstein M. Brooksa, – Producenci M. Brooksa,– Pinokio. Il grande musical P. Ronchettiego i S. Marconiego.Występuje w koncertach sylwestrowych oraz koncertach SYLWESTER BIS. Jest współautorką choreografii do Zatańczmy! Koncert sylwestrowy 2022/2023. Gra Fantazję w musicalu Koty A. L. Webbera, w którym pełni również funkcję asystenta choreografa.Foto: Tomasz Zakrzewski
Absolwent Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie. Syn scenarzystki Henryki Królikowskiej i reżysera Macieja Wojtyszki. Reżyser teatralny i filmowy.Jest autorem słuchowisk radiowych i scenariuszy do seriali telewizyjnych: Na Wspólnej, Pensjonat pod Różą, Kacperiada (serial w produkcji) oraz filmów fabularnych: Święty interes Macieja Wojtyszki i Za niebieskimi drzwiami Mariusza Paleja (film w produkcji).Był II reżyserem na planie Świętego interesu oraz seriali: Ludzie Chudego i Doręczyciel.Ma w dorobku kilka ról aktorskich w serialach (Dom, Na dobre i na złe i in.), współpracę scenariuszową oraz reżyserską.Jest współautorem (wraz z Maciejem Wojtyszką) dramatu Powidoki, na podstawie którego powstał spektakl Teatru Telewizji i który został uhonorowany „za oryginalny polski tekst dramatyczny nagrodą na Krajowym Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru TV „Dwa Teatry” (Sopot, 2010).W Teatrze Rozrywki – wspólnie z Maciejem Wojtyszką – wyreżyserował Rękopis znaleziony w Saragossie J. Potockiego.Foto: Artur Wacławek
Absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie kompozycji i dyrygentury. Pierwszym autorskim zespołem Krzesimira Dębskiego był „String Connection” – zespół, który niemal natychmiast dołączył do najlepszych formacji, reprezentujących tzw. young power polskiego jazzu. Dużo koncertował w całej Europie, USA i Kanadzie, biorąc udział w wielu festiwalach. W 1987 roku Krzesimir Dębski ograniczył koncertowanie na rzecz kompozycji.Jest twórcą muzyki filmowej (Ogniem i mieczem, Stara baśń oraz 1920 Bitwa Warszawska Jerzego Hoffmana, Kingsajz i Deja Vu Juliusza Machulskiego, W pustyni i w puszczy Gavina Hooda, Ranczo Wilkowyje Wojciecha Adamczykai ponad sto innych filmów fabularnych), muzyki do kilkunastu seriali telewizyjnych (Matki, żony i kochanki, Złotopolscy, Na dobre i na złe, Ranczo, Sfora, Przepis na życie, Dziewczyny ze Lwowa i in.) oraz teatralnej (ponad czterdzieści realizacji w teatrach Warszawy, Wrocławia, Poznania, Gdyni, Krakowa, Łodzi, Lublina i innych ośrodków teatralnych).Przede wszystkim jednak komponuje utwory symfoniczne i kameralne – do dziś powstało ponad 120 takich utworów, m. in. 2 symfonie, opera, 4 oratoria, utwory religijne, 11 koncertów instrumentalnych. Jego kompozycje wykonywane były na największych festiwalach muzycznych, jak Luzern Festival, czy Piano Spheres w Los Angeles. Wśród wykonawców kompozycji Krzesimira Dębskiego są takie osobistości świata muzyki, jak Vadim Riepin, Jose Cura, '12 Cellisten' Filharmoników Berlińskich czy Solcguttene Chor z Oslo i Konstanty Kulka.W 2005 roku muzyk otrzymał zamówienie od hollywoodzkiej wytwórni Limelight Films na skomponowanie nowej muzyki do szesnastu niemych filmów Charlie Chaplina. Jako dyrygent prowadził koncerty z udziałem największych międzynarodowych śpiewaków.Dla Teatru Rozrywki skomponował muzykę do spektakli”– Rudolf Valentino Z. Rudnickiej i J. Rudzkiego,– Pan Plamka i jego kot A. Koecher-Hensel,– Rękopis znaleziony w Saragossie J. Potockiego.WAŻNIEJSZE NAGRODY:– nagroda prezesa Rady Ministrów za twórczość kompozytorską dla filmu, teatrów i widowisk TV (1989),– nagroda za muzykę do filmu Ofelia na wakacjach 12. FPF dla Dzieci i Młodzieży, Poznań 1992,– Fryderyk'99 – nagroda za muzykę do filmu Ogniem i mieczem– Warszawa – TP SA Music and Film Festival 2000 – Philip Award za muzykę do filmu Ogniem i mieczem– Pyros (Grecja) 2001 – Miedzynarodowy Festiwal Filmowy – nagroda za muzykę do filmu W pustyni i w puszczy– Poznań 19. MFF Dla Dzieci "Ale kino!" 2001 – Srebrne Koziołki za muzykę do filmu W pustyni i w puszczy– Złota Kaczka 2004, nagroda w plebiscycie czytelników miesięcznika "Film" za muzykę do filmu Stara baśń.– Laureat magazynu „Gentleman” w kategorii „Gentleman w kulturze” (2010),– Srebrny Medal "Zasłużony dla kultury GLORIA ARTIS" (2015).Foto: Artur Wacławekhttp://www.kdebski.eu/
Absolwent Wydziału Reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. Reżyser teatralny, filmowy i telewizyjny, pisarz, autor sztuk, komiksów i filmów animowanych. Dziekan Wydziału Reżyserii warszawskiej Akademii Teatralnej.Autor książek dla dzieci i młodzieży, wśród których najbardziej popularną jest cykl o Brombie. Książka „Bromby i Fikanda Wieczór Autorski” została nagrodzona Nagrodą Literacką m.st. Warszawy.W bogatym dorobku reżyserskim ma filmy fabularne (Synteza, Mistrz i Małgorzata, Ogród Luizy, Święty interes i in.), seriale telewizyjne (Pensjonat Pod Różą, Miodowe lata, Całkiem nowe lata miodowe, Miasteczko, Ale się kręci!, Doręczyciel), filmy krótkometrażowe i dokumentalne oraz ponad trzydzieści realizacji spektakli Teatru Telewizji.Jest autorem licznych scenariuszyfilmowych.W Teatrze Rozrywki – wspólnie z Adamem Wojtyszką – wyreżyserował Rękopis znaleziony w Saragossie J. Potockiego.WAŻNIEJSZE ODZNACZENIA I NAGRODY:– Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski,– Krzyż Oficerski Orderu Odrodzenia Polski,– Nagroda Publiczności – Tarnowska Nagroda Filmowa (Tarnów),, Nagroda Publiczności na Festiwalu Filmów Polskich „Wisła” (Moskwa), Grand Prix – Złota Ryba na Festiwalu Filmów Optymistycznych „Happy End” (Rzeszów) oraz Nagroda Specjalna Jury na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych (Gdynia) – wszystkie za film Ogród Luizy,– Statuetka „Melonika” – nagroda jury w kategorii „najdowcipniejszy serial komediowy” na Festiwalu Dobrego Humoru (Gdańsk-Gdynia-Sopot) za serial Ale się kręci!,– Nagroda Jury Dziecięcego (Marcinek) na Festiwalu Filmów dla Dzieci (Poznań) za film Synteza,– Nagroda Prezesa PRiTV I stopnia oraz wyróżnienie jury oraz nagroda dziennikarzy na 2. Festiwalu Filmów i Widowisk Teatralnych w Olsztynie – za reżyserię przedstawienia Ostatnie dni M. Bułhakowa w Teatrze Telewizji,– nagroda Prezesa Rady Ministrów za twórczość dla dzieci i młodzieży – „za twórcze poszukiwania w dziedzinie reżyserii oraz w zakresie nowych form filmów telewizyjnych i kinowych”,– Złoty Ekran – za reżyserię przedstawienia Ferdydurke wg W. Gombrowicza w Teatrze Telewizji,– Statuetka Fredry – nagroda wrocławskich krytyków teatralnych za najlepsze przedstawienie roku – za przedstawienie Kandyd czyli Optymizm wg Woltera w Teatrze Polskim we Wrocławiu,– Nagroda im. Leona Schillera,– Statuetka Fredry – nagroda Wrocławskiego Towarzystwa Przyjaciół Teatru i krytyków – za przedstawienie Garderobiany R. Harwooda w Teatrze Polskim we Wrocławiu,– Nagroda za reżyserię autorskiego przedstawienia Bułhakow w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie – na 2. Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy,– Nagroda za oryginalny tekst dramatyczny do przedstawienia Chryje z Polską we własnej reżyserii na 8. Festiwalu Teatru Telewizji Polskiej i Polskiego Radia „Dwa Teatry” w Sopocie,– Nagroda za oryginalny tekst dramatyczny (wraz z Adamem Wojtyszką) do przedstawienia Powidoki na 10. Festiwalu Teatru Telewizji Polskiej i Polskiego Radia „Dwa Teatry” w Sopocie,– Nagroda Pary Prezydenckiej dla twórcy sztuki adresowanej do młodego pokolenia (2014),– Kawaler Orderu Uśmiechu.Foto: Tomasz Zakrzewski
My, Ślązacy
(czyli kto?)
Zapraszamy na premierę filmu dokumentalnego Doroty Pryndy, zatytułowanego „Autonomiści”. To niezależna produkcja, która powinna wzbudzić żywą reakcję publiczności i skłonić do dyskusji o tożsamości mieszkańców współczesnego Górnego Śląska. Zdjęcia z planu filmowego „Autonomistów” Doroty Pryndy.Zaprezentujemy również jubileuszowy 10. numer kwartalnika „Fabryka Silesia”. W debacie udział wezmą członkowie Rady Redakcyjnej tego pisma: Zbigniew Kadłubek, Waldemar Szymczyk, Ingmar Villqist oraz redaktor naczelny – Krzysztof Karwat. Punktem wyjścia będą pytania, postawione w jednym ze szkiców zamieszczonych na łamach „Fabryki”: „Czy Ślązakiem jest ten, kto mieszka stale (!) na Śląsku, czy tylko ten, którego przodkowie stąd się wywodzą? A co począć z Niemcami, którzy przez parę pokoleń żyli na Śląsku i musieli wyjechać po wojnie? Czy Ślązakami są ludzie, którzy dobrowolnie wyjechali z regionu, bo chcieli podnieść standard życia? Czy Ślązakami pozostają ci, którzy większą część roku spędzają poza regionem, pracując w Niemczech czy Holandii? Czy Ślązakami są ludzie, którzy urodzili się na Śląsku, ale mieszkają w głębi Polski? A jak nazwać osoby pochodzące z mieszanych związków? Czy też są Ślązakami?”.Na foyer pokażemy wystawę fotograficzną Reinharda Glomba „Znaszli ten Śląsk? Historia regionu”.PARTNER:PARTNER MEDIALNY:
ATRAMENTOWA
koncert Stanisławy Celińskiej wraz z zespołem pod kierownictwem Macieja Muraszko
PRZEJRZYSTOŚĆ PUSTKI przedstawienie solowe w wykonaniu Moniki Wachowicz inspirowane twórczością Michela HuellebecquaStowarzyszenie Teatralne A PART
"Nie ma wiecznej ciszy tych nieskończonych przestrzeni, bo właściwie nie ma ciszy, ani przestrzeni, ani pustki. Świat, który znamy, świat, który tworzymy, świat ludzki jest okrągły, gładki, jednorodny i ciepły jak pierś kobiety." (Michael Houellebecq "Cząstki elementarne")
Reżyseria: Marcin Herich
Wykorzystano fragmenty powieści "Cząstki elementarne" Michela Houellebecqua oraz cytaty z "Możliwości wyspy" Michela Houellebecqua i "Kołysanki" Chucka Palahniuka.
Muzyka: "Funérailles" Franza Liszta
Czas trwania spektaklu: 55 minut
Projekt został zrealizowany przy udziale środków finansowych z budżetu Samorządu Województwa Śląskiego.
Donald Churchill i Peter YeldhamPRZEKRĘT (NIE)DOSKONAŁYczyli kto widział Pannę Flint?
Przekręt (nie)doskonały to smakowity kąsek dla wielbicieli komedii. Poszukiwanie sposobów na zwiększenie zysków może prowadzić do wielu zaskakujących zdarzeń. Zwłaszcza, gdy metody na pomnożenie pieniędzy nie do końca są uczciwe. Co może się wydarzyć, gdy przekręt wyjdzie na jaw? Kto jest przyzwoity, a kto oszukuje? I kim właściwie w tej intrydze jest Panna Flint?Feeria błyskotliwych żartów i nagłych zwrotów akcji w brawurowym wykonaniu lubianych aktorów to gwarancja doskonałej zabawy. Splot zaskakujących zdarzeń zachwyca humorem i dowcipem. A wszystko za sprawą pewnej tajemniczej Panny Flint, od której zaczyna się wielki przekręt finansowy.Polską prapremierę komedii autorstwa mistrzów gatunku: Donalda Churchilla i Petera Yeldhmana wyreżyserował Andrzej Rozhin. W spektaklu występują znakomici aktorzy, scenografię zaprojektowała Dorota Banasik, a przepiękne kostiumy są autorstwa Doroty Roqueplo. Całość sprawia, że widzowie mają okazję zobaczyć przedstawienie najwyższej próby.Czy nasi bohaterowie znaleźli sposób na doskonały przekręt? A jeśli tak, to jaki? Światowa premiera klasycznej komedii odbyła się w Theatre Royal Windsor w 1984 roku i od tego czasu praktycznie nie schodzi z afisza. Ogromny sukces spektaklu zaowocował tłumaczeniem tekstu na 15 języków. Pomimo upływu czasu temat przekrętów jest wciąż aktualny. Na pierwszych stronach gazet jest coraz więcej nagłówków o aferach i malwersacjach finansowych z politykami, urzędnikami i celebrytami w rolach głównych. Podobnie jest w tym przedstawieniu.
Obsada:
Łukasz NOWICKI/ Rafał CIESZYŃSKI
Joanna MORO/ Katarzyna KWIATKOWSKA
Maja BOHOSIEWICZ/ Maria DEJMEK
Michał PIELA/Jacek KOPCZYŃSKI
Dorota CHOTECKA/ Dorota NOWAKOWSKA
Bogdan KALUS/ Andrzej PIECZYŃSKI
Reżyseria Andrzej Rozhin
Przekład Klaudyna Rozhin
Scenografia Dorota Banasik
Kostiumy DDorota Roqueplo
Teksty piosenek Michał Wojnarowski
Muzyka Mateusz Dębski
Piosenka "FISKUS" tekst i muzyka Igor Jaszczuk
Piosenka "SKOK NA KASĘ" tekst Michał Wojnarowski, muzyka Mateusz Dębski
Opracowanie muzyczne Agnieszka Putkiewicz
Czas trwania: 160 min. z przerwą
Sławomir MrożekEMIGRANCIgościnnie Poti Valerian Gunia Theatre z Gruzji
Emigranci Sławomira Mrożka mieli prapremierę w 1975 roku, a więc przed czterdziestu laty! Od tego czasu świat zmienił swoje oblicze, runęły mury i systemy, upadły dyktatury i mity. Nic już nie jest takie samo, jak cztery dekady temu. A Emigranci są wciąż aktualni (ostatnie polskie wystawienie miało miejsce w czerwcu br. w stołecznym Teatrze Polskim).Bolesny rozdźwięk pomiędzy wyalienowaną nieco inteligencją a prostotą tzw. "klasy robotniczej" przetrwał – jak widać – burze i napory i ma się dobrze, nie tylko w Polsce. Okazuje się, że Emigranci są interesującym materiałem również dla Gruzinów.22 października na Małej Scenie Teatru Rozrywki spotkamy się z dwoma gruzińskimi aktorami, którzy zaprezentują Mrożkowski tekst w swoim ojczystym języku.GORĄCO POLECAMY!
reżyseria: Dariusz Jezierskiwystępują: Ramaz Ioseliani, Gieorgi Surmava